نخست وزیر به دنبال تقسیم Manitobans با نظرات التهابی در مورد واکسن ، First Nations: Senator Murray Sinclair است

آقای برتر ، ما از این بهتر هستیم.

اظهارات برایان پالیستر ، نخست وزیر مانیتوبا ، در مورد توزیع واکسن در کنفرانس خبری خود در روز پنجشنبه ، 3 دسامبر ، التهابی و اختلاف نظر آور است.

او اساساً گفت: “اگر بلافاصله واکسن نزده اید ، سرخپوستان را سرزنش کنید.”

من نمی شنیدم که می گوید: “اگر بلافاصله واکسن نزده اید ، افراد مسن را در خانه های مراقبت شخصی سرزنش کنید.” یا “کارگران خط مقدم را سرزنش کنید.”

نه. او گفت كه “مانیتوبانس” (من حدس می زنم او بومیانی را كه در این استان زندگی می كنند مانیتوبان نمی داند) “ناعادلانه” است كه ملل متحد از طریق برنامه توزیع واكسن فدرال ، مجزا از واكسن تهیه كنند.

نخست وزیر دولت فدرال را فقط هنگامی دعوت می کند که هدف برنامه های توزیع واکسن ، اولین ملل باشد.

برای چی؟ او می گوید بی انصافی نسبت به Manitobans. این گفته روشن می کند که او ملت های اول را منیتوبانی “واقعی” نمی داند.

مانند بسیاری دیگر ، نخست وزیر نسبت به نژادپرستی خود نابینا است.

تماشا کنید | نخست وزیر از فدرال می خواهد دوزهای اضافی واکسن COVID-19 را برای ملل اول تهیه کند:

نخست وزیر برایان پالیستر می گوید که پیشنهاد فدرال برای ذخیره بخشی از واکسن منیتوبا برای ملل اول باعث می شود این استان با کمترین دوز برای بقیه مردم باشد. 4:44

او قبلاً کارت مسابقه را بازی کرده است.

او می گوید در خیابان ها قدم نزنید ، زیرا حتی او احساس می کند توسط آن افراد بومی که می بیند در معرض خطر است.

او می گوید کسانی که اولین مردهای اول شب برای غذا شکار می کنند: حقوق اساسی خود را فراموش کنند. فقط حقوق آنها را نادیده بگیرید ، جریمه ها را بیشتر کنید یا آنها را بیشتر قفل کنید ، زیرا دوستانش نمی توانند شب ها شکار کنند. اگر این کار را نکنیم ، “جنگ نژادی” خواهیم داشت.

کانادا و استانها برای نسلها از طریق قانون علیه مردم بومی جنگ کرده اند.– سناتور موری سینکلر

آیا او نمی داند که کانادا و مانیتوبا قبلاً با قوانین تبعیض آمیز مردم بومی را هدف قرار داده اند؟ (قوانین استانی مشروبات الکلی را به یاد بیاورید که “سرخپوستان” را از شرابخانه ها ممنوع کرده است؟ یا قوانینی که حق شهادت را در دادگاه برای مردم بومی سلب کرده است؟ یا قوانینی که میثاق های محدود کننده در زمین را تأیید می کند تا از کسی جلوگیری کند “یک پروتستان سفیدپوست انگلیس-ساکسون” از داشتن آن زمین؟)

جنگ نژادی

کانادا و استانها برای نسلها از طریق قانون علیه مردم بومی جنگ کرده اند. شما فقط بخشی از “جنگ نژادی” فعلی آقای برتر هستید و متأسفانه یکی از رهبران آن هستید.

اما واقعیت این است که اگر استان مانیتوبا تحت سلطه پالیستر به توزیع واکسن متهم شد ، من معتقدم که وی اطمینان حاصل خواهد کرد که سهم خود را به عنوان Manitobans نگیرید ، زیرا آنها یک مسئولیت “فدرال” هستند. او ظاهراً همان گونه است که او درباره مردم بومی فکر می کند و چنین است.

نخست وزیر تصمیمات گرفته شده بر اساس ارزیابی خطر بهداشت عمومی ، انجام شده توسط متخصصان مستقل است.

آیا دولت فدرال باید این توصیه را نادیده بگیرد؟ البته آنها نباید. در گذشته قابل اعتماد بوده و تا حدی بر اساس شواهدی مبنی بر آلوده شدن شدید ویروس H1N1 به افراد بومی بوده است.

سینکلر می گوید “پالیستر” برای کسانی که معتقدند مردم بومی هرچه بدست می آورند ، همیشه به درد “مانیتورهای معمولی” می خورد. این نژادپرستی است. “ (ارائه شده توسط موری سینکلر)

آسیب پذیری مردم بومی در برابر COVID-19 کاملاً در معرض دید ما قرار دارد. آنها بالاترین نرخ فقر را دارند و شواهد به وضوح نشان می دهد که مردم فقیر این کشور به دلیل فقر ، تحت تأثیر جدی تری قرار دارند. (و به خاطر داشته باشید که این فقری است که توسط استعمار تحمیل شده است).

آنها بالاترین نیازهای پزشکی و فقیرترین خدمات پزشکی در استان را دارند. آنها از تغذیه نامناسب و قیمتهای غذایی نجومی بالایی رنج می برند. مسکن نامناسب و شرایط زندگی شلوغ دور بودن و انزوا منابع آب ضعیف ناشی از توسعه منابع در بیشتر موارد. و یک دولت استانی تحت سلطه نخست وزیری که اصل اردن را نمی فهمد – “ابتدا کمک کنید و بعداً س questionsال کنید.”

در طی یک وضعیت اضطراری ، Premier Pallister به دنبال تقسیم Manitobans است. وی برای کسانی که معتقدند هر آنچه بومیان به دست می آورند ، همیشه به هزینه “مانیتوب های معمولی” جذاب است. این نژادپرستی است.

ما از این بهتریم

برتر … شما هستید؟


این ستون بخشی از بخش نظرات CBC است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بخش ، لطفا وبلاگ این ویرایشگر و س FAالات متداول ما را مطالعه کنید.