هنر بومی قرار است در پروژه پل بین المللی گوردی هاو افزایش یابد

هنرمندان بومی و یک هماهنگ کننده پروژه که آثار هنری عظیمی را خلق کردند که قرار است برج کناری کانادایی پل بین المللی گوردی هاو را تزئین کنند ، اظهار داشتند که آنها امیدوارند کارهای آنها چیزی بیش از زیبایی هنری باشد.

چندین نقاشی عظیم که توسط سه هنرمند ایجاد شده است – ترزا آلتیمان و دیزی وایت از اولین ملت جزیره والپول و نائومی پیترز از اولین ملت کالدول – با ساخت برج در این طرف مرز تا 220 متر به هوا بلند می شوند. شرکت پل برای هماهنگی تلاشها به Paul White of Walpole Island First Nation نزدیک شد.

وایت گفت امید او این است که وقتی مردم این آثار را می بینند ، سوالات سختی را که ممکن است به آموزش و بهبود منجر شود از خود بپرسند.

وایت گفت: “و از طریق این پاسخ ها از هنرمندان به عنوان افراد بومی و به طور کلی مردم بومی و پیام هایی که بومیان سعی دارند از طریق هنر خود منتقل کنند ، درک می کنند.”

“[It’s] روشی برای افزایش درک واقعی بین همه مردم کانادا و ایالات متحده نیز ، و فقط هیچ راهی بهتر برای نمایش یا توصیف آن وجود ندارد. “

هنرمند Caldwell First Nation ، نائومی پیترز ، قطعه خود را برای پروژه پل بین المللی گوردی هاو دور کار می کند. (ارائه شده توسط نائومی پیترز)

در حال حاضر آثار هنری نصب شده اند و با شروع ساخت برج برج اوج می گیرد. مسئولان شرکت پل می گویند ، پس از پایان ساخت و ساز ، آثار هنری به نوعی مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

از طرف خود ، پیترز تصویری از یک رقصنده حلقه ای را کشید که پنج متر در هفت متر است.

وی به سی بی سی گفت: “من بیش از یک هفته به آن اختصاص دادم و شب به روز کار می کردم.” بعد از ظهر رانندگی میزبان کریس دلا توره.

“من کارهای بوم بزرگتری انجام داده ام. وقتی جوان بودم ، پدرم دیوار می کشید و او به من یاد می داد که چگونه این کار را به درستی انجام دهم ، بنابراین من کمی دستگیره روی آن داشتم ، اما واقعاً این بود یک تجربه جدید ، به خصوص دیدن آن صفحه های بزرگ. آنها را بالا نگه دارید ، مثل اینکه به دو نفر احتیاج داشتید که حتی آنها را جابجا کنید. ”

پیترز گفت این بزرگترین اثر هنری است که او قبلاً خلق کرده است و در ابتدا غرق شد. (ارائه شده توسط نائومی پیترز)

مانند هر یک از آثار هنری و جزئیات پیچیده ای که شامل آنها می شود ، رقصنده حلقه پیترز در پشت آن معنای زیادی دارد.

“من می دانستم که می خواهم کاری انجام دهم که نمایانگر بسیاری از قبایل مختلف باشد … در اصل قصد داشتم کاری از میراث پوتاواتومی خود انجام دهم ، مانند رقص چمن یا چیز دیگری ، اما فهمیدم که برای سایر افراد کمی غیرمجاز است. قبایل ، “او گفت.

“بنابراین رقص حلقه ای چیزی است که بسیاری از قبایل می توانند در آن شرکت کنند و افرادی که حتی غیر بومی هستند مجاز به شرکت در آن هستند بدون هیچ نوع تزئینی … من فقط می خواستم چیزی را به شما نشان دهم که همه از آن لذت ببرند.”

گوش کنید | درباره چگونگی خلق آثار خود و معنی آن برای او بیشتر از پیترز بشنوید:

بعد از ظهر رانندگی7:04هنرمندان بومی در پروژه پل بین المللی گوردی هاو حضور داشتند

قرار است یک پروژه عظیم هنری به عنوان بخشی از پروژه پل بین المللی گوردی هاو رونمایی شود. میزبان بعد از ظهر درایو کریس دلا توره با نائومی پیترز هنرمند کالدول اول ملت در مورد این کار صحبت می کند. 7:04

مراحل نقاشی در یک صحنه در نزدیکی Walpole Island First Nation انجام شد و تیم سازنده وایت با این کار بزرگ به سه هنرمند زن کمک کرد.

کارگران طرح هایی را به عنوان طرح کلی ردیابی می کردند و حتی به برخی از نقاشی ها کمک می کردند ، که آلتیمان ، 72 ساله گفت که او بسیار قدردانی می کند.

وی گفت ، نقاشی آلتیمان از یک خرس و سه توله – سفید ، قرمز ، سیاه و زرد – رنگهای مقدس برای مردم اوجیبوی است.

وی گفت: “برای من ، من امیدوار بودم كه هنر ما در این پل یك ابزار آموزشی باشد ، و ما كمی درمورد افرادی كه به عنوان ملت اول ملت و به عنوان افراد بومی هستیم كمی به مردم بیاموزیم.”

“و بنابراین این چهار رنگ چیزی را به شما می گویند. آنها به شما می گویند که اینها همه رنگهای مردم جهان است.”

هنرمند Walpole Island First Nation ، ترزا آلتیمان آثار یک خرس و سه توله را خلق کرد. دیزی وایت ، 17 ساله ، از اول ملت جزیره والپول ، آثار هنری اصلی را در اینجا ایجاد کرد. (دارین دی کارلو / CBC)

آلتیمان همچنین تأکید می کند که مهم بودن همکاران او زنان جوان است.

“من فکر می کنم واقعاً خارق العاده است که این اتفاق برای آنها به عنوان هنرمندان جوان و قطعاً برای خودم به عنوان یک هنرمند مسن رخ می دهد. منظورم این است که من افتخار می کنم که این اتفاق می افتد و کارهای من قرار است در چنین مکان برجسته ای نشان داده شود “