مادر براندون پس از دستگیری نوزاد 2 روزه در بیمارستان توسط CFS در شوک مطلق به سر می برد

یک مادر تازه وارد در براندون می گوید که کارگران خدمات کودک و خانواده هنگام دستگیری پسر بچه دو روزه وی در مرکز بهداشت منطقه ای براندون بسیار زیاد از حد خارج شدند و او می خواهد در مورد چرایی آن پاسخ دهد.

این مادر گفت که در کل دوران بارداری وی هیچ نگرانی ایجاد نشده است. او می گوید ، هم او و هم همسرش مسائل بهداشت روانی و اعتیاد قبلی خود را برای پزشکان و مددکاران اجتماعی خود فاش کردند و هیچ مشکلی با هیچ یک از والدین ایجاد نکردند.

جسیکا گفت: “هیچ دغدغه ای وجود نداشت – هیچ چیز. هیچ کس از متخصصان بهداشت ، پزشکان ، کارگران شخصی ما” – نام CBC برای محافظت از هویت نوزاد ، برای مادر استفاده می شود ، هنوز تحت مراقبت CFS است.

وی در گفتگوی تلفنی با سی بی سی نیوز گفت: “همه چیز برای ما بعنوان پدر و مادر تازه کار بود.”

او پسرش را در 24 نوامبر به دنیا آورد. در 25 نوامبر ، مادر 38 ساله برای اولین بار گفت که یک پرستار شروع به پرسیدن سوالاتی در مورد اختلال بیش فعالی یا کمبود توجه همسر خود یا ADHD می کند.

به دنبال آن ادعاهایی مبنی بر اینکه پدر در مورد تکان دادن کودک آنها – هنگام تلاش برای توضیح دادن در مورد لرزیدن یا گهواره کردن – چیزی را غر زده است ، هنگامی که او از اتاق بیرون بود.

“من کاملا شوکه شدم زیرا می دانم که شریک زندگی من هرگز قصد گفتن چنین حرفی را ندارد. من می دانم که شما می توانستید به طور اتفاقی چنین چیزی را بگویید ، اما آیا چنین واکنش شدید را تأیید می کرد؟” جسیکا گفت

جسیکا گفت که ادعای رسمی این است که پدر – که CBC ویلیام را صدا می کند – کلماتی را گفته است که در مورد نوزاد ناامن تلقی می شود.

او سپس در مرکز بهداشت توسط دو مددکار اجتماعی و دو کارگر با خدمات کودک و خانواده مانیتوبای غربی ملاقات کرد ، آنها به او گفتند که 24 ساعت فرصت دارد تا با برنامه ای برای انتقال شخصی به خانه دو خوابه این زوج یا خانه او می گوید کودک را دستگیر می کنند.

روز بعد ، نوزاد را بردند و او و ویلیام را در کمال ناباوری رها کردند.

“من نمی توانم فراموش کنم که سه نگهبان مراقب ما هستند که چمدان خود را برای ما جمع می کنند و به دلیل زایمان اسکورت می شوند. این فوق العاده آسیب زاست ، به خصوص از آنجا که [William] او خودش از CFS پیر شده و من بخشی از آخرین دم اسکوپ دهه شصت هستم. “

او در 10 روز گذشته فقط پنج ساعت کودک خود را دیده است.

وی گفت: “این نباید اتفاق می افتاد. پرستاران … مدام به ما می گفتند CFS این روزها با خانواده ها کار می کند تا آنها را کنار هم نگه دارد.”

مرجع بهداشت Prairie Mountain ، شامل براندون ، گفت که نمی تواند در مورد اوضاع اظهارنظر کند.

در مورد وضعیت: طرفدار

کورا مورگان ، وکیل مدافع کودکان اولین مجمع روسای مانیتوبا ، گفت که نگرانی باید آخرین چاره باشد.

وی گفت: “برای جلوگیری از توقیف نوزاد تازه متولد شده ، باید ورزش های مهمی انجام شود. بنابراین شنیدن این مسئله در عصری اتفاق می افتد که تصور می شود محدودیت در مورد ترس از نوزاد تازه متولد شده است.”

کورا مورگان ، وکیل مدافع خانواده اولین مجمع روسای مانیتوبا ، می گوید دلهره برای مادران تازه وارد ویرانگر است. (جان وودز / مطبوعات کانادایی)

مورگان گفت که او در مورد وضعیتی که اظهار نظر در بیمارستان منجر به دلهره شود ، چیزی نشنیده است.

