نمایشگاه های لباس قرمز روز ملی آگاهی برای MMIWG2S را نشان می دهد

برندی استانوویچ می‌گوید وقتی لباس قرمز کوچکی را که به نمایندگی از یک دختر جوان برای نمایشگاهی در دفتر انجمن زنان بومی کانادا (NWAC) در گاتینو، کیو آویزان می‌کرد، غافلگیر شد.

استانوویچ، مدیر زنان و دختران بومی (MMIWG) ناپدید شده و کشته شده در NWAC، گفت: «وقتی به بچه‌ها فکر می‌کنید، خیلی سخت است، زیرا بچه‌های ما آینده هستند و بعد از آنها گرفته می‌شود».

این از ما گرفته شده و هرگز نباید چنین شود.»

در نمایشگاه روز ملی آگاهی از زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده و افراد دو روح در 5 مه، لباس های قرمز آویزان نشان دهنده یک خواهر بومی گم شده یا دزدیده شده است.

علاوه بر نمایش لباس قرمز، NWAC میزبان بلندگوها، کارگاه عروسک بدون چهره، طبل زدن و رونمایی از نقاشی جدید لین گرولکس با عنوان زنی که در این دنیا نیست.

مارک میلر، وزیر روابط تاج و تخت، در این مراسم حضور خواهد داشت و رویدادهای روز به صورت زنده پخش می شود.

استانوویچ گفت: «حتی اگر اینجا نباشی، باز هم می‌توانی آن آهنگ‌ها را بشنوی و این به شما کمی آرامش می‌دهد که بدانید تنها نیستید».

عکس پنجره دایره ای با عروسک های کاغذی، دست های قرمز کاغذی و نقاشی در پس زمینه.
بخشی از نمایشگاه انجمن زنان بومی کانادا در فضای نمایشگاهی طاق در دفتر مرکزی جدید آن در Gatineau، Que. (NWAC)

در همیلتون، استراتژی بومی شهری شهر و کتابخانه عمومی همیلتون میزبان رویدادی با عنوان “ما گم می‌شویم” هستند که اعضای خانواده MMIWG2S در آن حضور خواهند داشت و همچنین از خانواده، دوستان و افراد آسیب دیده حمایت می‌شود.

شلی هیل، مدیر ارشد پروژه برای استراتژی بومی شهری، گفت که رویدادهایی از این دست برای برجسته کردن درخواست‌های عدالت که در گزارش نهایی تحقیقات ملی درباره زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده، به ویژه مواردی که دولت‌ها برای تدوین قوانین ارائه می‌کنند، مهم هستند. سیاست ها و آموزش عمومی

هیل گفت: «ما از بسیاری جهات غمگین هستیم.

این بستگی به این دارد که مردم در سفرهای شفابخش خود در کجا باشند.»

لباس بچه قرمز پاره و کثیف.
هر لباس قرمز در نمایشگاه کتابخانه همیلتون نشان دهنده داستان یک زن، دختر یا فرد دو روح بومی گم شده یا کشته شده است. (Candace Maracle/CBC)

ژانویه ماری راجرز از شش ملت، گفت که امسال در هیچ رویدادی در 5 مه شرکت نخواهد کرد، اگرچه او و مادرش در گذشته حضور داشتند.

راجرز گفت: “من هرگز از لباس قرمز یا دست نقاشی شده قرمز روی صورت لذت نبرده‌ام، زیرا این خیلی مرا یاد خون آپارتمان خواهرم می‌اندازد، زمانی که برای جمع‌آوری وسایل او رفتیم.”

خواهر او در اوت 2013 در شیکاگو با ضربات چاقو کشته شد.

لباس قرمز با رد لاستیک در سراسر آن و لباس دیگری با اثر دست در جلو که سینه ها و اندام تناسلی را می پوشاند.
این نمایشگاه از 1 تا 19 مه در کتابخانه مرکزی همیلتون برگزار می شود. (Candace Maracle/CBC)

او گفت: «جایی که می‌خواهم انرژی خود را بگذارم، داشتن روابط شخصی با زنان است.

بیایید یکدیگر را تشویق کنیم، بیایید یکدیگر را توانمند کنیم تا در موقعیتی قرار نگیریم که آسیب پذیر باشیم، ارزشی برای ما قائل نباشیم، جایی که طعمه باشیم.»

اگرچه راجرز از رویدادهایی به افتخار روز ملی آگاهی برای MMIWG2S حمایت می کند، اما راجرز گفت که در جایی که آگاهی بیشتر مورد نیاز است نیز باید اقدام شود.

او گفت: «آن تجمعات را به جلوی درهای متجاوزان و قاتلان ببرید.

آن تجمع را به پله های جلوی دادگاه ببرید، جایی که این قاتلان تبرئه می شوند.»