فیلمساز می گوید که استودیوی تولید برنامه ریزی شده در ایکالویت «تغییر بازی» خواهد بود

فیلمسازان و فیلمبرداران نوناووت می گویند که ساخت یک استودیوی تولید تلویزیون و فیلم در مقیاس بزرگ در ایکالویت «تغییر بازی» برای صنعت فیلم این منطقه خواهد بود.

شرکت تولیدی Red Marrow Media مستقر در Iqaluit، که توسط Stacey Aglok MacDonald و Alethea Arnaquq-Baril موسس شده است، این پروژه را رهبری می کند. آنها در حال حاضر در حال ساخت یک سریال کمدی بدون عنوان هستند که به سفارش CBC، APTN و Netflix ساخته شده است.

Arnaquq-Baril گفت: “این بزرگترین نمایشی خواهد بود که تا به حال از نوناووت منتشر شده است.” و افزود که هنوز نمی تواند جزئیات زیادی را به اشتراک بگذارد.

ما هیجان‌زده‌ایم که زمانی را در جوامع خود روی پرده سپری می‌کنیم و مردم را می‌خندانیم، کاری که اغلب در صحنه جهانی انجام نمی‌دهیم.»

سی‌بی‌سی در یک انتشار خبری گفت که این سریال درباره یک مادر جوان اینوک است که تلاش می‌کند آینده جدیدی برای خود در یک شهر کوچک قطب شمال بسازد، جایی که همه از تجارت یکدیگر اطلاع دارند.

کلاژ دو پرتره از زنان خندان.
استیسی آگلوک مک‌دونالد، چپ، و آلته آ آرناقوک-باریل در حال نوشتن یک برنامه تلویزیونی جدید هستند، عنوانی که هنوز مشخص نشده است، درباره یک مادر جوان اینوک که در یک جامعه کوچک قطب شمال زندگی می‌کند. (ارسال شده توسط نتفلیکس)

Arnaquq-Baril گفت که استودیو به امکان اجرای نمایش کمک خواهد کرد، زیرا کمبود مسکن و زیرساخت می تواند یافتن مکان هایی برای فیلمبرداری در نوناووت را چالش برانگیز کند. او گفت که آنها اجازه دارند این سریال را در پیست کرلینگ شهر به عنوان پشتیبان فیلمبرداری کنند، اما قول داده اند که فقط برای یک فصل این کار را انجام دهند تا تأثیر طولانی مدت بر برنامه های اجتماعی نداشته باشند.

Arnaquq-Baril 20 سال است که در صنعت فیلم کار می کند و مستند برنده جایزه “Angry Inuk” از آثار او می باشد.

او گفت که در ابتدای کارش، تماشا می‌کرد که دیگران داستان‌هایی درباره اینویت تعریف می‌کردند که زندگی، شادی و اجتماع واقعی آنها را منعکس نمی‌کرد. او گفت استودیوی جدید اینویت را برای گفتن داستان های خود، مشارکت دادن جامعه در تولیدات، توسعه مهارت ها و کسب تجربه آسان تر می کند.

او گفت: “استودیو نه تنها این نمایش را ممکن می کند، بلکه همه چیز را ممکن می کند.” “این به جای اشغال فضای موجود که برای بسیاری چیزهای دیگر به شدت مورد نیاز است، به زیرساخت های جامعه اضافه می کند.

ما امیدواریم که اینوئیت‌های دیگری باشند که در حال حاضر در این صنعت کار می‌کنند، اما اینوئیت‌ها نیز در حال بررسی آن هستند. [who] این حرفه را به عنوان یک گزینه می بینند زیرا فضایی برای تحقق رویاهای آنها وجود دارد.”

“آموزش با انجام دادن”

جردن کونک، که در CBC به عنوان یک روزنامه نگار و تهیه کننده ویدئو کار می کرد و اکنون به صورت تمام وقت بر روی شرکت تولید ویدئوی خود، Konek Productions تمرکز دارد، موافق است که استودیو مزایای گسترده ای خواهد داشت.

او گفت: “من مدافع بسیار قوی برای حضور اینویت در تجارت رسانه هستم.” “من به آموزش اینوئیت با انجام دادن اعتقاد دارم.”

کونک گفت زمانی که دیگر اینویت‌ها را آموزش داده و آنها را در پروژه‌ها مشارکت داده است، بیشترین موفقیت را کسب کرده است، زیرا آنها دیدگاه منحصربه‌فردی را درباره داستان‌هایی که برای مردم نوناووت مهم است به ارمغان می‌آورند.

Indigenous Screen Office اخیراً اعلام کرده است که یک میلیون دلار سرمایه برای حمایت از ساخت استودیو ارائه خواهد کرد که به گفته او بیش از 4 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. کودی دین، کارآفرین Inuk، که قرار است این استودیو را بسازد، نیز یک میلیون دلار به این پروژه کمک خواهد کرد.

Indigenous Screen Office گفت این استودیو که 11600 فوت مربع از زمین را اشغال می کند، دارای دو صحنه صوتی و فضای اداری مشترک برای حداکثر چهار سازمان یا شرکت فرهنگی و هنری خواهد بود.

انتظار می رود ساخت و ساز در اواخر تابستان امسال آغاز شود.


این داستان با کمک مالی Meta و Canadian Press News Fellowship تهیه شده است که در روند تحریریه دخالتی ندارد.