کشف مجدد جزایر برادران | اخبار CBC

در خلیج کنبکازیس ، درست در شمال سنت جان ، سه جزیره کوچک که به عنوان برادران شناخته می شود ، تنها زمین ذخیره شده در قسمت جنوبی نیوبرانزویک را تشکیل می دهند.

برخی معتقدند كه این سه جزیره می تواند یك كلید مهم برای تأیید حقوق خود در مورد ولستوكیك باشد و می تواند نقشی در تقویت ادعای عنوان اخیراً مطرح شده در مورد ولستوك ، اراضی و حوزه های آن داشته باشد.

پاتریک پولچیز ، عضو شورای Kingsclear First Nation ، گفت: “من بسیار جدی احساس می کنم که این یک جز component مهم در پرونده عنوان است.”

“اگر ما واقعاً به ادعای عنوان فکر می کنیم ، به عنوان مثال ، ما باید قلمرو خود را بیان کنیم ، من فکر می کنم که گاهی اوقات با اشغال است. و حتی اگر فصلی باشد ، مهم است. ما باید به این مکان ها برویم و اطمینان حاصل کنیم که مردم درک می کنند این خاطره زنده بودن ورود به این منطقه است. “

ملت Wolastoqey مجدداً علاقه خود را به سه جزیره منطقه Saint John نشان می دهد که به عنوان “ذخیره برادران هند شماره 18” شناخته می شوند ، جایی که کنبکاسیس به Wolastoq می پیوندد. 14:44

امروزه اطلاعات کمی در مورد این جزایر و تاریخچه آنها شناخته شده است ، اگرچه تعداد انگشت شماری از مردم از دوران جوانی خاطره ای از بازدید از آنها دارند.

وین بروکس به یاد می آورد که در دهه 1970 در جوانی در سفرهای اردوگاهی که توسط پدرش و هارولد ساپیر ، رئیس فقید اولین ملت سنت ماری انجام شده بود ، از برادران بازدید کرده بود.

بروکس یادآوری کرد: “خوب ، همان روز ، مثل پدر من همیشه در مورد آن صحبت می کرد و هارولد.”

“ما باید شروع به استفاده از آن کنیم ، زیرا در غیر این صورت ، کسی سعی خواهد کرد آن را تحویل بگیرد. بنابراین ، به عنوان یک جامعه ، هارولد تصمیم گرفت که ما از آن استفاده خواهیم کرد ، ما بچه ها را برای سفرهای اردویی به آنجا خواهیم برد.”

بروکس گفت که هر چه بزرگتر می شد ، پسرانش را در جوانی به جزایر آورد تا این ارتباط را حفظ کند.

اگرچه این جزایر امروزه خالی از سکنه هستند ، اما آنها زمانی به عنوان اردوگاه های فصلی برای شکار و ماهیگیری توسط سایمون ، اندرو ، جیم ، اد و جوزف پل مورد استفاده قرار می گرفتند. برادران از کبک به پایین رودخانه می رفتند و در جزایر می ماندند.

پاتریک پولچی در دهه 90 از جزایر بازدید کرد و به دنبال نشانه هایی از استفاده اولیه بود ، هرچند کمی یافت می شد. (لوگان پرلی / CBC)

این جزایر بعداً توسط سر جان هاروی ، ستوان فرماندار ، برای استفاده از برادران پل به “قبیله مالئیکیت سرخپوستان رودخانه سنت جان” اعطا شد.

امروز ، جزایر هند و بز در Kingsclear ، Madawaska ، Tobique و Woodstock ثبت شده اند ، هرچند سخنگوی ملت Wolastoqey در نیوبرانزویک گفت که برنامه هایی برای افزودن سنت ماری و اوروموکتو به مالکیت مشترک وجود دارد.

اما عدم اطمینان عنوان جزیره سوخته را احاطه کرده است. در دهه 1920 ، یک معدن مس در این جزیره دفن شد. به دلیل این ادعای مواد معدنی ، هنگامی که استان اداره زمین های ذخیره را به دولت فدرال در سال 1959 منتقل کرد ، جزیره سوخته در این انتقال قرار نگرفت.

