کارشناسان، خانواده می گویند بسیاری از سوالات در تراژدی جیمز اسمیت کری ملت بی پاسخ مانده است

RCMP خلاصه ای مفصل از چاقو زدن دسته جمعی جیمز اسمیت کری در این هفته ارائه کرد، اما برخی از اعضای خانواده و ناظران می گویند بسیاری از سؤالات بی پاسخ مانده است.

به مدت نزدیک به سه ساعت در روز پنجشنبه در یک سخنرانی در ملفورت، ساسک، RCMP جزئیات زیادی را در مورد فاجعه ای که پاییز گذشته در منطقه جیمز اسمیت کری و روستای مجاور ولدون 11 کشته و 17 زخمی برجای گذاشت، فاش کرد. ارائه مشابهی برای اعضای جامعه جیمز اسمیت در روز چهارشنبه انجام شد.

RCMP توضیح داد که چگونه برادران دیمین و مایلز ساندرسون نقشه‌ای کشیدند، چگونه مایلز ساندرسون برادرش را وقتی که ظاهراً تغییر کرد، کشت و چگونه مایلز قبل از اینکه چهار روز بعد دستگیر شود، پیاده یا با وسایل نقلیه سرقتی به چندین خانه رفت.

برخی از بستگان قربانیان می گویند که خوشحال هستند که RCMP این اطلاعات را به اشتراک می گذارد. اما داریل برنز که خواهرش یکی از افرادی بود که کشته شدند، گفت که او هرگز پاسخ بزرگترین سوال خود را نخواهد فهمید: چرا مایلز این کار را کرد؟

برنز گفت: “منظورم این است که کسی که او را می داند اکنون مرده است. بنابراین ما سوالاتی داریم که احتمالا هرگز به آنها پاسخ داده نمی شود، زیرا تنها کسی که آنها را می شناسد رفته است.”

جان هنسن، استاد عدالت و جرم شناسی بومی در دانشگاه ساسکاچوان تعجب می کند که چرا خلاصه RCMP از وقایع در جیمز اسمیت کری Nation به شدت بر مجرمان متمرکز شده است نه بر واکنش پلیس.
جان هنسن، استاد عدالت و جرم شناسی بومی در دانشگاه ساسکاچوان، تعجب می کند که چرا خلاصه رویدادهای RCMP در جیمز اسمیت کری Nation به شدت بر مجرمان متمرکز شده است نه بر واکنش پلیس. (ارسال شده توسط جان هانسن)

برنز و دیگران می گویند که سؤالات دیگری نیز دارند. افسران RCMP از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به اقدامات خود در آن روز خودداری کردند. آنها می گویند که در عرض 38 دقیقه پس از اولین تماس پاسخ دادند، اما اطلاعات کمی در مورد اقدامات خود در آن ساعت ها و روزهای بعدی ارائه کردند.

RCMP گفت که آنها فقط می توانند جزئیات خاصی را منتشر کنند زیرا نمی خواهند تحقیقات پزشکی قانونی آینده را که برای ژانویه آینده برنامه ریزی شده است، به خطر بیندازند.

جان هانسن، استاد عدالت و جرم شناسی بومی در دانشگاه ساسکاچوان، گفت: “من فکر می کنم شفافیت بیشتر در سیستم قضایی به آنها کمک می کند. من واقعاً نمی دانم چرا آنها اصلاً درباره خودشان صحبت نکردند.”

“من فکر می‌کنم باید متعادل‌تر باشد. آنها می‌توانستند بیشتر در مورد نحوه برخورد با همه چیز توضیح دهند. شاید تمام هدف آنها تمرکز روی مجرمان بود.”

والی برنز رئیس کشور جیمز اسمیت کری است.
رئیس والی برنز از جیمز اسمیت کری نشن گفت که پاسخگویی واقعی تنها زمانی حاصل می شود که جامعه او بتواند سیستم قضایی و نیروی پلیس خود را اداره کند. (اولیویا استفانوویچ/سی بی سی)

در یک بیانیه کتبی، رئیس جیمز اسمیت، والی برنز، از RCMP برای اطلاعات تشکر کرد، اما او گفت که تنها زمانی پاسخگویی کامل وجود خواهد داشت که اولین ملت بتواند کنترل سیستم قضایی خود را به دست بگیرد.

برنز نوشت: “من می دانم که ما باید نیروی پلیس خود را توسعه دهیم. من تا زمانی که چکمه های خود را در زمین نگیریم متوقف نمی شوم.” “پاسخ واقعی برای غلبه بر این موانع ایمنی و حفاظت، پلیس خودگردان در اولین ملت ما است.”