,خبر" />



این برنامه راهبردی می تواند همان برنامه مدرسه یا کلاس های آموزشی یا برنامه آزمون هایی باشد که داوطلب شرکت می کند. یک سؤال همیشه مطرح هست: چرا اغلب کسانی که کنکور رو به عنوان هدف انتخاب کرده اند راه های داشتن یک برنامه خوب برای رسیدن به آن را نمی دانند. برنامه ی راهبردی همانند طرح یک پازل کامل می باشد و برنامه ماهانه، روزانه و هفتگی هر کدام قطعه های این پازل را تشکیل می دهند و زمانی به درستی کنار هم قرار می گیرند یک تصویر خوب را به ما می دهند. اول اینکه سعی کنید برنامه ای که میخواید برای کنکورتون داشته باشید کاملاً منحصر به فرد باشه یعنی با توجه به شرایط فردی و محیطی خودتون تنظیم شده باشد و قرار باشه برنامه مدرسه و کلاس های کنکوری و جبرانیتون و پوشش بده نه اینکه فلان دوست یا فامیل ما با فلان برنامه پیش رفت موفق شد پس اگر من هم با همون برنامه پیش زبان حرف آخر برم موفق میشم.

این نوع برنامه ریزی عمدتا بلند مدت هست و تمامی برنامه های شما را تحت الشعاع خود قرار می دهد بنابراین نیاز به حساسیت و دقت خاصی دارد و در واقع یک دورنمای کلی از دروسی که باید تا روز کنکور مطالعه کنیم در اختیار ما قرار می دهد. در واقع داشتن یه برنامه کنکوری خوب بهتون کمک می کنه تلاش هایی که دارید هدفمند باشه و بدونید این تلاش ها قراره شما رو به کجا برسونه و از همه مهم تر کمک می کنه از تمامی امکاناتتون به بهترین نحو ممکن استفاده کنید پس بهتون قول میدم یه برنامه خوب کاری میکنه سال کنکورتون بشه یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سال های زندگیتون… یک برنامه ریزی درست و اصولی برای مطالعه و کنکور باید دوره های مرور پنجگانه و تست زنی و به درستی پوشش بده. حجم و مدت زمانی که در طول یک روز برای هر درس در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که در پایان هفته کل حجمی که برای یک هفته در نظر گرفته شده است کامل اجرا شده باشد در واقع برنامه هفتگی و روزانه مهم ترین بخش از برنامه راهبردی شما هستند زیرا اجرای درست این برنامه ها می باشد که موجب می شود تصمیماتی که در برنامه راهبردی وجود دارد عملی شود.

که هر کدام را به طور مفصل بررسی می کنم. در این مقاله 5 تکنیک بی نظیر را به شما آموزش می دهم تا روش برنامه ریزی برای کنکور را یاد بگیرید. و برنامه ریزی برای هفته بعد را انجام دهید. همچنین در روزهای اول ساعاتی که برای هر درس در نظر می گیرید چندان دقیق نباشد اما صبور باشید و خواهید دید به مرور زمان به واقعیت نزدیکتر می شود. سعی کنید یک برنامه راهبردی داشته باشید که ترسیم نقشه راه شما تا کنکورتان باشد که بتونه برنامه های کوتاه مدت و در دل خودش جا بده و این برنامه های کوتاه مدت نیز باید هدفمند باشه تا بتونه انگیزه و تلاش منسجم شما در طول یکسال کنکور حفظ کنه. در یک برنامه ریزی اصولی تایم های جبرانی نیز باید در نظر گرفته بشه تا از تلنبار شدن دروس روی هم جلوگیری بشه چون خیلی از داوطلبان وقتی از یکی دو برنامه عقب میفتن کاملاً بی انگیزه میشن و همین باعث میشه فکر کنن دیگه نمی تونند اجی مجی پنجم دبستان به هدفشون برسند.

20 پکیج های حرف آخر؛ رایگان! الف- تدوین برنامه میان دوره (ماهانه): با توجه به برنامه راهبردی در نظر می گیریم که در طول یک ماه از هر کدام از دروس باید چه سرفصل هایی مطالعه شود. طبیعتا هر کدام از دروس باید تا کنکور بارها دوره شود بنابراین رعایت اصول مرور برای هر درس باید در برنامه راهبردی رعایت شود. اول از هرچیزی باید این و بدونید برنامه ریزی کنکور فقط مخصوص تابستون سال سوم و سال چهارمتون نیست اگه رسیدن به یه رشته خوب و دانشگاه خوب جزو آرزوهاتونه و شده هدفتون پس باید برنامه ریزی برای کنکور رو از همون پایه شروع کنید تا سال آخر یعنی همون سال کنکور تا مجبور نباشید حجم عظیمی از درس ها وبه دوش بکشید. فقط کافیست 5 دقیقه وقت بگذارید و با من همراه شوید. به عبارتی با نحوه برنامه ریزی کنکور هیچ آشنایی موسسه حرف آخر ندارند. البته دقت داشته باشید اگر تایم جبرانی روزانه به درستی انجام گیرد دیگر نیازی به جبرانی در برنامه هفتگی و ماهانه نمی شود اما بنابر احتیاط اگر در نظر گرفته شود بهتر است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بودجه بندی عربی کنکور.