هنرمند میکماو با بهره گیری از میراث ابرقهرمانان بومی مارول

یک هنرمند محلی در حال انتشار اولین کتاب کمیک مارول در یک کتاب است که نه تنها برای گفتن آن ، بلکه برای کسانی که آن را می گویند مهم خوانده می شود.

Marvel’s Voices: Voices Voices # 1 داستانهایی درباره ابرقهرمانهای بومی و بومی آمریکا دارد که همه آنها برای اولین بار توسط خالقانی با پیشینه بومی نوشته و نشان داده شده اند.

خالقانی مانند دیوید کاتلر ، تصویرگر Mi’kmaw و عضو اولین ملت قالیپو.

“به اعتبار آنها ، آنها دارای ثبات نسبتاً زیادی از [Indigenous heroes]کاتلر می گوید ، بیش از آنچه شما فکر می کنید و واقعاً آنها را در اختیار نویسندگان و هنرمندان بومی آمریکا و ملل اول قرار داده تا این داستان ها را تعریف کنند.

اولین ساخته مارول در ساخت طولانی است

کاتلر ده سال است که مصور کمیک است و روی عناوینی مانند اینها کار می کند زمان ماجراجویی در استودیوی بوم و افسانه های گریم در زنوسکوپ اما فرصتی برای کار در کمیک های مارول ، ناشران مرد عنکبوتی ، مرد آهنی و مردان ایکس، یک شوک آمد

“من چندین سال بود که سعی می کردم برای مارول کار کنم … چند سالی است که کلاه خود را به داخل انداختم بنابراین انتظار هیچ چیزی را نداشتم. یک ایمیل کاملاً بی رنگ است. موضوع این است:” برای یک نقاشی بکش کمیک مارول؟ ‘ و بلافاصله فکر کردم این یک کلاهبرداری است … بنابراین من آماده حذف آن بودم. اما خوشبختانه ، من مثل این بودم ، بهتر است حداقل نگاهی بیندازم. “

وی که اصالتاً اهل خلیج سنت جورج است اما اکنون در تورنتو مستقر است ، می گوید وقتی شغل خود را بدست آورد صبر نکرد تا اخبار را به اشتراک بگذارد.

“من باور نمی کردم. به مادرم زنگ زدم ، ساعت 1:30 بامداد به وقت نیوفاندلند بود و او بیش از ماه بود.”

انجام درست توسط مردم بومی

این اولین بار است که بسیاری از این شخصیت ها سازندگان بومی را در راس خود دارند.

“به طور کلی ، بسیاری از این شخصیت ها توسط شخصی به نام کریس کلارمونت ، نویسنده کتاب خلق شده اند مردان ایکس کمیک برای کل دهه 80. او تعداد کمی خلق کرد ، اما او یک پسر انگلیسی است. “می گوید کاتلر.

مارول ابرقهرمانان بومی و بومی آمریکای زیادی دارد اما بیشتر توسط افراد غیر بومی خلق و نوشته شده اند. (کمیک های مارول)

صدای بومی دارای چندین داستان از تیم های مختلف خلاق ، با تمرکز بر شخصیت های مختلف است. داستان کاتلر ، نوشته شده توسط استفان گراهام جونز و با حضور شخصیت روباه نقره ای ، در مورد زخم هایی است که توسط استعمار در Blackfoot Nation بر جای مانده است.

کاتلر می گوید: “در اطراف فشار وجود دارد ، من نمی توانم به شما بگویم.”

او الهام را در لباس سنتی Blackfoot Nation پیدا کرد ، لباس هایی که او آن را زیبا ، آراسته و به روش خاص خود ابرقهرمانانه توصیف کرد.

“شما می خواهید توسط ملت Blackfoot درست عمل کنید ، توسط همه ملت های اول می خواهید درست انجام دهید ، شما می خواهید توسط خود ملت ، توسط ملت قالیپو درست انجام دهید … امیدوارم که من موفق شدم ، اما این یک مسئولیت سنگین بود.”

قهرمانان برای جهانی حاشیه ای

Marvel Voices: صدای بومی شماره 1 در 18 نوامبر در فروشگاه های طنز منتشر شد و کاتلر مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات مردم ، به ویژه مردم Blackfoot Nation است.

او می گوید این کتابی است که مورد نیاز است و بسیار مربوط به سال 2020 است. “او گفت:” این یک کتاب مهم است به دلایل عظیم.

“پس از سال گذشته ، یا چهار سال گذشته ، جوامع بومی بیشتر از هر زمان دیگری احساس حاشیه می کنند ، بیش از هر زمان دیگر فراموش و فراموش می شوند.

در داستان کاتلر شخصیت های Silver Fox و Trigo ، اعضای Blackfoot Nation حضور دارند. (کمیک های مارول)

“من فکر می کنم کتابی مانند این یادآوری برای خودمان و جهانیان است که ما اینجا هستیم و مهم هستیم و نویسنده هستیم ، اینکه هنرمند هستیم و خلاق هستیم و گاهی ابرقهرمان هستیم.

“ما بخشی از جهان هستیم ، چیزهای زیادی برای افتخار داریم.”

مقالات بیشتری از CBC نیوفاندلند و لابرادور بخوانید