لوله چیست و انواع آن – اصفهان آهن

سایر مدلهای برای انتقال پسماندهای شهری و مواد شیمیایی کارخانههای صنعتی کاربرد دارند، جنس این گونه پایپها از فولاد و پلی اتیلن میباشد. این محصولات برای حمل و نقل ایمن مواد مخرب و خورندهای مانند فاضلاب آلوده، پسماندهای شیمیایی و گازهای خروجی کارخانهها ضروری هستند. در مقاله فوق به توضیح لولهها در جهت آب رسانی در صنعت ساختمان پرداختیم و بررسی کردیم لولههای پنج لایه مناسب برای استفاده در این منظور هستند.

لوله گالوانیزه به نوعی از لوله فلزی اطلاق می شود که با استفاده از یک لایه عنصر روی (Zn) سطح آن را پوشش داده اند و در اصطلاح، لوله های بدون درز چیست گالوانیزه شده است. سطح درون لوله پنج لایه نرم است و شما بسیار کمتر شاهد افت فشار در این لوله ها هستید. روش ساخت این اتصالات نیز مانند لوله مانیسمان است و در شرایط و مکان های حساس در سیستم لوله کشی به کار برده می شوند. شیرهای چدنی یک طرفه، در سیستم هایی استفاده می شود که به منظور عدم برگشت سیال در لوله نیاز به شیر مخصوص دارند.

شیرهای پروانه ای و کشویی چدن نیز به منظور باز و بسته کردن جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرند. مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اتصالات بدون درز در سیستم های مختلف باعث عدم کاهش افت فشار می شود. استفاده گسترده از این نوع شیرآلات در صنایع مختلف به این دلیل است که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد. اتصالات بدون درز مانیسمان مانند لوله مانیسمان، دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل تنش ها و شرایط محیطی مختلف هستند. مستحکم هستند. به همین دلیل در سیستم ها و تاسیسات انتقال آب و بخار استفاده می شوند.

در صنایع نفت و گاز لوله مانیسمان با ردهی ۴۰ به بالا استفاده می شود. کاربرد این نوع شیرها باعث می شود تا فشار موجود در لوله ها، کنترل و تنظیم شده و ایمنی لازم در فشارهای بالا تامین گردد. برای آب بندی اتصالات فلنچی بایستی از واشر استفاده نمود و این کار با قرار دادن یک واشر بین سطوح اتصال و محکم کردن پیچهای فلنچ صورت میگیرد اما باید دقت کرد که همه پیچها به طور یکنواخت بالا کشیده شوند تا فشار برابر روی واشر در تمام نقاط وجود داشته باشد .

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت لوله استیل بدون درز چیست.