گزارش Trans Mountain در مورد سفره آبخوان Coldwater به سمت سماع نظارتی

گزارش Trans Mountain در مورد خطرات احتمالی گسترش خط لوله برای تأمین آب آشامیدنی در BC First Nation به جلسه رسیدگی به تنظیم کننده انرژی کانادا (CER) خواهد رفت.

Trans Mountain گزارش را در ماه مه به تنظیم کننده تنظیم کرد و دریافت که ، طبق تجزیه و تحلیل آن ، گسترش خط لوله خطر “بسیار کمی” برای سفره آب زیر آب ذخیره Coldwater ، واقع در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی Kamloops ، قبل از میلاد است.

كولدواتر از ارزیابی Trans Mountain انتقاد كرده است ، زیرا در مورد روشهای استفاده شده برای مدل سازی سفره های زیرزمینی بحث ویژه ای داشته است و معتقد است كه این گزارش كاملاً كامل نیست تا بتواند به دادرسی رسیدگی كند.

در یک تصمیم وحدت رویه که روز سه شنبه در وب سایت CER منتشر شد ، سازمان تنظیم مقررات نگرانی های روش مطرح شده توسط Coldwater را تأیید کرد اما نتیجه گرفت که گزارش Trans Mountain به اندازه کافی کامل است تا بتواند به مرحله بعد در روند تنظیمات منتقل شود.

تنظیم کننده در تصمیم خود در روز سه شنبه گفت که اگرچه معتقد است Trans Mountain به اندازه کافی تلاش کرده است تا به مرحله بعدی ارزیابی برسد ، “این تصمیم به این معنی نیست که گزارش شرایط 39 برای برآورده کردن الزامات شرایط 39 ، از جمله به طور مناسب ، مشخص شده است. کمی کردن خطرات و تعیین تخفیف های مناسب. ”

اینها مواردی است که در مرحله بعدی روند بحث و بررسی خواهد شد.

شرایط تأیید انبساط مربوط به مطالعه سفره آبخوان است

هیئت ملی انرژی ، كه هم اكنون تنظیم كننده انرژی كانادا است ، گفته است كه Trans Mountain قبل از ادامه ساخت و ساز نیاز به انجام کارهای اضافی در منطقه Coldwater دارد.

در تصویب دوقلو سازی خط لوله موجود ، تنظیم کننده مأموریت Trans Mountain را به عنوان یکی از 156 مورد تأیید ، انجام یک مطالعه دقیق هیدروژئولوژیکی از آبخوان در Coldwater را انجام داد.

مشخصات پیرامون شرایط 39 بوروکراتیک ، فنی و رویه ای است اما درمورد این است که دریابید چه خطری در صورت نشت یک خط لوله گسترش یافته برای سفره آب ایجاد می کند و چگونه ممکن است کاهش یابد.

Coldwater برای اینكه تنظیم كننده مسیر پیشنهادی گسترش خط لوله را رد كند ، با این استدلال كه خطری غیرقابل قبول برای آب آشامیدنی جامعه به وجود می آورد و باید كاملاً از آبخوان تغییر مسیر یابد.

خط لوله موجود Trans Mountain که در دهه 1950 ساخته شده است ، از ذخیره گاه Coldwater در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی Kamloops ، قبل از میلاد عبور می کند. (شانتل بلریچارد / CBC)

خط لوله موجود Trans Mountain از طریق ذخیره گاه Coldwater عبور می کند و جامعه قبلاً نشتی به این ذخیرهگاه را تجربه کرده است.

کوه ترانس در نظر دارد خط توسعه را درست خارج از مرزهای ذخیره احداث کند.

نگرانی های Coldwater در مورد حفاظت از آب در چندین چالش مربوط به خط لوله در خط مقدم بوده است ، از جمله دو پرونده دادگاه تجدیدنظر فدرال و یک درخواست مربوط به دادگاه عالی کانادا. دادگاه عالی درخواست مرخصی در ماه ژوئیه را رد کرد.

مراحل بعدی در روند تنظیم مقررات شامل بررسی دقیق تری گزارش کوه ترانس در مورد آبخوان و عوامل خطر است.

مسیریابی نیز سوالی است که در حد تعادل آویزان است. Trans Mountain در اوایل ماه اکتبر درخواستی را برای یک مسیر جایگزین از دره Coldwater به تنظیم کننده ارائه داد. از آنجا که تنظیم کننده اعلام کرده است این برنامه مسیریابی به سمت روند شنوایی پیش می رود.

تنظیم کننده می گوید ، Trans Mountain درخواست کرده است که جلسات رسیدگی به مسیر جایگزین به عنوان بخشی از جلسات رسیدگی دقیق مسیر مربوط به دره Coldwater رخ دهد. جلسات تفصیلی مسیر در مورد بازگشایی بحث در مورد تأیید خط لوله نیست بلکه در عوض برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Trans Mountain “بهترین مسیر ممکن” را برای دوقلو سازی خط لوله دنبال می کند یا نه.

هر کسی که می خواهد در جلسات دادرسی مسیر جایگزین شرکت کند باید تا 20 نوامبر در تنظیم کننده انرژی کانادا ثبت نام کند.

CBC News برای اظهار نظر به کلدواتر و ترانس کوه دسترسی پیدا کرد اما تا زمان انتشار خبری از آنها دریافت نکرد