2 سال پس از آتش‌سوزی آسیب‌دیده، روم‌ساز رهبری جامعه را در بازسازی خانه سالمندان در Six Nations، Ont، رهبری می‌کند.

تقریباً دو سال پیش، تابلو برق اتاق خواب فرانسیس برنینگ آتش گرفت.

همه به سلامت از خانه بیرون آمدند، اما خانه که متعلق به مادر برنینگ بود، از دود به شدت آسیب دید.

خواهرش آدری برنینگ، که در همسایگی در شش ملت رودخانه گراند، انتاریو زندگی می کند، گفت که آتش به اتاق زیر شیروانی سوخت و بخش هایی از سقف را ویران کرد.

برنینگ، 67 ساله، توانست برق را دوباره سیم کشی کند، اما بدون بودجه ای برای تعمیر بقیه خانه، تنها انتخاب او ادامه زندگی در خانه بود.

سامانتا دی کوتو، یک سقف‌ساز مستقر در ولند، اونت، می‌گوید: «در سقف او سوراخ‌هایی وجود داشت. دکوتو در رسانه های اجتماعی با نام «دختر روفر» می پردازد و یک تجارت سقفی به نام خواهران سامیت را اداره می کند.

خانه ای با سقف و کناره های آسیب دیده.
خانه فرانسیس برنینگ تقریباً دو سال پیش آتش گرفت و به داخل خانه و سقف آسیب وارد شد. یک سقف‌ساز محلی پول، مواد و داوطلبان را جمع‌آوری کرد تا سقف و دیوارهای خانه را تعمیر کنند. (ارسال شده توسط سامانتا دکوتو)

بیش از یک سال پس از آتش سوزی، دی کوتو برای برآورد سقف آدری فراخوانده شد، که پس از فرسودگی معمول نیاز به تعویض داشت. او گفت که آدری از او پرسید که آیا تخمینی روی سقف برنینگ نیز انجام خواهد داد، اما هشدار داد که Burning احتمالاً نمی تواند آن را تعمیر کند.

دو کوتو گفت که تعویض سقف می تواند بین 8000 تا 10000 دلار هزینه داشته باشد.

اما وقتی دو کوتو وضعیت خانه برنینگ را دید، گفت که می‌دانست باید کاری انجام دهد.

او گفت: «برای من درست نبود که خانه خواهرش را درست کنم در حالی که به خانه او نگاه می کنم و تمام این سوراخ ها را در سقف او می بینم.

“فقط احساس می کردم باید به او کمک کنم.”

زنی روی پشت بام
سامانتا دی کوتو گفت که به عنوان یک زن در Plains Cree احساس ارتباط با خانواده Burning-Williams را داشته است. (RooferGirl/Facebook)

دی کوتو، 32 ساله، به مدت 9 سال به عنوان یک سقف ساز کار می کند. این اولین بار نیست که او از مهارت های خود برای کمک به دیگران استفاده می کند.

دی کوتو، که یک زن در Plains Cree از Whitefish Lake First Nation در آلبرتا است، گفت که او بخش اعظم بیماری همه گیر اولیه را صرف وصله سقف خانه خود کرده است.

سال گذشته، او گروهی از زنان سقف‌ساز را جمع‌آوری کرد تا برای یک مشتری در شمال بلویل، اونت، که از همه زنان تیمی تشکیل شده بود، کار کنند.

با این حال، خانه Burning اولین بار است که De Coteau یک جمع‌آوری کمک مالی جامعه را برای انجام این کار رهبری می‌کند. او گفت: «احتمالاً در آینده کارهای بیشتری انجام خواهم داد.

“کار بسیار بیشتر از آنچه فکر می کردیم”

کار روی سقف Burning به چند نفر نیز کمک کرد.

پسر برنینگ، خواهر دیگرش، لوری ویلیامز، و فرزندان ویلیام نیز در این خانه زندگی می کنند.

آدری می‌گوید خواهرش هنگام بارندگی مجبور بود سطل‌ها را خاموش کند و گرمایش مرکزی در خانه‌اش وجود نداشت. “[Burning] شاید چهار پنج سال است که در خانه اش کوره ندارد. آدری گفت، این فقط بخاری های برقی بوده است.

بام بر روی سقف.
سامانتا دی کوتو، همراه با 11 پیمانکار داوطلب، شنبه را صرف ساختن سقف جدیدی بر روی خانه فرانسیس برنینگ در شش ملت کرد. (ارسال شده توسط Marc Charbonneau)

خانه به سایدینگ جدید، عایق زیر شیروانی، تخته سه لا، زونا و گوشواره، همراه با تیمی از سقف‌ها نیاز داشت. دو کوتو گفت که می‌دانست کار بزرگی خواهد بود و یک GoFundMe برای پرداخت هزینه مواد ایجاد کرد.

او توانست 2620 دلار جمع آوری کند و گفت که پنج شرکت مختلف نیز مواد اهدا کردند.

شنبه گذشته، 27 می، آنها دست به کار شدند.

او گفت: «ما تعداد زیادی داوطلب داشتیم که در آخرین لحظه از آنجا عقب نشینی کردند، اما هنوز دستان کافی برای انجام سقف داشتیم.

سقف تقریبا تمام شده
سامانتا دی کوتو گفت که هزینه بازسازی سقف خانه بین 8000 تا 10000 دلار است. اما با کمک داوطلبان و اهداکنندگان خود توانست سقف خانه برنینگ را دوباره انجام دهد. (ارسال شده توسط Marc Charbonneau)

او گفت: «این کار بسیار بیشتر از آن چیزی بود که ما فکر می‌کردیم،» و افزود که سقف دارای دو لایه تخته سه لا است که باعث می‌شود پاره شدن آن بیشتر طول بکشد.

او گفت که داوطلبان “به دلیل حجم کار همه چیز را تمام نکردند”، اما خدمه او این هفته کار بیرونی را به پایان می‌رسانند.

“این یک جشن تجدید برای ما است”

ویلیامز گفت: “ما عمیقا قدردان هستیم. این یک آرامش بزرگ برای ما است. آنها بار بزرگی را از روی دوش ما برداشتند.”

برنینگ به سی‌بی‌سی همیلتون گفت: خواهرانش مدام می‌گویند: «نباید نگران دویدن به دنبال قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها در هنگام بارندگی باشیم».

دو کوتو گفت که با خانواده برنینگ-ویلیامز ارتباط دارد.

دکوتو گفت: “همیشه برای من خوب است که در کنار سایر بومیان باشم، زیرا من نیز از ذخیره گاه ها هستم. من از یک ذخیره بسیار کوچک می آیم و این برای من بسیار آرامش بخش است.”

دی کوتو گفت که این روز گرم و طاقت فرسا با هزاران خانواده و دوستان بود. در پایان روز، همه آنها با آتش بازی جشن گرفتند.

آدری گفت: «این یک جشن تجدید برای ما است.