نظامیان پس از انعقاد قرارداد با COVID-19 به سرزمین Opaskwayak Cree فرستاده شدند

نیروهای مسلح کانادا در حالی که اولین ملت شمالی مانیتوبا با شیوع COVID-19 در جامعه و در یک خانه مراقبت که هر ساکن در آن آزمایش مثبت کرده است ، دست و پنجه نرم می کند ، به Opaskwayak Cree Nation رسیده اند.

کریستین سینکلر (رئیس) Onekanew (رئیس) گفت که هفت عضو نظامی از CFB Shilo در مانیتوبا از روز پنجشنبه در Opaskwayak زمین هستند.

ارتش برای ارزیابی اوضاع و ملاقات با کادر پزشکی در آنجا حضور دارد و “در حال گرفتن ایده ای از دقیقاً آنچه مورد نیاز است پس از خسته کردن همه موارد [health-care] منابع در منطقه ، “او گفت.

سینکلر انتظار دارد که تقویت های پزشکی دنبال شود.

وی درباره دخالت ارتش گفت: “دقیقاً به همین دلیل آنها آنجا هستند” و آنچه انتظار داریم.

سینکلر گفت ، خانه مراقبت از یادبود Rod McGillivary در تمام 28 نفر از ساکنان آن (17 نفر از آنها علائم نشان داده اند) و 17 نفر از کارگران این خانه گزارش کرده است. وی پیش از این گفته بود که در مجموع 48 کارگر در خانه هستند.

“کشیده بسیار نازک”

شیوع این بیماری در 21 اکتبر ، هنگامی که یکی از کارکنان این سازمان آلوده شد ، آغاز شد. یک نفر از ساکنان خانه درگذشت و در بیمارستان های گزارش شده یک پرستار از خانه مراقبت نیز وجود دارد.

سینکلر گفت: “منابع ما کاملاً نازک می شدند ، تا جایی که از دیروز ، دو پرستار باقی مانده بودیم.”

“ما باید بتوانیم کمبود کارگران ، بیمارانی که در انزوا هستند را تأمین کنیم.”

موارد در Opaskwayak – جامعه ای در حدود 520 کیلومتری شمال غربی وینیپگ – و در جوامع همسایه در حال افزایش است. سینکلر گفت که OCN یک مرکز منطقه ای است و تعداد فزاینده ای از افراد در منطقه با COVID-19 در حال پر کردن واحدهای منزوی کردن خود هستند که در خانه و مدرسه جامعه جانبازان مستقر شده اند.

وی گفت: “ما در حال حاضر تمام تلاش خود را برای مقابله با مشکلات انجام می دهیم. “اما برای اطمینان از اینکه ما منابع موجود برای انجام آنچه را که باید انجام دهیم در دسترس داریم ، مردم خود را روزانه تشویق می کنیم که در خانه بمانند.”

Opaskwayak روز پنجشنبه از 9 مورد عفونت جدید در مجموع 77 مورد فعال در جامعه خبر داد که حدود 3000 عضو در آن به صورت رزرو شده زندگی می کنند.

ملت اول با قفل شدیدی روبرو است که تحت آن فقط یک نفر در هر خانوار می تواند برای تأمین مایحتاج ضروری ، به استثنای کارگران خدمات ضروری ، آنجا را ترک کند. اجتماعات اجتماعی با اعضای غیر خانگی ممنوع است.

سخنگوی نیروهای مسلح کانادا گفت: تیم شناسایی ارتش همچنین در حال ارزیابی تأثیر ویروس در پاس ، شهری که همسایه Opaskwayak است.

سخنگو در یک ایمیل گفت: “این ارزیابی در حال انجام است تا در صورت دریافت درخواست کمک رسمی از مقامات استانی ، CAF آماده شود.”

وزیر بهداشت مانیتوبا گفت که در صورت نیاز به کمک ، این استان در پاسخ به تماس ارتش دریغ نخواهد کرد.

کامرون فریسن گفت پرستاران در منطقه اطراف و همچنین دریاچه موس مستقر شده اند و یک رهبر در مراقبت های طولانی مدت در تماس های روزانه با رهبران جامعه شرکت می کند.

“این یک پاسخ گسترده از طرف استان است. ما می دانیم که ارتش نیز در آنجا ارزیابی می کند که چه کاری می تواند برای کمک به آنها انجام دهد و این گفتگوها ادامه دارد.”

‘SOS سیگنال’: NDP

مخالفان خواستار توقف انتظارات ارتش از دولت توری شدند.

واب کینوو ، رهبر NDP ، گفت: “یک پرستار بهداشت عمومی یک قدم است ، اما در مورد پرستار واقعی در بالین که قرار است از افراد بیمار مراقبت کند ، چه می کنید؟”

“ما سیگنال SOS را در حال حاضر از منطقه دریافت کردیم – نه تنها OCN ، بلکه در بسیاری از جوامع منطقه نیز نیاز جدی و فوری به منابع مراقبت های بهداشتی وجود دارد.”