مشاور بومی شهردار CBRM به دلیل اختلاف نظر در مورد وظایف شغلی استعفا داد

مشاور بومی شهردار شهرداری منطقه کیپ برتون پس از گذراندن حدود یک سال در این سمت استعفا داد.

تانیا جانسون-مک ویکار گفت که این شغل نمادین شده است و او از اجرای آشتی واقعی در دومین شهرداری بزرگ نوا اسکوشیا منع شده است، اما شهردار می گوید این درست نیست.

جانسون-مک ویکار گفت: “9 ژانویه من یک هندی نمادین شدم. 10 ژانویه استعفا دادم.”

مشاور سابق گفت که او در دوره کوتاه تصدی خود به عنوان مشاور بومی شهردار کارهای خوبی انجام داد، اما چندین رویداد به او نشان داد که این یک چالش خواهد بود.

روز اولی که آنجا بودم، یک نفر مرا به آنجا برد و من سیگاری هستم، بنابراین به منطقه سیگار رفتیم و او خود را به عنوان “اسموکاهونتاس” معرفی کرد و من فکر کردم وای، ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. در این مکان،” جانسون-مک ویکار گفت.

عنوان شغل مشاور L’nu بود. L’nu یک کلمه Mi’kmaw به معنای “مردم” است که اغلب توسط مردم Mi’kmaw برای توصیف خود استفاده می شود.

برای ایفای نقش رابط و ارائه آموزش استخدام شده است

جانسون-مک ویکار در اوایل سال 2022 استخدام شد، علیرغم برخی تردیدهای اولیه از سوی اعضای شورا که این موقعیت یک سال قبل ایجاد شد.

مشاور سابق گفت که وظیفه او این بود که به عنوان رابط بین CBRM و هزاران میکماق ساکن در محدوده شهرداری عمل کند و بر اساس توصیه های کمیسیون حقیقت و آشتی فدرال آموزش دهد.

چندین تعامل با مقامات شهرداری باعث شد او احساس کند که کار سختی خواهد بود، اما جانسون-مک ویکار گفت که همه چیز در اوایل امسال به نتیجه رسید.

او گفت: “من در ژانویه استعفا دادم زیرا یک هندی نمادین شدم.”

“کاری که قرار بود در آنجا برای آشتی انجام دهم، دیگر اجازه انجام آن کار را نداشتم. تقریباً مثل این بود که برای کارهایی که می‌توانم و نمی‌توانم انجام دهم انتخاب و انتخاب می‌شد و به همین دلیل ثبت نام نکردم. به همین دلیل من رفتم.”

جانسون-مک ویکار گفت که آخرین نیش به دنبال رویارویی با مدیر کل شرکت توسعه بندر سیدنی CBRM در ماه دسامبر، پس از اینکه شنید که بزرگان Mi’kmaw در جریان رویدادی در ترمینال دریایی بندر مورد بازرسی قرار می‌گیرند، بود.

جانسون-مک ویکار گفت که این بی احترامی است، بنابراین او تلاش کرد تا مدیر را با یک حلقه گفتگو با بزرگان Mi’kmaw و کارکنان امنیتی بندر موافقت کند.

پنج لباس قرمز از شاخه های یک درخت بیرون از جلوی ساختمانی با برچسب تالار شهر آویزان شده است.
آماندا مک‌دوگال، شهردار CBRM می‌گوید لباس‌های قرمزی که در حال حاضر بیرون تالار شهر آویزان است، نتیجه مستقیم ابتکار مشاور بومی سابق شهردار است. (متیو مور / سی بی سی)

با این حال، او گفت که مدیر بندر پل کاریگان از گوش دادن خودداری کرد.

کاریگان از اظهار نظر در مورد این حادثه خودداری کرد.

جانسون-مک ویکار گفت پس از اینکه این موضوع را با رئیس خود مطرح کرد، شهردار آماندا مک دوگال از حمایت از او خودداری کرد.

“شهردار گفت من یک لکه سیاه روی دفتر شهردار زده ام و به او گفتم که دیگر هرگز نگران این موضوع نخواهی بود.”

مک‌دوگال گفت که داستان جانسون-مک ویکار درست نیست و مشاور سابق با شرایط خوبی ترک کرد.

زنی با موهای قهوه ای، عینک قاب آبی و گردنبند طلا از دوربین به نظر می رسد.
آماندا مک‌دوگال، شهردار CBRM گفت که اقدامات جانسون-مک‌ویکار «لکه‌ای سیاه» بر دفتر شهردار باقی گذاشت، رد کرد، اما می‌گوید که مشاور سابق تأثیر مثبتی بر شهرداری داشته است. (متیو مور / سی بی سی)

“ما در واقع رابطه بسیار خوبی داشتیم، چیزهای زیادی یاد گرفتیم و حتی با خروج او از این موقعیت، او واقعاً سپاسگزار بود، و نوشت که واقعاً از این فرصت برای حضور در این دفتر سپاسگزار است، اما فکر می کرد مهارت هایش بهتر است. مک دوگال گفت که در جاهای دیگر استفاده شده است.

شهردار گفت که هرگز اقدامات جانسون-مک ویکار را “لکه سیاه” بر دفتر او ندانست و گفت شکی نیست که مشاور سابق تأثیر مثبتی در این سمت داشته است.

لباس‌های قرمز رنگی در جلوی ساختمان شهرداری آویزان است که زنان بومی کشته شده و مفقود شده را شناسایی می‌کند. علاوه بر این، کارکنان و برخی از اعضای شورا در یک تمرین عمومی شرکت کردند که به مردم کمک می‌کند بفهمند چگونه استعمار مردم بومی را از سرزمین‌های سنتی‌شان دور کرد.

مک دوگال گفت: “هیچ یک از اینها بدون این موقعیت در اینجا اتفاق نمی افتاد.”

یک ساختمان ترمینال دریایی و اسکله های ساحلی با کشتی های بسته نشان داده شده است.
شهردار مک‌دوگال می‌گوید که جانسون-مک‌ویکار با تلاش برای صحبت درباره آشتی با مقامات شرکت توسعه بندر سیدنی از صلاحیت خود فراتر رفت. (تام آیرز/CBC)

شهردار گفت، اما مشاور از صلاحیت خود فراتر رفت و سعی کرد در مورد مصالحه با بندری که متعلق به CBRM است صحبت کند، اما کارکنان و عملیات آن توسط شهرداری کنترل نمی شود.

او گفت که تعامل Johnson-MacVicar با مدیر بندر خارج از خط بود.

مک دوگال گفت: «این کاری بود که او به تنهایی انجام داد، اما متأسفانه یک تصمیم حرفه ای گرفته شد که دفتر من را درگیر کرد.

شهردار گفت که او هنوز فکر می‌کند این موقعیت مهم است، اما این پست پر نشده است زیرا CBRM درخواستی را برای پیشنهادهایی برای استخدام سازمانی صادر می‌کند که می‌تواند در مورد انواع خدمات از جمله سیاست‌های داخلی، آموزش و یادگیری فرهنگی مشاوره ارائه دهد.

مک دوگال گفت: «من به آن به عنوان جایگزینی برای یک فرد نگاه نمی کنم. ما در حال رشد این نقش به چیزی هستیم که ماندگارتر خواهد بود.»

داستان های برتر بیشتر