پدر “مصمم” نوناووت 79 پوند را کاهش داد تا برای پسر نوجوان اهدا کننده عضو باشد.

دانیل کابلوسیاک در پاسخ به این سوال که چگونه توانسته به رژیم سختگیرانه و یک ساله کاهش وزن خود پایبند بماند، چند چیز را اعتبار می دهد.

او از زادگاهش آرویات، نوناووت، گفت: «قاطعیت، عشق، و حدس می‌زنم سرسختی».

پشت این چیزها یک هدف روشن وجود داشت – کاهش وزن کافی تا بتواند به پسر نوجوانش زندگی عادی تری بدهد. دانیل باید وزن خود را کاهش می داد تا برای هانتر 16 ساله اهدا کننده عضو باشد.

هانتر در سال 2020 به بیماری کلیوی مرحله 5 مبتلا شد. دانیل می‌گوید که او خوب مدیریت می‌کند، اما داروها – حدود 10 قرص در روز – تأثیر می‌گذارند.

دانیل گفت: “او به خوبی کار می کند، اما با این همه قرص، انرژی او را در مقایسه با یک نوجوان عادی به راحتی تخلیه می کند.”

یک کلیه جدید زندگی هانتر را تغییر می دهد و دانیل کاندیدای اصلی اهداکننده بود به جز یک مورد – دانیل با وزن 274 پوند اضافه وزن داشت. او برای اهدای خون باید وزن خود را زیر 200 پوند می گرفت.

سایر بچه‌های دانیل اهداکنندگان بالقوه بودند، اما او نمی‌خواست که اگر می‌توانست به آن کمک کند، مجبور به جراحی شوند.

دانیل گفت: «بنابراین من اقدام کردم.

تصاویر کنار هم از مردی درشت خندان، و همان مرد، بسیار لاغرتر.
دانیل کابلسیاک در عکس های قبل و بعد. او کمی بیش از یک سال پیش 274 پوند وزن داشت و اکنون 195 وزن دارد. (ارسال شده توسط Daniel Kablutsiak)

او روی دو چیز تمرکز کرد: رژیم غذایی و ورزش. او مصرف قند را کاهش داد و شروع به پیاده روی حداقل پنج کیلومتر در روز کرد. وقتی هوا خیلی سرد بود، یا وقتی خرس‌های قطبی در اطراف جامعه حضور داشتند – یک اتفاق نسبتاً رایج در آرویات – او در باشگاه ورزش می‌کرد.

او گفت: “من مصمم بودم. من واقعا او را دوست دارم، و ذهنم را روی آن گذاشتم – “من این کار را انجام خواهم داد” و به آن ادامه دادم.”

دانیل می گوید همسرش فرانسین – مادر هانتر – به او کمک کرد تا انگیزه داشته باشد. دنیل فرانسین را “مربی” خود نامید، اما فرانسین می گوید که او در واقع به مربیگری زیادی نیاز نداشته است.

او در ایمیلی به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «او بیشتر این کار را خودش انجام داد.

“او راه طولانی را طی کرد. برای او آسان نبود. من نمی توانستم بیشتر از این به او افتخار کنم.”

در ماه مارس، حدود 13 ماه پس از اینکه دانیل رژیم کاهش وزن خود را شروع کرد، او به هدف خود رسیده بود. او اکنون 195 پوند وزن دارد. او ماه گذشته در روز تولدش تماس گرفت و تایید کرد که به عنوان اهداکننده عضو برای هانتر پذیرفته شده است. پیوند برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.

او در مورد جراحی عصبی نیست. او می گوید که برای پسرش هیجان زده است. دانیل گفت که اخبار مربوط به پیوند تأثیر فوری بر هانتر داشت.

دانیل گفت: “روح او بالا رفت، انرژی او، و من می توانم درخشش چهره او را مانند نوعی تسکین یا چیزی ببینم.”

مرد جوان نزدیک کاریبوی مرده.
دانیل می‌گوید شکارچی کابلوسیاک می‌خواهد یک نگهبان بازی باشد. (ارسال شده توسط Daniel Kablutsiak)

فرانسین می‌گوید که می‌داند هنوز چالش‌هایی در پیش است، اما سعی می‌کند تا زمانی که مجبور نشود نگران نباشد.

او نوشت: “می‌توانم بگویم تا زمانی که پیوند انجام نشود، هیچ چیز رسمی نیست. ما در راهیم. همه چیز مداد است. من را روی انگشتانم نگه می‌دارد اما خوشحالم که در مسیر درست حرکت می‌کنم.”

دانیل همچنین مصمم است که اکنون در مسیر سالم تری که در آن رفته است باقی بماند. یک امتیاز بزرگ در زمستان گذشته این بود که بتواند هاکی زیادی با هانتر بازی کند – کاری که دانیل یک سال پیش قادر به انجام آن نبود، زمانی که وزنش باعث ایجاد مشکل برای زانویش شده بود.

دنیل می‌گوید که می‌خواهد الهام‌بخش هر کس دیگری باشد که در تلاش برای ایجاد تغییرات ضروری در زندگی خود است.

او گفت: “هر چه هست، فقط ذهن خود را در آن قرار دهید و به دنبال آن بروید.” “اگر من بتوانم این کار را انجام دهم، هر کس دیگری می تواند آن را انجام دهد.”