Fisher River Cree Nation به دانش آموزان لپ تاپ و دسترسی به اینترنت رایگان برای یادگیری آنلاین می دهد

Fisher River Cree Nation با دادن یک لپ تاپ یا iPad و یک دستگاه اتصال به اینترنت رایگان به دانشجویان جامعه ، انتقال به یادگیری آنلاین را آسان تر می کند.

کوبی ویلسون ، دانش آموز کلاس 12 ، گفت: “این یک چیز عالی است … زیرا در واقع همه خانواده ها پول تهیه یک لپ تاپ را ندارند.”

ویلسون یکی از 470 دانش آموزی است که در دو مدرسه جامعه در حدود 170 کیلومتری شمال وینیپگ تحصیل می کند. او به طور نیمه وقت در رستوران محلی کار می کند و مشاور رئیس ارشد و شورای فیشر رود است.

در طی چند هفته اول سال تحصیلی ، بسته های کاغذی به دانش آموزان داده شد.

در ماه اکتبر ، اداره آموزش رودخانه فیشر سفارش 230 لپ تاپ توشیبا را دریافت کرد که به دانش آموزان کلاس 5-12 داده شد.

اکنون در روزهای مدرسه ، ویلسون صبح بیدار می شود و همزمان با شروع کلاس ها وارد دبیرستان مجازی Ochékwi Sípí Ka-ihspak Kiskinohamakéwikamik (دبیرستان فیشر رودخانه) می شود.

دانش آموزان از ماه مارس به دبیرستان Ochékwi Sípí Ka-ihspak Kiskinohamakéwikamik نرفته اند. مدیر آموزش و پرورش داوین دوما گفت که معلمان در بسته های یادگیری مبتنی بر کاغذ موفقیت چندانی کسب نمی کنند. (داوین دوما)

وی گفت به لطف COVID-19 یک سال تحصیلی پرتنش بوده و مدتی طول کشیده تا بتوانم همه کلاسهای خود را بصورت آنلاین انجام دهم.

ویلسون گفت: “بزرگترین چالش برای من و بیشتر ما این است که ما ارتباط شخصی را مانند همیشه در بیشتر زندگی خود نداریم.”

برنامه اصلی آموزش برای رودخانه فیشر ، انجام “الگویی ترکیبی” بود که دانش آموزان را با برنامه چرخشی آمیخته با یادگیری آنلاین به کلاسهای حضوری می برد.

در تاریخ 9 سپتامبر ، به سرویس های بهداشتی رودخانه فیشر اطلاع داده شد که کسی در جامعه آزمایش COVID-19 را مثبت کرده است ، و این یکی از اولین ملل در مانیتوبا است که یک مورد مثبت را ثبت کرده است.

داوین دوما ، مدیر اداره آموزش فیشر ریورز گفت: “این همه چیز را تغییر داد.”

“ما از زمان شروع همه گیری آموختیم … كه فقط ارسال بسته های مشق شب به خانه و پرواز معلمان به خانه به طور دوره ای ، از نظر ارائه هر نوع آموزش با كیفیت ، كمی نبود.”

لپ تاپ ها را برای نگهداری در اختیار دانشجویان قرار دادند

دوما گفت: “وقتی شما به كسی چیزی بدهید ، اگر مال خودش باشد بهتر از آن مراقبت می كنند.”

جعبه های MiFi ، که برای دسترسی به اینترنت به شبکه های تلفن همراه متصل می شوند ، نیز توزیع شده اند تا دانش آموزان بتوانند به سمت یادگیری آنلاین بروند.

به گفته كلی سلكیرك ، هماهنگ كننده دوره متوسطه رودخانه فیشر ، آموزش آنلاین كه دانش آموزان در حال دریافت آن هستند “جهشی بیش از قلم و مشق كاغذی است كه دریافت می كنند.”

دخترش اما در کلاس 12 است و انتظار می رود امسال فارغ التحصیل شود.

سلكيرك گفت: “من فكر مي كنم كه اين واقعاً براي سلامت روان و سلامت روان دانشجويان ما نه تنها دخترم بلكه براي دانشجويان ديگر نيز مفيد بوده است.”

“داشتن این ارتباط برای یکدیگر واقعاً مهم است.”

در حالی که دانش آموزان کلاس 5-12 در Fisher River لپ تاپ دریافت کرده اند ، دانش آموزان از مهد کودک تا کلاس 4 هر کدام طی دو هفته آینده iPad خود را دریافت می کنند.

دوما گفت که برای معلمان و دانش آموزان “سکسکه” شده است که با یادگیری آنلاین سازگار می شوند ، اما او شنیده است که دانش آموزان از برقراری ارتباط با یکدیگر خوشحال هستند.

مدیر آموزش و پرورش داوین دوما گفت که برای معلمان و دانش آموزان یک منحنی یادگیری وجود دارد اما با عادت به این فناوری همه چیز روانتر شروع می شود. (ملودی دوما)

دوما گفت: “هدف اصلی این امر این است كه معلمان بتوانند با كودكان ارتباط برقرار كنند و كودكان بتوانند با یكدیگر ارتباط برقرار كنند. و این همان تمركز است كه چرا ما مبلغ قابل توجهی برای این فناوری سرمایه گذاری كرده ایم.”

در حالی که مبلغی را مشخص نکرده است ، دوما گفت که First Nation با سفارش عمده از طریق مشارکت با مرکز منابع آموزش اول مانیتوبا (MFNERC) می تواند قیمت ارزانتری را برای لپ تاپ ها ، iPad ها و جعبه های MiFi بدست آورد.

چارلز کوکران ، مدیر MFNERC گفت که او از سایر ملل اول در مانیتوبا که شروع به سفارش چیزهایی مانند لپ تاپ برای دانش آموزان خود می کنند ، آگاه است.

وی اذعان کرد که برخی از اولین کشورها زیرساخت اینترنت را ندارند تا کاملاً به یادگیری آنلاین روی بیاورند ، اگرچه خوش بین است که در آینده نزدیک همه چیز تغییر خواهد کرد.