نقشه راه برنامه نویسی

یکی از سوال‌های متدوال که مدام به جهت برنامه‌نویسان نو فعالیت یا علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی وجود دارد، همین است که برنامه نویسی وب را از چه جایی آغاز کنم؟
با وجود مقاله‌های متفاوت در این زمینه اما همیشه ابهاماتی در آن باقی می‌ماند. این برهان سبب ساز شد ادمین وب سایت یک دوره بدون‌پول پایین عنوان نقشه راه توسعه و گسترش دهندگان وب ایجاد کند. در این بخش قصد داریم مسیر یادگیری برنامه نویسی وب را به رخ تمام ابلاغ کنیم.

 

نقشه رویکرد بسط دهندگان چیست؟

این زمان یک دوره‌ی تدریس برنامه‌نویسی نیست!
این دوره‌ی رایگان و متنی یک پیش‌نیاز برای معلوم شدن رویکرد برنامه‌نویسان وب است. چنانچه به برنامه‌نویسی و طراحی تارنما علاقه‌ دارید، دارای گذراندن نقشه منش توسعه‌دهندگان می‌آموزید که بایستی طراحی وب‌سایت و برنامه‌نویسی را از چه جایی بیاموزید.
برای هر معنا از زبان برنامه‌نویسی یک درس قرار داده شده هست که به راحتی مفهوم و کارایی آن لهجه یا این که نرم افزار را بشناسید. همین زمان به ساده‌ترین لهجه تمام نکاتی را که یک برنامه نویس نیاز دارد بداند معرفی می‌کند.

هدف از گذراندن این زمان این هست که مسیر پیش بر روی خود را بشناسید تا رویکرد را گم نکنید. به همین برهان اسم این دوره نقشه‌ی رویکرد توسعه‌دهندگان نام‌گذاری شده است.

 

در نقشه رویه توسعه دهندگان چه مطالبی می‌آموزید؟

در اینجا شما می‌آموزید که:

  • برنامه‌نویسی ذیل وب چیست؟
  • برنامه نویسی را از چه جایی آغاز کنیم؟
  • ترتیب یادگیری زبان‌های مختلف به جهت این که طراح وب شویم، چیست؟
  • هر لهجه یا این که نرم‌افزار چه کاربردی دارد؟
  • و…

و ده‌ها سوال دیگر راجع به این مضامین که دانستن آن ها باعث می‌شود روش توسعه‌ی وب را گم نکنید!
این زمان همان پیش‌نیاز اساسی به جهت ورود به دنیای وب است. در دوره‌ی نقشه راه و روش بسط دهندگان وب، جواب تمام سوال ها خویش را خواهید یافت.

 

بریم که باهم اولی بخش از نقشه رویکرد طراحی وبسایت و مسیر یادگیری برنامه نویسی وب را باز‌نگری کنیم.

 

زبان برنامه‌نویسی زیر وب چیست؟

برنامه‌نویسی ذیل وب به کدنویسی و تولید نرم‌افزار اصلی زبان‌هایی گفته می‌شود که به جهت اجرا به محفظه مرورگر و internet احتیاج دارند.

به زبان‌های برنامه‌نویسی که برای ایجاد همین گونه نرم‌افزار ها یا طراحی وب‌سایت نیاز است، گویش برنامه نویسی تحت وب می‌گویند.

زبان‌های برنامه‌نویسی زیر وب به دو دسته‌ی جامع تقسیم می‌شوند: back-end و front-end

 

برنامه نویسی وب را از چه جایی شروع کنم؟

در برنامه نویسی وب شما می‌توانید تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌ای فعالیت کنید: back-end، front-end یا هر دوی آنها. تصمیم شما هر کدام از این سه آیتم که باشد می بایست ابتدا اهمیت بخش فرانت اند آغاز کنید.

 

Front-end چیست؟

فرانت اند گزیده از وبسایت یا نرم‌افزار است که کاربر حساس آن در رابطه هست و آن را می‌بیند. همین صفحه‌ای که الان در حال مشاهده‌ی آن هستید، تمام استایل‌ها، رنگ‌ها، سبک دکمه‌ها، ظاهر منو و… جزو بخش front-end سایت محسوب می‌شوند.

زبان‌های گزینه به کار گیری در برنامه نویسی Front-end

همانطور که گفته شد به جهت تولید رابط کاربری و ظواهر تارنما از زبان‌های Front-end استعمال می‌شود.
در اینفوگرافیک ذیل تفسیر داده شده میباشد که به جهت شروع این بخش بایستی به ترتیب چه زبان‌ها یا پلتفرم‌هایی را بیاموزید.

