چگونه قانون کانادا می تواند با رد دکترین کشف واتیکان تغییر کند

روز 69:19واتیکان دکترین کشف را رد کرده است و این می تواند عواقبی برای قوانین کانادا داشته باشد.

Tamara Baldhead Pearl محتاطانه خوشبین است رد دکترین کشف توسط واتیکان می تواند منجر به تغییر در آنچه او به عنوان “برتری سفیدپوست در حقوق قضایی کانادا” یاد می کند، شود.

پرل که از اعضای One Arrow First Nation است، در مصاحبه ای گفت: «هرچه اجماع بیشتر در مورد اینکه دکترین کشف اساساً نژادپرستانه و غیراخلاقی است، برای دادگاه های کانادایی دشوارتر است که به قضایا بر اساس این دکترین اساسی تصمیم گیری کنند. روز 6.

زنی با کلاه مشکی و پیراهن مشکی در یک عکس از سر می‌خندد.
تامارا بالدهد پرل، استادیار حقوق در دانشگاه آلبرتا، پس از انکار دکترین کشف توسط واتیکان، محتاطانه خوشبین است. (دانشگاه آلبرتا)

پرل، که همچنین استادیار حقوق در دانشگاه آلبرتا است، می‌گوید که امیدوار است فشار بیشتری برای “تجدید نظر در مورد چگونگی مطابقت قوانین کانادا با درک معاصر از حقوق بومیان و برابری بین مردم” وجود داشته باشد.

دکترین اکتشاف مجموعه ای از نظریه های دوران استعمار است که توسط گاوهای پاپ قرن پانزدهم پشتیبانی می شود و برای مشروعیت بخشیدن به تصرف سرزمین های بومی توسط قدرت های استعماری مورد استفاده قرار می گیرد. تصمیمات حقوقی هم در ایالات متحده و هم در کانادا به نوعی به این دکترین استناد می کنند.

واتیکان در بیانیه خود می گوید که این دکترین یک آموزه کاتولیک نبوده و برای اهداف سیاسی توسط قدرت های استعماری دستکاری شده است.

در این بیانیه مجدداً تأکید شد: «مقام کلیسا برای هر انسان احترام قائل است.

دهه‌ها است که درخواست‌هایی برای رد این دکترین وجود داشته است، اما در طول سفر پاپ فرانسیس تابستان گذشته در کانادا بیشتر دیده شد. دو زن در 29 ژوئیه 2022 بنری با مضمون “لغو دکترین” در محراب عبادتگاه ملی سنت آن دو بوپر در دست داشتند. آنها بدون هیچ گونه حادثه ای از باسیلیکا اسکورت شدند، اما به عنوان بخشی از یک مراسم، بنر را بیرون انداختند. اعتراض.

ساراین فاکس، سمت راست، و چلسی برونل از ملت اول باتچوانا بنری را باز کردند که روی آن نوشته شده بود.
ساراین فاکس، سمت راست، و چلسی برونل از ملت اول باتچوانا، در خارج از مراسم توده‌ای به ریاست پاپ فرانسیس در معبد ملی سنت آن دو بوپر، پنجشنبه، 28 ژوئیه 2022، در سنت آن دوبوپر، کبک، تظاهرات کردند. (جان لوچر/آسوشیتدپرس)

در جریان این دیدار، پاپ فرانسیس از مردم بومی به خاطر سیستم مدارس مسکونی که کودکان بومی را به زور از خانه هایشان بیرون کرده بود، عذرخواهی کرد. با این حال، او بود مورد انتقاد برخی به خاطر عدم استفاده از فرصت برای انکار این دکترین.

مروارید با او صحبت کرد روز 6 میزبان مهمان، Manjula Selvarajah درباره واکنش خود به بیانیه واتیکان و تأثیری که می تواند بر قوانین کانادا داشته باشد.

واکنش شما در هفته گذشته به این خبر از واتیکان چه بود؟

واکنش من در هفته گذشته این بود [to keep] در ذهن چه کسی برای مدت طولانی برای آن بیانیه واتیکان مبارزه کرد. برای چندین دهه، و این بازماندگان مدرسه مسکونی بودند.

بنابراین، اگرچه اظهارات و عذرخواهی در مورد آن کامل نبود، من می دانم که … برای بسیاری از مردم بومی در سراسر کشور معنی زیادی داشت.

این دکترین و احساسات آن صرفاً نمادین نیست. آیا می توانید در مورد راه هایی که هنوز در قوانین کانادا زنده است به ما بگویید؟

دادگاه عالی کانادا و به ویژه دیوان عالی ایالات متحده، تصمیمات قبلی این دکترین کشف را پذیرفته بود. به طور خاص، رویه قضایی به مجموعه‌ای از پرونده‌های دادگاه عالی ایالات متحده بازمی‌گردد که عموماً سه‌گانه مارشال نامیده می‌شوند… به ویژه پرونده 1823. جانسون علیه ام اینتاش دکترین کشف را توصیف کرد.

[The repudiation by the Vatican] ممکن است چیزها را به طور قابل توجهی تغییر ندهند [Canadian] قانون، اما تأثیر قابل توجهی بر کسانی خواهد داشت که در قانون تغییراتی ایجاد می کنند، به طوری که ما از دکترین کشف فاصله می گیریم و از معاهدات استفاده می کنیم. [and] رابطه ملت به ملتی که ما داشتیم، همانطور که در اعلامیه سلطنتی 1763 تأیید شد، به عنوان پایه و اساس روابط ما در اینجا در کانادا.