امروزه هنوز شواهدی از معدن وجود دارد.

بابی رینگ صاحب یک تجارت محلی قایق در Brothers Cove است و به یاد می آورد که Sappier و جوانان سنت ماری اولین ملت را در دهه 1970 به جزایر منتقل می کردند. او همچنین معمولاً مردی را که در جزیره سوخته ادعای مس می کرد ، برد.

رینگ گفت: “جزیره سوخته ، واقعاً نزدیک است.” “در نمای خارجی جزیره ساحلی واقعاً صخره ای وجود دارد. از آن خارج می شوید و حدود 25 یا 30 فوت از ساحل بالا می روید و در سمت چپ خود سوراخی پر از بوته و درخت مشاهده خواهید کرد. این یک معدن مس است. “

پسر رینگ ، جیودی ، امروز تجارت تعمیر و نگهداری قایق را اداره می کند. درست در کنار ساحل ، روبروی جزایر ، درست در کنار باشگاه قایق بادبانی Royal Kennebeccasis.

وین بروکس در جوانی در سفرهای اردوگاهی که توسط رئیس فقید هارولد ساپیر برگزار شد ، از جزایر برادر دیدن کرد (لوگان پرلی / CBC)

جیودی رینگ گفت این جزایر بیشتر در حال حاضر توسط قایقرانان یا قایقرانان رفت و آمد می کنند.

رینگ گفت: “بسیاری از افراد تازه وارد این منطقه هستند ، همه آنها آن قایق بادبانی یا کایاک Walmart یا Canadian Tire را خریداری می کنند و آنها دست و پا می زنند.”

وی گفت بسیاری از مردم ، از جمله افراد محلی ، تصور نمی کنند که هیچ یک از سه جزیره زمین ذخیره شده باشد.

این باعث تعجب راشل برایانت ، استاد دانشگاه نیوبرانزویک و مورخ استعمار نیست. وی در تابستان در مورد این جزایر وبلاگ نوشت ، به امید افزایش آگاهی عمومی در مورد آنها در منطقه.

برایانت گفت: “سنت جان اغلب به عنوان سرزمین بومی تصور نمی شود. وقتی درباره آن بحث می شود ، در زمان گذشته بحث می شود.” “من علاقه دارم مردم را یادآوری کنم که سرزمین متعلق به چه کسی است.”

برایانت گفت اصطلاحی وجود دارد که ممکن است توضیح دهد چرا مردم محلی از این منطقه صحبت می کنند گویی که این منطقه از قلمرو ولستوکی خارج از قانون خارج نشده است.

برایانت گفت: “در مطالعات استعمار پدیده ای وجود دارد و آن را عدم شهادت می نامند.” “اگر ماده یا چیزی که با آن روبرو شدید ، در درک شما ، یا در درک جمعی از تاریخ یا مکان نمی گنجد ، بنابراین این مواد نمی تواند برای همیشه در یک آگاهی جمعی قرار گیرد.”

وقتی برایانت وبلاگ خود را منتشر کرد ، از افرادی که به آنجا سفر کرده اند و تصور نمی کردند جزایر سرزمین ذخیره باشند ، شنید.

Polchies گفت زمان آن است که تغییر دهید.

وی در سال 1990 یک تحقیق غیررسمی باستان شناسی از جزایر برادران انجام داد که مورد جالبی نبود. اما او فکر می کند که زمان کار باستان شناسی دقیق و رسمی فرا رسیده است.

وی گفت: “مکانهای زیادی در استان وجود دارد که احتمالاً باید آنها را جستجو کنیم تا بفهمیم در کجای زمین بودیم.” “و بخصوص اکنون.

“یک ادعای عنوان برای دادگاه ها ، برای کل وسعت سرزمین ما وجود دارد ، بنابراین برادران یکی از ملفه های جالب آن هستند.”