نگهبانان زمین کرکراس/تاگیش تلاش ها را برای محافظت از پرندگان لانه ساز و بره های بهاری افزایش می دهند.

در بسیاری از مناطق یوکان، بهار زمانی است که گوسفندان در حال پرورش بچه های خود هستند. همچنین برای پرندگان مهاجر و نسل آنها زمان بسیار مهم و مخاطره آمیزی است.

به همین دلیل است که Carcross/Tagish First Nation نگران افزایش تعداد افرادی است که از این کشور لذت می برند، و تلاش های خود را برای یادآوری به مردم برای دوری از برخی مناطق در این زمان از سال افزایش می دهد. این شامل پیاده‌روی‌های محبوب در کوه کاریبو، کوه سوزنی و کوه سفید است.

دنی کرسول، مدیر عملیات میدانی اولین کشور و همکارانو نگهبان. او مردم را ترغیب می کند که سعی کنند چیزها را از منظر حیات وحش درک کنند.

او گفت: «تصور کنید یک دسته کامل از مردم در حالی که نوزاد تازه متولد شده خود را در آغوش گرفته اید، به بیمارستان می روند.

“[The animals] زنده ماندن به اندازه کافی سخت است زیرا زمستان ها بسیار سخت است و آنها به هر اونس چربی که می توانند برای گذراندن زمستان نیاز دارند.”

گروهی از گوسفندان دال روی کوهی نشسته اند.
گوسفند دلتنگی در یوکان. Carcross/Tagish First Nation از مردم می خواهد تا حداقل تا 15 ژوئن از برخی مسیرهای پیاده روی دوری کنند تا در این مدت برای افزایش جمعیت، فشار روی حیوانات کاهش یابد. (Carcross/Tagish First Nation)

آدام وینترز همچنین نگهبان زمین و شهروند ملت اول کارکراس/تاگیش است. او می‌گوید که این موضوع با حضور کوهنوردان، خودروهای ATV و گردشگران بیشتر در زمین، فوری‌تر می‌شود.

وینترز گفت: «یکی از مسائل مهم این است که پرندگان برای تغذیه از آب‌های کم‌عمق می‌آیند و در عین حال با این افراد مواجه می‌شوید که از اثرات گل‌آلود آب کم لذت می‌برند.

نگهبانان زمین همگام با تلاش های حفاظتی دولت برای حفاظت از زیستگاه پرندگان و حیوانات کار می کنند. برای کرسول، این نیز در مورد حفظ شیوه زندگی در زمین های مسکونی است.

او توضیح داد: “برای محافظت از آن تا بتوانیم آن را به فرزندانمان منتقل کنیم.”

“من نوه دارم و همه آنها شکارچی هستند. همه آنها ماهیگیری را دوست دارند و همه آنها اردو می زنند. منظورم این است که این چیزی است که منتقل می شود و در شما رشد می کند. این زندگی ماست. اینجا خانه ماست.”

دریاچه ای از دور دیده می شود که توسط کوه ها احاطه شده است.
نمایی از دریاچه بنت از کوه کاریبو در نزدیکی کارکراس، یوکان. (پل توکر/سی بی سی)

برای Cresswell و Winters، این همچنین در مورد حفظ تعادل ظریف بین شکار برای غذا و مراسم و نگهبانان سرزمین برای نسل بعدی است.

کرسول گفت: «ما همه حیوانات را فقط برای غذا شکار نکردیم.

ما از پوست استفاده می‌کنیم، از تمام خزهای مختلف استفاده می‌کنیم. حتی استخوان‌ها به ابزار تبدیل می‌شوند. این یک چرخه شگفت‌انگیز است زیرا وقتی کارمان با یک حیوان تمام می‌شود چیزی باقی نمی‌ماند.»

از مردم خواسته می شود حداقل تا 15 ژوئن از مسیرها دوری کنند تا در این مدت برای افزایش جمعیت، فشار روی حیوانات کاهش یابد. این مسیرهای پیاده‌گردی شامل کوه‌های کاریبو، نارس و نیدل، کوه سفید، کوه پرکینز و پولی کانیون است.

در جای دیگری در یوکان، پارک‌های کانادا همچنین به مردم یادآوری می‌کند که از هم اکنون تا 15 ژوئن مسیر خط الراس Thechàl Dhâl’ را پیاده‌روی نکنند تا از گوسفند دال در پارک ملی و منطقه حفاظت شده Kluane در طول فصل بره‌زایی محافظت کنند. آنها همچنین از کوهنوردان می خواهند که در طول سال از جبهه جنوبی کوه دوری کنند.