NB غواصان بومی در میان جدیدترین کارآموزان در برنامه بازیابی ابزار ارواح در کانادا

یک زن و دو مرد در یک آب، با پوشیدن وسایل غواصی.
از چپ به راست: دانش‌آموز غواصی کیتی پاتلز، مربی غواصی جو جورج و تیم سایمون، ماهیگیر از ملت اول ناتوآگانگ، مهارت‌های بازیابی «دنده ارواح» خود را در پارک اطلس نزدیک باتورست تمرین می‌کنند. (سیوبهان کاری)

گروه کوچکی از غواصان بومی پیش از دو ماموریت بلندپروازانه در تابستان امسال در دریاچه ها و استخرهای نیوبرانزویک آموزش می بینند که هدف آنها بازیابی تجهیزات ماهیگیری گمشده و رها شده است که به عنوان ابزار ارواح نیز شناخته می شود.

کیتی پاتلز، یکی از دانش آموزان غواصی که روز شنبه در پارک اطلس نزدیک باتورست در حال تمرین مهارت های جدید بود، گفت: “این کمی اعصاب خردکن است.” “اما من یک فرد نسبتاً ماجراجو هستم، بنابراین امیدوارم که به خوبی پیش برود.”

پس از دریافت گواهی، پتلز و تیم او، همراه با دروگران از Esgenoopetitj و Natoaganeg First Nations در شمال شرقی نیوبرانزویک، مناطق ماهیگیری خرچنگ 23 و 25 در خلیج سنت لارنس را بررسی خواهند کرد.

خدمه قرار است در هفته های 19 ژوئن و 17 جولای به آب های آزاد بروند.

نمای نزدیک از یک زن خندان، با لباس غواصی.
کیتی پاتلز دانشجوی غواصی نیز یک تکنسین میدانی با مدیریت منابع Anqotum است. (سیوبهان کاری)

پاتلز گفت: «ما با استفاده از سونارها و دوربین‌های مختلف و همچنین وسایل نقلیه از راه دور می‌خواهیم دنده را پیدا کنیم.

“در خلیج خیلی چیزها وجود دارد. تله های خرچنگ و خرچنگ بسیار زیادی وجود دارد که به دلیل طوفان ها و ماهیگیران مجبور به قطع خطوط به دلیل درهم پیچیده شدن آنها شده اند.

“بنابراین برنامه این است که آنها را پیدا کنیم و سپس به پایین شیرجه می‌زنیم، و با یک کارابین و یک طناب به آنها قلاب می‌کنیم و پس از بازگشت، افراد روی قایق وسایل را بالا می‌کشند.”

این پروژه با موفقیت به اداره شیلات و اقیانوس ها توسط مدیریت منابع Anqotum، یک بخش از شورای منطقه Micmac ساحل شمالی ارائه شد.

این وحشتناک است اما باورنکردنی آنچه در آن بیرون وجود دارد.– جو جورج، مربی غواصی

این شورا در سال 1987 برای خدمت به جوامع Oinpegitjoig (Pabineau)، Ugpi’Ganjig (Eel River Bar)، Natoaganeg (Eel Ground)، L’nui Menikuk (جزیره هند)، Tjipogtotjg (Buctouche)، Metepenagiag (کرانه سرخ) تشکیل شد. و املامگوگ (فورت حماقت) اولین ملل.

بودجه 200000 دلاری Anqotum از صندوق لوازم ارواح کانادا که در سال 2020 برای کمک به جلوگیری از درگیری حیات وحش تأسیس شد، تأمین می شود.

جو جورج، مربی غواصی می گوید که این چهارمین سالی است که او تیم های غواصی را بیرون می آورد.

جورج، یکی از مالکان Cojo Diving، مستقر در لینکلن، در نزدیکی فردریکتون، می‌گوید: «این وحشتناک است اما باورنکردنی چیزی که در آنجا وجود دارد.

تماشا | غواصان بومی مهارت های خود را برای بازیابی تله ها و طناب گم شده تمرین می کنند:

گروهی از غواصان بومی طناب ها را در بازیابی ابزار ارواح در شمال شرقی NB یاد می گیرند.

گروه کوچکی از غواصان بومی در دریاچه ها و استخرهای شنا برای بازیابی تجهیزات ماهیگیری گمشده در خلیج سنت لارنس آموزش می بینند.

“صدها و صدها تله وجود دارد. برخی به دلیل طوفان فیونا، برخی به دلیل طوفان های دیگر، برخی فقط بدشانسی – آنها از پشت یک قایق سقوط کردند.

جورج می‌گوید: «در دریا شسته می‌شود و بیرون می‌رود و در کف می‌نشیند، و بسیاری از این وسایل هنوز در حال ماهیگیری هستند. زندگی دریایی هنوز درگیر آن است.»

قربانیان شامل نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی هستند.

بیش از 1200 تن تجهیزات بازیابی شده است

اتاوا می‌گوید که از زمان تأسیس صندوق نزدیک به 100 پیشنهاد را با هزینه 26.7 میلیون دلار تأمین مالی کرده است.

در ماه مه گذشته، DFO گفت که گروه های اجتماعی به خارج کردن بیش از 1295 تن تجهیزات از آب های کانادا کمک کرده اند.

تیم ها همچنین بیش از 150 کیلومتر طناب را کشف کردند که برای “کشش از مونکتون تا سنت جان” کافی است.

هنگامی که وسایل گمشده پیدا شد، تیم آن را بازیابی خواهد کرد. تجهیزات برچسب‌گذاری شده به بندرگاه‌های صنایع کوچک بازگردانده می‌شوند و اگر امکان بازیافت وجود نداشته باشد، وسایل بدون برچسب به درستی در محل دفن زباله مشخص شده دفع می‌شوند.

پاتلز گفت: “جوامع معمولاً برای این نوع کار به برون سپاری وابسته هستند.”

ما واقعاً پیشرفت کرده‌ایم، و واقعاً در این زمینه حضور داشته‌ایم و تحصیلات و علوم پشت آن را دریافت کرده‌ایم و برای انجام آن تلاش کرده‌ایم.»