“شما می دانید ، به عنوان یک مادر … همه این برنامه ها را دارید. شما در خانه آماده می شوید. و سپس ، می دانید که باید در بیمارستان باشید و ناگهان با چشم گرفتن کودک خود چشم بسته می شوید – کاملاً ویرانگر است.”

سخنگوی وزیر خانواده های مانیتوبا ، هدر استفانسون ، در یک ایمیل به سی بی سی نیوز گفت که ایمنی نوزاد همیشه مهم است و اگر تشخیص داده شود که کودک شیرخوار ایمن نیست یا نمی توان از آن ایمن شد ، CFS باید در این امر دخیل باشد.

سخنگوی گفت: “این ممکن است نیاز به مداخله را هنگامی که نوزاد در بیمارستان است ، شامل شود.”

این استان گفت كه عمل صدور هشدارهای هنگام تولد به بیمارستان ها – هشدارهای آژانس های خدمات اجتماعی با هدف پرچم گذاری تاریخ مادر باردار “پرخطر” تلقی می شود ، كه در برخی موارد منجر به دلهره نوزاد در بیمارستان می شود – از اول ژوئیه پایان یافت.

این استان گفت ، با این حال ، این الزامات آژانس ها را برای پیگیری نگرانی ها تغییر نمی دهد.

سخنگوی وزیر خانواده مانیتوبا ، هدر استفانسون ، اظهار داشت: دستگیری نوزاد تازه متولد شده آخرین چاره است. (گری سلیلاک / CBC)

آرلین استوارت ، مدیرعامل خدمات کودک و خانواده مانیتوبای غربی ، از طریق ایمیل به CBC گفت که به طور کلی ، دلهره همچنان آخرین چاره است و فقط در مواردی استفاده می شود که امنیت نوزاد را تأمین نکنید.

وی گفت ، وقتی کودک را دستگیر می کنند ، بلافاصله برنامه ریزی برای اتحاد مجدد ایمن آغاز می شود.

خانواده می گوید هیچ نگرانی قبلی وجود ندارد

جسیکا می گوید که فکر نمی کند این عادلانه است که فقط 24 ساعت به او فرصت داده شده است تا شخصی را پیدا کند که بتواند با او و ویلیام در خانه زندگی کند. وی علاوه بر چالش هایی که همه گیر COVID-19 ارائه می دهد ، گفت که فضای خانه اش را برای شخص دیگری ندارد. خانواده بزرگ وی در سراسر منطقه پراکنده شده اند.

وی گفت در حالی که هم وی و هم ویلیام با مشکلات روحی و روانی گذشته روبرو بوده اند ، اما اکنون آنها مشکلات خوبی را تحمل کرده اند و متخصصان پزشکی آنها هیچ نگرانی در مورد توانایی والدین ایجاد نکرده اند.

جسیکا گفت: “در این مورد مشكل سو abuse مصرف مواد وجود ندارد.” “هیچ ترس از اعتیاد وجود ندارد ، و اگر ترس از سلامت روانی من وجود دارد ، باید ترس از افسردگی پس از زایمان باشد که CFS احتمالاً در زندگی من ایجاد می کند ، زیرا اکنون من داروهای ضد افسردگی استفاده می کنم تا آن را در جوانه بزنم اگر شروع شود. ”

او و ویلیام اکنون در تلاشند تا حق حضانت نوزاد تازه متولد شده خود را بازیابند و برای این کار دادگاه را آغاز کرده اند. او می گوید که او بی وقفه با تلفن تماس گرفته است و سعی کرده است به آژانس های مختلفی برای کمک گرفتن برسد.

زن و شوهر امیدوارند که اتاق خواب دوم در خانه دو خوابه خود که به عنوان مهد کودک تاسیس شده است ، در حال حاضر خالی و ساکت خواهد بود تا زمانی که کودک آنها به خانه بیاید.

جسیکا گفت: “این کم و بیش باعث می شود که احساس کنم آنها در حال گرفتن نی هستند تا فرزندم را از من دور کنند.” “و حتی اگر این مسئله بر روی شریک زندگی من بود ، چرا من و کودکم را مجازات می کنم؟”