نقشه <span class=changed>راه و روش</span> <span class=changed>برای</span> یادگیری Front-End” width=”652″ height=”658″ loading=”lazy” data-lazy-src=”https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/frontend-learning-roadmap.png” data-lazy-srcset=”https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/frontend-learning-roadmap.png 652w, https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/frontend-learning-roadmap-150×150.png 150w, https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/frontend-learning-roadmap-297×300.png 297w, https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/frontend-learning-roadmap-70×70.png 70w” data-lazy-sizes=”(max-width: 652px) 100vw, 652px” data-was-processed=”true” /></p>
<p style= 

شاید در نگاه اول اساسی دیدن نام همین مهارت‌ها آن هم تنها به جهت front-end کمی مایوس شوید. البته ضروری هست بدانید نیازی وجود ندارد همه‌ی آنان را یک دفعه یاد بگیرید تا (بعد از یک سری سال یادگیری!) وارد بازار کار شوید.

کافی است به سراغ CSS ،HTML و آنگاه شناخت اولیه دارای جاوا اسکریپت بروید. در همین زمان شما مهارت اضطراری برای طراحی بخش ظاهر تارنما را دارید. می‌توانید وارد بازارکار شوید و در کنار خبره‌ها تجربه کسب کنید.

بعد از مدتی که تصمیم گرفتید حرفه‌ای خیس باشید به سراغ بخش حرفه‌ای‌تر یادگیری بروید و حیاتی فریم‌ورک‌ها‌ی گزینه نیاز خویش آشنا شوید. ممکن حتی به چندین آیتم از موردها بالا هیچ‌گاه احتیاج پیدا نکنید و اصلاً به سراغ یادگیری آنها نروید.

پیشنهادی : چنانچه به دنبال آغاز طراحی وب سایت هستید. باید از آموزش html و css آغاز کنید. به جهت مشاهده‌ی دوره html و css ادمین سایت کلیک کنید.

 


Back-end چیست؟

بک اند بخش نهان یک وب‌سایت است. چکیده که به پردازش، بررسی و ذخیره‌ی داده ها می پردازد ولی ظاهری به جهت نمایش به عضو ندارد. به جهت مثال زمانی که روی ستاره‌های امتیاز دهی کلیک می‌کنید، کدهایی هستند که عدد امتیاز شما را دریافت نمایند حساس متوسط پیشین پردازش نمایند و میانگین جدید را به دست آورند.

سپس همین عدد را در دیتابیس (جداولی به جهت ذخیره سازی اطلاعات) ذخیره می‌کنند. طریقه‌ی سناریو این ستاره‌ها این‌که به چه رنگ و شکلی باشند بخش فرانت اند و عملیات پردازشی به جهت دریافت و ذخیره‌ی امتیاز ها بخش بک اند محسوب می‌شود.

 

زبان‌های مورد به کار گیری در برنامه نویسی back-end

همانطور که گفته شد به جهت ایجاد بخش پردازشی سایت، از زبان‌های back-end به کار گیری می‌شود.
در اینفوگرافیک تحت توضیح داده شده هست که برای آغاز این بخش بایستی به ترتیب چه زبان‌ها یا این که پلتفرم‌هایی را بیاموزید.

نقشه <span class=changed>خط مش</span> <span class=changed>به جهت</span> یادگیری Front-End” width=”747″ height=”697″ loading=”lazy” data-lazy-src=”https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/backend-learning-roadmap.png” data-lazy-srcset=”https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/backend-learning-roadmap.png 747w, https://adminesite.com/wp-content/uploads/2019/11/backend-learning-roadmap-300×280.png 300w” data-lazy-sizes=”(max-width: 747px) 100vw, 747px” data-was-processed=”true” /></p>
<p style=طبق تصویر بالا نخست بایستی یکی از از زبان‌های برنامه‌نویسی را (با اعتنا به کاربرد و علاقه) تعیین کنید. سپس به سراغ یادگیری مفاهیم آن بروید و دارای انجام پروژه‌های تمرینی خویش را حرفه‌ای کنید.

سوالی که طبق معمول در این مرحله تولید می‌شود همین هست نمیدانید مهم چه زبانی آغاز کنید. سفارش می‌کنم وسواس به خرج ندهید و روزگار را برای انتخاب لهجه تلف نکنید. راجع‌به زبانها تحقیق کنید و یادگیری را آغاز کنید. چون قرار نیست تمام یادگیری شما به همان یک گویش ختم شود!

بعد از آموختن یک زبان برنامه‌نویسی می بایست به عنوان یک برنامه‌نویس حرفه‌ای به مباحث مختلفی مانند امنیت، عمل مهم پایگاه دیتا و… آشنا باشید. البته لازم نمی باشد نگران باشید. این تصویر شامل مواقعی میباشد که باید در ارتفاع قدمت خویش بیاموزید! ضروری نمیباشد همه‌ی آن ها را در شروع عمل یاد بگیرید. هر وقت به موقعیتی برخوردید که احتیاج به یادگیری یکی از مهارت‌ها بود به سراغ آن بروید.