Nunavut MLA می‌گوید گزارش حسابرس کل نشان می‌دهد که قلمرو در مراقبت از کودکان ناتوان است

یک MLA نوناووت می گوید که این منطقه کودکان را تحت مراقبت خود رها می کند و کمبود منابع دولتی بهانه ای نیست.

اظهارات Janet Pitsiulaaq Brewster، MLA برای Iqaluit-Sinaa، در پاسخ به گزارش تندی است که توسط حسابرس کل کارن هوگان در روز سه‌شنبه منتشر شد.

آن گزارش نشان داد که قلمرو به گزارش‌های مربوط به آسیب مشکوک به کودکان تحت مراقبت پاسخ ناکافی می‌دهد، بسیاری از تحقیقات را تکمیل نمی‌کند، به اندازه کافی بر رفاه کودکان تحت مراقبت نظارت نمی‌کند، تعهدات مربوط به سلامت و ایمنی کارکنان را رعایت نمی‌کند، و نمی‌تواند تعداد دقیق کودکان تحت مراقبت خود را ارائه می دهد.

Pitsiulaaq Brewster گفت اولین قدمی که اکنون منطقه باید بردارد این است که تعداد کودکان تحت مراقبت خود را تعیین کند.

“من در مورد ایمنی آن کودکان تحت مراقبت، به ویژه برای ایمنی کودکانی که از قلمرو خارج شده اند بسیار نگران هستم. اگر آنها ردیابی نمی شوند، کجا هستند؟” او گفت.

پس از ارائه این گزارش، پی جی آکیاگوک، نخست وزیر نوناووت در یک بیانیه خبری گفت که بخش اجرایی و امور بین دولتی یک واحد حسابرسی و پشتیبانی ایجاد خواهد کرد و یک چارچوب پاسخگویی عملکرد ایجاد خواهد کرد.

پرتره مردی با کت و شلوار.
نخست وزیر Nunavut PJ Akeeagok گفت که این گزارش را به طور کامل پذیرفته است و اقداماتی را برای رسیدگی به آن انجام خواهد داد. (جاستین تانگ/سی پی)

“کودکان آینده قلمرو ما هستند. من به عنوان نخست وزیر و به عنوان یک پدر، عمیقاً از این موضوع ناامید هستم. [the auditor general’s] گزارشی که می گوید ارائه خدمات کودک و خانواده در نوناووت در وضعیت بحرانی قرار دارد.”

Pitsiulaaq Brewster گفت که پاسخ Akeeagok او را ناامید کرد.

او گفت: «او جزئیاتی در مورد اینکه رویکرد «کل دولت» چگونه خواهد بود، ارائه نکرد.

فقط به نظر می رسد که دولت به نوعی دست خود را بالا می اندازد و می گوید ما منابع نداریم پس نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

نکته اصلی این است که ایمنی کودکان در خطر است.

منابع فدرال بیشتر

Lori Idlout، نماینده نوناووت، گفت که گزارش حسابرس کل نشان می دهد که این منطقه به منابع فدرال بیشتری نیاز دارد.

ایدلوت گفت: «این یک پیام بسیار شدید از سوی حسابرس کل است.

من فکر می کنم باید اقدامات فوری انجام شود تا دولت نوناووت و به نوبه خود دولت فدرال برای محافظت از کودکان اینویت و بومیان بهتر عمل کنند.”

زن عینکی ایستاده تا صحبت کند.
Lori Idlout نماینده نوناووت در اتاوا در سال 2022. Idlout گفت که گزارش حسابرس کل نشان می دهد که این منطقه به منابع بیشتری از دولت فدرال برای رسیدگی به مسائل مربوط به خدمات کودک و خانواده نیاز دارد. (جاستین تانگ/سی پی)

آیدلوت گفت که او احساس می کند که دولت سرزمینی منابع لازم برای رسیدگی به نیازهای فوری ذکر شده در گزارش را ندارد. او گفت که قصد دارد با Akeeagok در مورد نیازهای منطقه صحبت کند و سپس با وزرای کابینه فدرال برای بحث در مورد اجرای آن دیدار کند.

Idlout گفت که اگرچه نگران کننده است، اما این گزارش دارای پوشش نقره ای است.

گزارش حسابرس کل به من امیدواری می دهد که این فقط اینویت نیست که این را می گوید، فقط نوناوومیت نیست که این را می گوید – شنیدن آن از زبان او به طور خاص به این واقعیت اشاره می کند که این واقعاً یک موضوع فوری است که باید فورا رسیدگی شود.»

این گزارش همچنین خواستار همکاری بیشتر بین دولت و سازمان های اینوئیت شد.

رادیو-کانادا چندین بار خواستار مصاحبه با شرکت Nunavut Tunngavik در مورد این گزارش شد، اما در موعد مقرر پاسخی دریافت نکرد.

12 سال بعد

جین بیتس، که با نماینده دفتر کودکان و نوجوانان نوناووت (RCYO) همکاری می کند، گفت که گزارش حسابرس کل خشمگین است زیرا موضوعاتی را برجسته می کند که بیش از یک دهه شناخته شده است.

او گفت: “عصبانیت من از این نشات گرفته است، این چیز جدیدی نیست.”

هرگز نباید به این مکان می رسید.

یک گزارش حسابرس کل در سال 2011 بسیاری از مسائل مشابه را برجسته کرد و یک گزارش پیگیری در سال 2014 نشان داد که هنوز به آنها رسیدگی نشده است.

خود بیتس گزارش هایی تهیه کرده است که زنگ خطر را در مورد وضعیت خدمات کودک و خانواده به صدا در می آورد.

برخلاف اکثر گزارش‌های حسابرس کل، هیچ توصیه‌ای در گزارش منتشر شده در سه‌شنبه وجود نداشت. این در حالی است که توصیه های گذشته، از سال 2011 و 2014، اجرا نشده است.

به جای ارائه توصیه‌های رسمی، این گزارش خواستار یک رویکرد فوری کل دولت برای رسیدگی به چالش‌ها شد.

بیتس گفت که او احساسات متفاوتی در مورد این رویکرد پیشنهادی دارد، اما به طور کلی امیدواریم که اقدام ملموسی از یافته‌های گزارش حاصل شود.

او گفت: «برنامه‌های عملی متعددی وجود دارد، گزارش‌های متعددی وجود دارد، توصیه‌های متعددی به این بخش ارائه شده است که عمدتاً همه چیزها را بیان می‌کنند.

بیتس گفت که شکست خدمات کودک و خانواده می تواند تأثیراتی بر روی افراد بگذارد که تمام عمر آنها ادامه دارد.

او گفت: “وقتی کودکان کودک آزاری و بی توجهی را تجربه می کنند… آنگاه مستقیماً بر زندگی آینده آنها تأثیر می گذارد.”

نرخ بالای خودکشی در شمال می‌تواند مستقیماً با مشکلات کودکان مرتبط باشد.»