هشدار تخلیه صادر شد، وضعیت اضطراری برای فورت چیپویان، آلتا اعلام شد.

به دلیل آتش سوزی غیرقابل کنترلی که در اطراف در حال گسترش است، هشدار تخلیه برای ساکنان فورت چیپویان، آلتا صادر شده است.

این هشدار – که دستور تخلیه نیست – صبح روز سه شنبه توسط شهرداری منطقه ای وود بوفالو صادر شد. به گفته این سازمان، ساکنان منطقه باید ظرف مدت 15 دقیقه آماده خروج باشند.

شهرداری، آتاباسکا چیپویان اولین کشور و میکیسو کری اولین کشور همگی وضعیت اضطراری محلی اعلام کرده اند.

هشدار تخلیه یک پیام اضطراری را ایجاد کرد که درست بعد از ساعت 10:30 صبح در بخش‌هایی از شمال از طریق رادیو CBC شنیده شد، اما در آن هشدار ذکر نشده بود که برای کدام جامعه است و کلمه “تخلیه” را به درستی تلفظ نمی کرد.

طبق اطلاعات داشبورد آتش‌سوزی آلبرتا، آتش‌سوزی جنگلی با برخورد صاعقه آغاز شد و تاکنون 3000 هکتار از زمین‌های شمال فورت چیپ‌ویان را در نوردیده است.

داشبورد اعلام کرد آخرین تاریخ ارزیابی آتش سوزی روز یکشنبه بوده و آتش خارج از کنترل تلقی می شود.

جزئیات تخلیه

طبق هشدار شهرداری، اقشار آسیب پذیر هم اکنون در حال انتقال به خارج از جامعه هستند.

گفته می‌شود اگر دستور تخلیه صادر شود، از مردم خواسته می‌شود که به بیگ داک یا آرچی سیمپسون آرنا گزارش دهند. پروازهای خارج از جامعه به سمت فورت مک موری ترتیب داده شده است و اسکان موقت برای تخلیه‌کنندگان در فورت مک‌موری و فورت مک‌کی آماده می‌شود.

به افرادی که از قلعه چیپ‌ویان با قایق در رودخانه آتاباسکا خارج می‌شوند، گفته می‌شود که به جنوب به سمت بارج لندینگ در فورت مک‌کی بروند. شهرداری گفت که یک مرکز ثبت تخلیه در فورت مک کی وجود خواهد داشت.

شهرداری همچنین به مردم یادآوری می‌کند که چگونه می‌توانند آماده شوند: از ساکنان می‌خواهد برنامه هشدارهای اضطراری آلبرتا را دانلود کنند، با همسایه‌ها هماهنگ کنند تا در مورد اعلان‌های اضطراری به یکدیگر توصیه کنند و یک کیت اضطراری ۷۲ ساعته تهیه کنند. همچنین می‌گوید مردم باید تمام پنجره‌های خود را ببندند، مواد قابل احتراق (مانند مخازن پروپان و توده‌های چوب) را حداقل 1.5 متر از خانه‌شان دور نگه دارند، و اثاثیه‌های استفاده نشده پاسیو را به سوله‌ها یا انبارها منتقل کنند.