مرکز اعتیاد و بهداشت روان مرکز بهداشت First Nations ، Inuit و Métis را راه اندازی کرد

مرکز اعتیاد و بهداشت روان (CAMH) روز پنجشنبه مرکز Shkaabe Makwa را برای ملل اول ، Inuit و Métis Wellness در تورنتو راه اندازی کرد.

Shkaabe Makwa اولین مرکز مستقر در بیمارستان در کانادا با تمرکز بر سلامت روان بومیان از طریق مدل های تحقیق ، آموزش و بهبود است که دانش سنتی و طب معاصر را در کنار هم قرار می دهد. Shkaabe Makwa در Anishinaabemowin به “یاور خرس روح” ترجمه می شود.

دایان لانگ بوات Kanyen’kehá است: از شش ملک رودخانه بزرگ و مدیر ارشد پروژه ارشد راهنمای اجرای راهنما در CAMH است.

لانگ بوت گفت: “ما لنز دیگری را برای بررسی سلامت روان و اعتیاد از نظر مثبت و از نظر ساختن بر انعطاف پذیری همه مردم ما که از طریق سیستم وارد می شوند ، ارائه می دهیم.”

دایان لانگ بوات مدیر ارشد و ارشد پروژه است که راهنمای اجرای دستورالعمل ها در CAMH است. (Rhiannon Johnson / CBC)

“شکائبه ماکوا مبتنی بر فرهنگ ، زبان و مبتنی بر نگاه جهانی به مردم ملل اول ، اینوئیت و متیس است.”

CAMH بزرگترین بیمارستان آموزش بهداشت روان و اعتیاد کانادا است و به دلیل خدمات و تحقیقات خود در این زمینه در سطح بین المللی شناخته شده است.

این مرکز خدمات بهداشت روان و اعتیاد را ارائه می دهد که در آن بیماران می توانند از رویکرد فرهنگی / سنتی ، رویکرد بالینی معاصر یا ترکیبی از این دو استفاده کنند.

Longboat گفت: “در CAMH یک فضا و صدا وجود دارد تا دانش سنتی شکوفا شود ، تا بخشی از تحقیق در حال انجام باشد ، و بخشی از خدمات بالینی در حال انجام باشد.”

رهبری بومی و رویکردهای سنتی

یک حلقه رهبری جدید از متخصصان بومی در زمینه بهداشت روان و سلامتی به راهنمایی کار Shkaabe Makwa کمک می کند.

دکتر جیمز ماکوکیس (Nehiy-) (دشت کری) ، پزشک دو روحیه از ملت Saddle Lake Cree در آلبرتا به عنوان اولین مدیر پزشکی برای Shkaabe Makwa خدمت خواهد کرد.

Renee Linklater ، مدیر ارشد شرکت Shkaabe Makwa ، گفت که برای تغییر برخی از نتایج سلامتی افراد بومی ، باید یک رویکرد سیستمی اتخاذ شود تا برخی از روشهایی که بومیان سعی کرده اند با آسیبهای بین نسلی کنار بیایند ، تغییر کند.

وی گفت: “ما سیستم های بهداشتی بومی سنتی داشتیم و آنها بسیار مثر بودند ؛ آنها به ما کمک کردند تا هزاران هزار سال زنده بمانیم.”

“فرصتی که ما با Shkaabe Makwa داریم این است که واقعاً عمیق حفاری کنیم و روشهای سنتی درمانی بومی و سیستم های درمانی و سیستم های بهداشتی را بالا ببریم و بتوانیم آن قسمت های اصلی خدمات را داشته باشیم.”

هنگامی که ایده Shkaabe Makwa به Linklater رسید ، او به سراغ مدیر عامل CAMH رفت.

وی گفت که فکر می کند باید زیرساخت های مناسبی با یک تیم رهبری بومی وجود داشته باشد که باید مانند سایر مراکز CAMH مانند مرکز بهداشت روان خانواده خانواده مارگارت و والاس مک کین و مرکز خانواده اسلایت برای جوانان در حال گذار باشد.

دو سال بعد ، Shkaabe Makwa اکنون تحقق یافته است.

Linklater گفت: “من واقعاً معتقدم تخصص برای رسیدگی به موضوعات مربوط به سلامتی ما در جوامع ما واقع شده است.”

“من می خواهم در کنار همکارانم و با مدیر پزشکی جدید خود ، دکتر ماکوکیس کار کنم ، بنابراین می توانیم فکر کنیم که چگونه می توانیم فرهنگ و مراسم را به عنوان حمایت های حیاتی در راهی که از مردم خود حمایت می کنیم ، جاسازی کنیم. سلامتی “