FSIN می گوید فروش زمین تاج تأثیر منفی بر حقوق پیمان دارد

فدراسیون ملل مستقل حاکم می گوید فروش اراضی تاج در ساسکاچوان تأثیر منفی بر حقوق پیمان دارد.

بابی کامرون ، رئیس FSIN گفت که این نگرانی ها با دولت استانی اکنون چند سال است که ادامه دارد و این از زمانی آغاز شد که دولت حراج زمین ها را آغاز کرد.

کامرون گفت: “این همه سرزمین پیمان است ، این همه سرزمین سنتی و اجدادی است ، جایی که ما در آن شکار ، ماهیگیری ، به دام افتاده و جمع شده ایم.”

وی گفت که دولت استانی پایان توافق نامه استحقاق سرزمین پیمان را که در اوایل دهه 1990 اجرایی شد ، نگه ندارد.

“[It] کامرون گفت: “واضح است که هر زمین تاجی که برای فروش است ، دارای حق خریداران اولین جوامع و مردم است.”

کامرون گفت که کمیسیون منابع و منابع FSIN در حال بررسی سایر اشکال اقدام هستند.

وی گفت: فروش زمین تاج مستقیماً بر حقوق معاهده تأثیر می گذارد ، زیرا این امر بر توانایی بومیان در شکار آزاد ، ماهیگیری ، به دام انداختن و جمع آوری تأثیر می گذارد. کامرون گفت بسیاری از مردم ملل اول هنوز هم از این حقوق معاهده به عنوان شیوه زندگی استفاده می کنند.

کامرون گفت: “وقتی زمین برای فروش گذاشته می شود ، بر ما تأثیر می گذارد و به جای دیگری می رود و ما قادر به ادامه زندگی خود در این زمین نیستیم.” “این یک نقض و نقض کامل حقوق ذاتی پیمان ما ، ساده و ساده است.”

وی گفت: تا آنجا كه حق خرید اول است ، تنها نامه نگاری توسط ملل اول از دولت استانی اعلام شده است كه یك قطعه زمین به حراج می رود.

کامرون گفت: “این به اندازه کافی خوب نیست ، در نتیجه وظیفه مشاوره کوتاهی می کند.”

وزارتخانه می گوید: “همیشه نگرانی ها وجود دارد.”

والی هون ، مدیر اجرایی شعبه لندز در وزارت کشاورزی ، گفت که تعهدات این استان نسبت به ملل اول است نه FSIN.

هون گفت: “ما لیستی از زمین هایی را كه قرار است در حراج قرار بگیرند پیش از تبلیغات عمومی در اختیار آنها قرار می دهیم ، این چیزی است كه وزیر قبلی ما با آن موافقت كرده بود و بنابراین ما این لیست را در اختیار آنها قرار می دهیم.”

وی گفت هر ملت اول که به توافقنامه چارچوب حق الزحمه سرزمین پیمان منعقد شود ، واجد شرایط انتخاب هرگونه زمین تاج در هر زمان است.

وی گفت که فرآیند بسیار خاصی وجود دارد که وقتی انتخاب توسط اولین ملت انجام می شود ، دنبال می شود.

هوئن گفت: “ما با آنها مشورت نمی كنیم ، ما وظیفه داریم كه در مورد همه این سرزمینها كه متفاوت از حق تصرف در پیمان است مشورت كنیم و در بسیاری از موارد ممكن است ملت اول در آن زمان نشان دهد كه به آن علاقه مند هستند.” .

“در حراج های قبلی ما آن زمین ها را از محل حراج نگه داشتیم تا فقط بتوانیم با آن ملت اول خاص بحث های بیشتری داشته باشیم.”

وی گفت اگر زمین به شخصی اجاره داده شود ، در صورت فروختن زمین به متصرف فعلی ، هیچ مشارکت گروه های First Nations یا Métis وجود ندارد. هوین گفت که این استان معمولاً با ملل اولی مشورت می کند که مشخص شده دارای علاقه تاریخی در زمین خالی تاج تا قبل از حراج شدن است.

در مورد نگرانی FSIN در مورد نقض حقوق معاهده با فروش زمین تاج ، هوین گفت این نگرانی است که دولت همیشه شنیده است.

“از دیدگاه و مشاوره حقوقی که دریافت کردم ، بسیاری از این زمینها تحت اجاره بوده اند و به همین ترتیب در صورت اجاره دادن [that] توانایی استفاده از این حقوق معاهده وجود ندارد ، “هون گفت:” کنترل توسط مستاجر انجام می شود. “

وی گفت به محض خالی شدن زمین ها این “چشم انداز کاملاً متفاوتی” است.

هوین گفت که دولت زمینهای زیادی دارد که مدتهاست خالی است و وقتی می خواهد این زمینها را بفروشد ، دولت وظیفه خود را دارد که با مردم بومی مشورت کند.

هون گفت: “ما بسیاری از زمین های تاج را فروخته ایم اما هنوز زمین های تاج زیادی برای استفاده از این حقوق در دسترس است.”

“ما بین شش تا هفت میلیون جریب زمین کشاورزی Crown را اداره می کنیم و همه موارد در هر زمان توسط هر سازمان ملل قابل انتخاب است اما آنها نیازی به انتظار برای زمان حراج ندارند.”