کمدین های بومی برای محافظت از بزرگان در برابر COVID-19 به کارزار بهداشت عمومی کمک می کنند

همانطور که موارد COVID-19 در میان مردم ملل اول در سراسر چمنزارها افزایش می یابد ، یک کمپین رسانه های اجتماعی با تکیه بر کمدین های بومی و شوخ طبعی مردم را تشویق می کند تا از بزرگان خود محافظت کنند.

“[Comedy] بسیار مهم است زیرا در حال حاضر برای بسیاری از افراد افسرده کننده است. و من معتقدم که مردم ما به خنده به عنوان دارو اعتقاد دارند. “گفت: دین دان کانینگام ، کری از Bigstone Cree Nation در آلبرتا.

کانینگهام به همراه Candy Palmater و داکوتا ری هبرت آخرین کمدین های بومی هستند که اعلامیه های خدمات عمومی را برای کمپین Protect Our Elders توسط الکسیس ناکوتا Sioux Nation در آلبرتا اعلام کردند.

کانینگهام یک کمدین دو روحیه است که با کشیدن تبلیغات آنلاین لوازم آرایش و شوخ طبعی افراد زیر را جذب می کند. او کمدی به سبک بو دادن انجام می دهد و خود را به عنوان “رودهای جوان مردم بومی” توصیف می کند.

او تجربه دست اول این ویروس را داشته است. در پایان ماه ژوئن ، او به یکی از دوستانش کمک کرد تا به دنبال یکی از اعضای خانواده خود که در ادمونتون گم شده بود ، بگردد. پس از آن ، به كونینگام اطلاع داده شد كه دوستی كه به او كمك می كرد با COVID-19 قرارداد بسته است. به کانینگام گفته شد که 14 روز خود را منزوی کند و در نهایت به دلیل ویروس بیمار شد.

کانینگام گفت: “من چشایی و بویایی خود را از دست دادم. این مانند بدترین قسمت آن بود.”

“من تب داشتم و … مثل اینکه هر بار داغتر و داغتر می شدند.”

کانینگهام ، که پنج سال است که کمدی می کند ، عادت دارد به طور منظم طرح هایی را خلق کند اما امسال باید از ارسال ویدیوها عقب بماند تا سلامت روان خود را متعادل کند. اما او می خواست این ویدئوها را بسازد تا مطمئن شود مردم از بزرگان خود محافظت می كنند.

كانينگهام گفت: “من مي دانم كه برخي از دوستان نزديك من مادران خود را از دست داده اند و سابق من مادربزرگش را به علت COVID از دست داده است.”

این کمپین در اوایل سال جاری در ماه مه آغاز شد و شامل اشلی کالینگبول ، مدل و بازیگر ، Sarain Fox ، فعال و داستان سرای ، و Ethan Bear ، از مدافع Edmonton Oilers بود.

هبرت ، که Dene اهل Meadow Lake ، Sask است ، یک کمدین و نویسنده استندآپ است که دارای سه ویدیو در این مجموعه است که از مردم می خواهد دست ها ، فاصله اجتماعی خود را بشویند و ماسک های صورت خود را بزنند.

داکوتا ری هبرت می گوید کمدی بعد از گذشته در تمام این سال ، یک تسکین بالقوه برای مردم است. (تنیل کمپبل / عکس شیرین ماه)

وی گفت که مردم “کمدی گرسنه هستند”.

هبرت گفت: “جهان در حال حاضر حداقل برای من آزار دهنده است.”

“من در خانه ام گیر کرده ام و اکنون آشفتگی زیادی رخ داده است. من فکر می کنم همه به یک خنده احتیاج دارند. همه به زندگی احمقانه ای نیاز دارند ، به ویژه برای گذراندن زمستان.”

تونی الکسیس ، رئیس ملت الکسیس ناکوتا سیو گفت که هدف نهایی این کمپین این است که مطمئن شوید همه ویروس را جدی می گیرند.

الکسیس گفت: “ما وظیفه داریم از بزرگان به عنوان حافظان دانش در جامعه خود مراقبت کنیم.”

وی گفت جامعه وی دارای یک پرونده ذخیره بوده که بهبود یافته است. روز سه شنبه ، اولین ملت اعلام کرد که هشت عضو غیر ذخیره شده به ویروس مبتلا شده اند.