تماشا | واتیکان از مفاهیمی که برای سرکوب مردم بومی استفاده می شود فاصله می گیرد

واتیکان از مفاهیمی که برای سرکوب مردم بومی استفاده می شود فاصله می گیرد

واتیکان به طور رسمی دکترین کشف قرن پانزدهم را رد کرده است، نظریه ای قانونی و مذهبی که قرن ها برای توجیه فتوحات استعماری به خاطر اشاعه مسیحیت استفاده می شد. مردم بومی کانادا مدت هاست که خواستار این حرکت هستند، اما برخی می گویند کلیسا با کلمات بازی می کند.

نمونه ای از یک مورد گذشته، یک مورد کانادایی که تحت تاثیر این دکترین قرار گرفته است را به ما بدهید.

تقریباً تقریباً همه … بخش 35 [of the Constitution Act] موارد حقوق بومیان و رویه قضایی [are] تحت تأثیر لمس کشف موذی بودن [the entrenchment of Doctrine of Discovery is] خود برتری سفیدپوستان در رویه قضایی ما تثبیت شده است… این فرض که قانون ایالتی کانادا، که قانون عرفی، قانون مدنی است، تنها منبع مشروع قانون در کانادا است، جایی که وجود ندارد… ما دستورات حقوقی متعددی داریم، در واقع، زیرا کنفدراسیون توسط چندین مردم پایه گذاری شده است، نه فقط این افسانه تأسیس دو حقوقی فقط فرانسوی ها و انگلیسی ها، بلکه [also] چندین مردم بومی که به کنفدراسیون کمک کردند.

آیا راهی برای خنثی کردن تأثیر این دکترین در حقوق قضایی کانادا وجود دارد؟

قطعاً برای مدت طولانی تلاش هایی صورت گرفته است… مثلاً تحقیقات ملی که اتفاق افتاده است. بنابراین، برای مثال، کمیسیون سلطنتی مردم بومی، که بسیار مفصل بود. ما هنوز به آن به عنوان کاملاً تأثیرگذار امروز نگاه می کنیم. که در دهه 90 ظاهر شد.

و البته … به کمیسیون حقیقت و آشتی نگاه کنید و همچنین یکی از مهمترین، اگر نگوییم هنجاری ترین تحقیقات در حال تغییر تا به امروز است.

من فکر می‌کنم کاری که این بیانیه واتیکان انجام می‌دهد این است که به مشروعیت‌زدایی از مفروضاتی که حاکمیت تاج و عنوان اصلی بر آن استوار است کمک می‌کند.

تماشا | ماریون بولر در مورد انکار کلیسای کاتولیک از دکترین کشف

ماریون بولر در مورد انکار کلیسای کاتولیک از دکترین کشف

ماریون بولر که از سال 2016 تا 2019 کمیسر ارشد تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده بود، گفت: رد مفاهیمی که ظلم بومیان را توجیه می کند، کلیسای کاتولیک “گامی مهم” است.

آیا کار ملموسی وجود دارد که بتوانیم به عنوان یک فرد انجام دهیم تا بخشی از این حرکتی باشیم که توسط واتیکان ایجاد شده است؟

بنابراین، پاسخ کوتاه‌تر به وضوح این است که به خودمان به‌عنوان یک فرد بنگریم و در کجای جامعه قرار گرفته‌ایم و چگونه از وضعیت جامعه سود می‌بریم، اما نه به معنای شرم، بلکه به معنای آگاهی.

و برای من، ساده ترین راه برای انجام این کار، خواندن آنچه در دسترس عموم است، که بدیهی است حقیقت و آشتی [Commission’s] گزارش نهایی و گزارش نهایی تحقیق ملی در مورد زنان و دختران بومی مفقود و کشته شده.

همه اش عمومی است. همه آن رایگان است. دانشکده مطالعات بومی دانشگاه آلبرتا … یک دوره آموزشی فوق العاده رایگان دارد که می توانید در آن ثبت نام کنید تا در واقع با تنوع و نیاز به نگاه کردن به کانادا به عنوان کشوری از کشورهای مشترک آشنا شوید.

من همچنین معتقدم که با یادگیری، و همچنین پرسیدن سؤال و شناختن یکدیگر – وقتی کسی را بشناسید سخت است که از کسی متنفر شوید.


پشتیبانی برای هر کسی که تحت تأثیر تجربه خود در مدارس مسکونی یا آخرین گزارش‌ها قرار گرفته است در دسترس است.

یک خط بحران ملی مدارس مسکونی هند برای حمایت از بازماندگان و افراد آسیب دیده ایجاد شده است. مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته بحران ملی: 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.

مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران نیز به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از طریق خط تلفن Hope for Wellness به شماره 1-855-242-3310 یا از طریق چت آنلاین در دسترس است. www.hopeforwellness.ca.


بخش رادیویی تهیه شده توسط یامری تادسه. پرسش و پاسخ برای طول و وضوح ویرایش شده است. با فایل های آسوشیتدپرس.