هنرمندان بومی به دانش آموزان ابتدایی در مورد هنر و فرهنگ خود آموزش می دهند

برای دومین سال، هنرمندان بومی و دانش آموزان دبستانی که در کارگاه های آموزشی تدریس کرده اند، آثار هنری خود را در سیمکو، اونت به نمایش می گذارند.

Creative Together یا Skatne Ionkwate’nikonrattokáhtskon در مرکز هنرهای Lynwood در سیمکو، در حدود 120 کیلومتری جنوب غربی تورنتو، آثار چهار هنرمند بومی و دانش آموزان ابتدایی محلی را به نمایش می گذارد. این پروژه مشارکتی بین Lynwood Arts و هیئت مدرسه کاتولیک منطقه برانت هالدیمند نورفولک است.

مایکل باربر، که موهاوک است و در نزدیکی پورت دوور، انترنتی زندگی می کند، یکی از هنرمندانی است که در این نمایشگاه حضور دارد. هویت و خانواده موضوع اصلی هنر اوست.

جدیدترین اثر او با عنوان پدر، مادربزرگ و پسر روز پنجشنبه همزمان با نمایشگاه دانش آموزانش با عنوان 100 خانواده افتتاح شد.

کارگاه‌هایی که او با دانش‌آموزان انجام می‌دهد حول تجربیات بین نسلی خودش از مدرسه مسکونی متمرکز است. باربر گفت که تجربه مادربزرگش در مدرسه مسکونی منجر به فروپاشی خانواده او شد.

هنرمندی که در یک دایره با دانش آموزان نشسته است.
متیو ووکسون، هنرمند مهره‌ای، به دانش‌آموزان نشان می‌دهد که چگونه یک الگو برای مهره‌کاری خود بکشند. (Candace Maracle/CBC)

باربر گفت: «من متوجه شدم که مردم می‌توانند از نظر بصری با اثر هنری ارتباط برقرار کنند، فقط با ایجاد حس و حال از کار شما.

“از آنجا که همه ما مسیرهای مختلفی را طی کرده ایم، همه ما تجربیات متفاوتی در زندگی داشته ایم، در هر قطعه چیزهای مختلفی می بینیم، درست است؟”

ارائه او به دانش آموزان علامت گذاری را می آموزد، شکلی از هنر که از بافت ها و الگوهای مختلف برای ایجاد یک نمایش بصری از خانواده و معنای آن برای آنها استفاده می کند.

او گفت: «نکته مهم این است که آنها تشخیص دهند و خانواده ها را درک کنند.

“بعضی از قطعاتی که خواندم، سنگین است. یکی می گوید، “عشق شکسته است، اما می توان آن را درست کرد” و آن یک بچه کلاس 4 است که آن را نوشته است.”

متیو ووکسون، هنرمند مهره‌ها، که Tlicho Dene است و در برانتفورد، اونت.

اثر هنری ترکیبی از دانش آموز
یک اثر هنری دانش‌آموزی که در نمایشگاه 100 خانواده گنجانده شده است، می‌گوید: «عشق شکسته است، اما می‌توانید آن را درست کنید». (Candace Maracle/CBC)

کریس رایت، مشاور هنری هیئت مدرسه کاتولیک منطقه برانت هالدیمند نورفولک، گفت وقتی با معلمان در مورد این برنامه تماس گرفت، پاسخ بسیار مثبتی دریافت کرد.

موضوع امسال هیئت مدرسه این استما زیادیم، ما یکی هستیم” که به گفته او، به خوبی با برنامه هنری Creative Together همخوانی دارد.

رایت گفت: “این یک موفقیت بزرگ در سال گذشته بود و ما تعداد زیادی از دانش آموزان را داشتیم که با هنرمندان کار کردند و کارگاه های آموزشی برگزار کردند و بنابراین تصمیم گرفتیم امسال دوباره این کار را انجام دهیم.”

مرد در مقابل مهره کاری.
متیو ووکسون، هنرمند مهره‌ای، در مقابل آثار هنری به نمایش گذاشته شده در Lynnwood Arts ایستاده است. (Candace Maracle/CBC)

سوفیا دی سوزا، 13 ساله، یکی از شرکت کنندگان در کارگاه کارگاه مهره های بافندگی ووکسون بود، گفت که دانش آموزان می توانند از آموزش بیشتر در مورد مردم بومی استفاده کنند.

دی سوزا گفت: “خیلی چیزها وجود دارد که ما نمی دانیم و در مورد آنها به درستی آموزش ندیده ایم.”

من فکر می‌کنم که ما باید نسبت به سنت‌های خاص بیشتر آگاه باشیم، زیرا بسیاری از مردم نسبت به این چیزها حساس نیستند.»

نمایشگاه Creative Together یا Skatne Ionkwate’nikonrattokáhtskon تا اوایل سپتامبر در Lynnwood Arts به نمایش گذاشته خواهد شد.