پری بلارد به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجمع ملل اول نخواهد بود

رئیس ملی پری بلارد از مجمع ملل اول گفت که تابستان سال آینده به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس سازمان نخواهد بود و گفت که وی شش سال خود را در این نقش گذرانده است و کمک کرده مسائل بومی را به اوج زندگی عمومی کانادا برساند.

بلگرد روز دوشنبه در یک سری تویت ها گفت: “موضوعات و نگرانی هایی که ما قبلاً فقط در بین خودمان ، دور میز آشپزخانه صحبت می کردیم ، اکنون هر روز در رسانه ها وجود دارد و در مرکز بحث عمومی است.”

بلگرد ، که از سال 2014 در این نقش فعالیت می کند ، گفت که وی با موفقیت از قوانینی برای حمایت از کودکان و زبانهای بومی و همچنین لایحه جدیدی برای اجرای اعلامیه سازمان ملل در مورد حقوق مردم بومی حمایت کرده است. وی گفت که حمایت از وی همچنین به تأمین بیش از 27 میلیارد دلار بودجه جدید کمک کرده است.

وی گفت که این دستاوردها باید رهبران بومی را برانگیزد تا همچنان برای زندگی بهتر مردم بومی فشار بیاورند.

وی گفت: “ما باید به خواهران و برادران غیر بومی خود بپردازیم که می فهمند بدون تحول هیچ آشتی وجود ندارد.” “ما باید متحدان خود را در دولت بسیج کنیم – مهم نیست به چه حزبی تعلق دارند – که جرات (و) اعتقاد راسخ برای حمایت از تغییر را دارند.”

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در اوتاوا گفت که بلارد یک رهبر خستگی ناپذیر و مدافع ملل اول است.

ترودو گفت: “مردم من در سراسر كشور به رسمیت شناختن و بزرگداشت سالها خدمت فداكارانه وی به جوامع ملل اول به من پیوسته اند.”

وی گفت: “ما برای پیشبرد اولویت های مشخص شده توسط ملل اول ، از جمله محافظت از جوامع ملل اول از این همه گیری ، به همکاری با رئیس ملی ادامه خواهیم داد.”

“هیجان زده و مضطرب”

بلگرد گفت که وی در مجمع عمومی آنها ، که عملاً این هفته برگزار می شود ، پس از آنکه تابستان سال گذشته به دلیل همه گیری COVID-19 به تعویق افتاد ، سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: “من هم هیجان زده خواهم شد و هم مضطرب خواهم بود ، اما بیش از همه به کاری که با هم انجام داده ایم افتخار می کنم.” “ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم ، بنابراین بیایید با هم برای اولویت های ملل اول تا آخر مبارزه کنیم.”

قبل از اینکه رئیس ملی شود ، بلگرد 58 ساله به عنوان رئیس منطقه ای AFN در ساسکاچوان و رئیس فدراسیون ملل هند ساسکاچوان فعالیت می کرد. وی همچنین یک مشاور و رئیس اولین ملت خرس سیاه کوچک در ساسکاچوان بود.

رئیس ملی هر سه سال یکبار برای هدایت AFN انتخاب می شود ، یک سازمان حمایت سیاسی که بیش از 600 سازمان ملل را در کانادا نمایندگی می کند.

نخست وزیر جاستین ترودو و رئیس مجمع ملل اول پری بلارد در اینجا در هنگام امضای تفاهم نامه مجمع اولین ملل و کانادا در مورد اولویت های مشترک در پارلمان هیل در سال 2017 نشان داده شده است. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)

در مجمع عمومی خود ، که از روز سه شنبه آغاز می شود ، AFN قرار است از دولت بخواهد تا نابرابری هایی را که ملت های اول با آن روبرو بوده اند برطرف کند و از آموزش ایمن و با کیفیت ، منابع و زیرساخت های مراقبت های بهداشتی و سایر موارد پشتیبانی کند.

ترودو سه شنبه سخنرانی می کند و به س questionsالات روسا پاسخ می دهد.

رز آنا آرشیبالد ، رئیس منطقه ای انتاریو گفت که نشست امسال متفاوت خواهد بود.

وی در مصاحبه ای گفت ، “این آنلاین است. این در طی همه گیری جهانی است و ملت های اول تحت تأثیر COVID-19 با نرخ های نامتناسب بیش از دیگران” ، اگرچه اضافه می شود که عناصر آشنایی نیز وجود دارد.
“بسیاری از موضوعات هنوز همان موضوعات مداومی است که ما چهار دهه برای ملت های اول با آن روبرو بوده ایم.”

انتظار می رود این سازمان شورای پیشکسوتان اولین سازمان ملل را برای ارتقا the شناخت مشارکت کهنه سربازان ارتش و RCMP در کانادا از طریق آموزش و توسعه و نگهداری پایگاه داده از پیشکسوتان ملل اول ایجاد کند.

این داستان با کمک مالی همایش خبری News Press فیس بوک-کانادا تهیه شده است ، که در روند ویرایش مشارکت ندارد