نمایشگاه رجینا با هدف نشان دادن شادی، عزت زندگی بومی در عکس های آرشیوی برگزار می شود.

عکس آرشیوی از دختران بومی جوان در حال رقصیدن.
این عکس در Nekaneet Cree Nation در جنوب غربی ساسکاچوان گرفته شده است و در نمایشگاه پل سیسکوازیس در گالری هنری مک کنزی در رجینا به نمایش گذاشته خواهد شد. (ارسال شده توسط پل سیسکوازیس)

در طول قرن بیستم، عکس‌های زیادی از بومیان کانادا گرفته شد – اما اکثر خانواده‌های سوژه‌ها ممکن است آن‌ها را ندیده باشند.

نمایشگاهی از پل سیسکوازیس به نام Turning the Lens: Indigenous Archival Project در گالری هنری مکنزی در رجینا، عکس‌هایی از مردم بومی از اواخر دهه 1910 تا دهه 1960 را به نمایش می‌گذارد.

سیسکوازیس، نویسنده Plains Cree مستقر در ساسکاتون، گفت که مادرش در نظری که یک دهه پیش در مورد اینکه چگونه مردم مردم بومی را فقط در زمینه تروما و تراژدی می بینند، از او الهام گرفت تا به این عکس ها نگاه متفاوتی بیندازد.

او گفت: “او واقعاً به من الهام داد تا آن تصویر را دوباره قالب‌بندی کنم و به دنبال تصاویر مثبت باشم، زیرا بدون استحکام و انعطاف‌پذیری خانواده‌ها، فرهنگ و زبان‌های ما دوام نمی‌آورند.”

مردی با موهای بلند.
نمایشگاه پل سیسکوازیس تا 27 آگوست در گالری هنری مکنزی برپاست. (کارهای قرمز)

«این عکس‌ها واقعاً همان‌طور که همه عکس‌ها هستند، عکس‌های لحظه‌ای از زمان هستند، اما تجربه بومیان را نیز به شکلی کاملاً مثبت قاب می‌کنند. [by] نشان دادن شوخ طبعی، وقار، شادی، زندگی در زمین و غیره، اما بیشتر آنها نامی ندارند.”

شناسایی سوژه ها در عکس ها

Seesequasis گفت زمانی که او شروع به ارسال عکس ها در رسانه های اجتماعی کرد، بینندگان شروع به شناسایی افراد در تصاویر کردند، حتی برخی از افراد خودشان را تشخیص دادند.

او گفت: «وقتی شروع به نام‌گذاری عکس‌ها می‌کنید، مثل این است که عکس‌ها زنده می‌شوند.

“این ارتباط با جامعه دارد؛ این دیگر فقط یک اثر موزه ای نیست.”

گوش کن | چگونه یک پست رسانه اجتماعی به نمایشگاه تبدیل شد:

نسخه صبح – ساسک5:39پست رسانه های اجتماعی به نمایشگاه تبدیل لنز: پروژه آرشیو بومی تبدیل می شود

پروژه عکس آرشیوی یک نویسنده و روزنامه نگار ساسکاچوانی در گالری هنری مک کنزی در رجینا به نمایش گذاشته شده است. ما با پل سیسکوازیس صحبت می کنیم که چرا او می خواست زندگی و انعطاف پذیری جوامع بومی را جشن بگیرد.

فلیسیا گی، یکی از سرپرستان گالری هنری مک کنزی، گفت که کار سیسکوازیس نقطه مقابل چیزی است که در طول تاریخ به عنوان داستان یک طرفه مردم بومی دیده می شود.

چرخاندن لنز نه تنها در مورد ایده انعطاف‌پذیری است، بلکه گواهی بر این است که چگونه ما به‌عنوان مردم بومی با عکاسی به‌عنوان یک پروژه امپراتوری مقابله می‌کنیم و هدف اصلی مستندات اولیه بیستم از مردم بومی را از طریق اعمال شادی و اجتماع از بین می‌بریم. گی گفت.

سیسکوازیس گفت که او هنوز رازهای زیادی در مورد منشاء و افرادی که در بسیاری از عکس‌ها نشان داده شده‌اند، دارد.

او گفت: “این مانند یک کوه یخ است و من احساس می کنم که به تازگی بالای آن را کشف کرده ام، اما در زیر آب مقدار بسیار زیادی وجود دارد که بازیابی نشده است.”