کمیسیون حقوق بشر انتاریو به نژادپرستی ضد بومی در لاکروس نگاه کند

کمیسیون حقوق بشر انتاریو می گوید که قصد دارد به موضوع نژادپرستی ضد بومی در لاکراس رسیدگی کند.

این کمیسیون روز سه شنبه اعلام کرد که در شش ماه آینده با شش ملت Grand River First Nation ، انجمن Lacrosse انتاریو و انجمن Lacrosse کانادا دیدار خواهد کرد تا درباره چگونگی مقابله با نژادپرستی سیستمی علیه بازیکنان لاکران بومی گفتگو کند.

آنا چادا ، رئیس کمیسر موقت OHRC ، گفت: “لاکروس از مدت ها قبل راهی برای ارتباط جوامع بومی با روحیه اعتماد ، احترام و افتخار بوده است.” “اما ارتباطات با جوامع غیر بومی به سرعت قطع شده و اعتماد از بین می رود وقتی که مملو از آزار و اذیت و آزار باشد.

“هدف ما ایجاد روابطی است که متحد شوند و مصالحه را حفظ کنند و همه را تشویق کنیم تا به طور فعالانه به نژادپرستی بپردازند.”

این کمیسیون اظهار امیدواری کرد که جلسات بتواند در اواخر زمستان یا اوایل بهار اتفاق بیفتد تا به درخواست شش کشور رودخانه بزرگ برای برگزاری حضوری احترام گذاشته شود.

صدها سال قبل از ورود اروپایی ها به آمریکای شمالی ، مردم بومی لاکراس بازی می کردند.

این ورزش در فرهنگ مردم Haudenosaunee که در فرانسه Iroquois یا در انگلیس شش ملت نامیده می شوند ، نقشی اساسی دارد.

لاکروس یک جوهر زندگی Haudenosaunee است

مارک هیل ، به عنوان رئیس شش کشور رودخانه بزرگ ، گفت که لاکروس “جوهر حیات Haudenosaunee” است.

هیل گفت: “هدیه خالق ، لاکروس پلی است که قرار است در دنیا برای دوستی ، صلح و وحدت به اشتراک گذاشته شود.” “امید ما این است که هر زن ، زن و کودکی که انتخاب می کنند و می خواهند آزادانه هیجان بازی بازی خالق را تجربه کنند ، می توانند این کار را در یک محیط سالم انجام دهند.”

این کمیسیون گفت شش ملک رودخانه بزرگ ، پر جمعیت ترین ملت اول کانادا ، می خواهد جلسات به صورت حضوری برگزار شود تا بتواند نمایندگی کاملی از جامعه ، از جمله بزرگان داشته باشد.

OHRC همچنین گفت که برای حمایت از این بحث ها یک مجری متخصص بومی را حفظ خواهد کرد. این گفتگوها با نگرانی های اعضای جامعه لاکچری شش کشور به عنوان اولین گام در روند مهم بازسازی اعتماد ، تقویت پاسخگویی و ارتقا promoting آشتی آغاز می شود.