مونتی برای فاش کردن جزئیات بیشتر در مورد قتل عام با چاقو در جیمز اسمیت کری Nation

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

RCMP ساسکاچوان قصد دارد روز پنجشنبه اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در جریان حملات مرگبار چاقو سال گذشته در جیمز اسمیت کری نیشن و ولدون، ساسک رخ داد، منتشر کند.

این قتل عام، بدترین چاقو جمعی در تاریخ کانادا، توسط مایلز ساندرسون 32 ساله، یکی از اعضای اولین ملت انجام شد. او در ساعات اولیه صبح 4 سپتامبر 2022، 11 نفر را کشت و 17 نفر را مجروح کرد.

بیشتر قربانیان به جیمز اسمیت حمله کردند و یک مرد در ولدون کشته شد.

ساندرسون مدت کوتاهی پس از دستگیری در پی یک تعقیب و گریز چهار روزه در بازداشت RCMP جان باخت.

ماه‌ها از این کشتار جمعی می‌گذرد و سؤالات زیادی در مورد آنچه در ساعات قبل و حین رخ داده باقی مانده است. همچنین مشخص نیست که چگونه ساندرسون چند روز از پلیس فرار کرد.

ارائه RCMP در روز پنجشنبه باید پاسخ هایی را ارائه دهد، زیرا پلیس جدول زمانی اولیه مربوط به اقدامات ساندرسون و قتل ها را به اشتراک می گذارد.

پلیس پیش‌بینی می‌کند که ارائه جدول زمانی، که قرار است در ساعت 9:30 صبح CST در Melfort، Sask آغاز شود، چهار ساعت طول خواهد کشید. همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ 45 دقیقه ای برگزار خواهد شد. پشتیبانی جاشوا گراهام، که مسئول جنایات بزرگ ساسکاچوان RCMP است، جدول زمانی را ارائه خواهد کرد.

RCMP در یک بیانیه خبری گفت که این ارائه بر تحقیقات آتی سرویس بازرسان ساسکاچوان که مربوط به قتل عام است، و همچنین تحقیقات مستقلی که توسط سرویس پلیس ساسکاتون و تیم واکنش به حوادث جدی ساسکاچوان در حال انجام است، تأثیری نخواهد داشت.


پشتیبانی برای هر کسی که آسیب دیده است در دسترس است. می توانید از طریق Wellness Together Canada با یک متخصص بهداشت روان با شماره 1-866-585-0445 تماس بگیرید یا WELLNESS را به 686868 برای جوانان یا 741741 برای بزرگسالان پیامک کنید. رایگان و محرمانه است.

خط تلفن Hope for Wellness کمک فوری به مردم بومی در سراسر کانادا ارائه می دهد. مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به شماره 1-855-242-3310 یا از طریق چت آنلاین در www.hopeforwellness.ca در دسترس است.