NWT First Nation که چرا نمی تواند به ضمانت های وام مسکن فدرال دسترسی پیدا کند؟

Yellowknives Dene First Nation (YKDFN) مقامات فدرال را تحت فشار قرار می دهد تا توضیح دهند که چرا آنها تضمین وام اعطا نمی کنند که به ملل اول امکان می دهد مستقیماً به پول فدرال برای ساخت مسکن در زمین خود دسترسی پیدا کنند.

جیسون اسنگز ، مدیرعامل YKDFN ، با محققان دانشگاه رایرسون همکاری کرد تا درک کند که چرا اولین ملت نتوانسته است از طریق خدمات بومی کانادا به ضمانت های وام وزیر (MLG) دسترسی پیدا کند.

ضمانت وام وزارتخانه ، اولین ملل را قادر می سازد از وام دهندگان تأیید شده مانند شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) و 60 میلیون دلار صندوق مسکن فدرال که برای مقابله با بحران مسکن سرزمین طراحی شده است.

MLG برای اولین بار در سال 1966 برای تسهیل ساختن خانه در ذخایر ارائه شد. ضمانت نامه ها بیمه وام پیش فرض مضاعف را فراهم می کنند که در آن یک شورای باند برای سازنده ضمانت می کند و وزیر بازپرداخت وام را در صورت پیش فرض ضمانت می کند. این برنامه برای تحت پوشش قرار دادن اراضی خارج از ذخایر محل زندگی معمول جوامع بومی گسترش یافت.

مسئله سرزمین

لیا کوک ، محقق آزمایشگاه طراحی مشترک دانشگاه رایرسون ، می گوید این مسئله فراتر از YKDFN است و آنها در تلاشند تا اطمینان حاصل کنند که وام ها برای همه ملل اول در سراسر NWT به راحتی قابل دسترسی است

آنها یافته های گزارش خود را به CMHC و خدمات بومی کانادا نشان دادند.

“این به دلیل شاخه های متعدد فدرال درگیر است. آنچه ما تاکنون توانسته ایم تعیین کنیم این است [ministerial loan guarantee] هیچ برنامه First Nation ، صرف نظر از حق تصدی ، به برنامه در NWT دسترسی پیدا نکرده است. این دسترسی آنها به مسکن را بسیار دشوارتر می کند. ”

اسنگز گفت مت اسپنس ، مدیرکل منطقه ای روابط بومی تاج و امور شمال کانادا ، “کم و بیش آماده همکاری با YKDFN برای اطمینان از دسترسی ما به این امر است.”

CBC اطلاعات را از شرکت مسکن رهنی کانادا درخواست کرد.

در یک ایمیل ، سخنگوی تأیید کرد که CMHC با YKDFN دیدار کرده است تا گزینه های بودجه را از طریق صندوق سرمایه گذاری مشترک مسکن و استراتژی ملی مسکن بررسی کند.

سخنگو افزود ضمانت های وام وزیر تحت صلاحیت خدمات بومی کانادا است. روز دوشنبه CBC اطلاعات بیشتری را از آن آژانس درخواست کرد اما هنوز پاسخی به سوالات خود دریافت نکرده است.

ساخت و ساز بدون وام های وزیران یک “فاجعه” است

گزارش Together Design Lab بیانگر این است که اکثر تصرفات اراضی در مناطق ساخته شده در اطراف جوایز Yellowknives Dene First Nation در Dettah و Ndilo به نظر می رسد تمام الزامات مربوط به ضمانت های وام وزیران را برآورده می کند و باید به آنها وام های وزارتخانه تعلق گیرد.

زمینی که در آن جوامع ساخته شده اند ، به عنوان زمین تاج فدرال تعریف می شود و در حالی که توسط گروه اداره می شود ، متعلق به گروه نیست. این زمین فدرال است که خارج از ذخایر ملل اول ، مانند YKDFN تنظیم شده است ، که هنوز ادعاهای زمین خود را تسویه نکرده اند.

نمایی از Ndilo با پس زمینه Yellowknife. گزارش Together Design Lab بیانگر این است که اکثر تصرفات زمین در مناطق ساخته شده در اطراف جوامع Yellowknives Dene First Nation در Dettah و Ndilo به نظر می رسد که تمام الزامات مربوط به ضمانت های وام وزیران را برآورده می کند. (والتر استرانگ / CBC)

این گزارش همچنین حاکی از آن است که در سال 2010 ، با بررسی برنامه وام های وزارتخانه ، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان سازمان ملل احساس کردند که “بدون MLG ، گزینه های بسیار محدودی برای بدست آوردن مسکن با رزرو وجود دارد” و این یک “فاجعه” است. “

در گزارش Together Design Lab آمده است که Dettah و Ndilo که در زمین های ذخیره نیستند ، در چنین وضعیتی قرار دارند.

در ادامه گفته می شود که “اجازه تصرف هیچگونه حق و منافعی برای زمین نمی دهد و مانعی در اختیار ساکنان قرار می گیرد تا بتوانند مسکن مانند وام های مسکن را تأمین کنند” ، زیرا زمین قابل اجاره ، خرید یا فروش نیست.

کوک گفت ، این برخی از اشکال امنیتی را که CMHC می پذیرد ، مانند قرار دادن اموال به عنوان وثیقه ، منع یا چالش برانگیز برای ملل اول شمال ، و برای یک نهاد بزرگتر مانند یک شرکت مسکن آسان تر می کند.

در این گزارش آمده است: “در نتیجه ، YKDFN در این زمان قادر به تأمین بودجه یا ساخت مسكن خود نبوده و مجبور شده است برای تهیه برنامه های مسكن به تكیه شركت مسكن سرزمین های شمال غربی متكی شود.”

Yellowknives Dene ، بدون ضمانت وام وزیر ، اکنون با کاهش تعداد واحدهای جدید و افزایش ازدحام جمعیت روبرو است.

گرفتار چرخه فقر

شرکت NWT Housing Corporation موقعیتی را برای کمک به افراد جهت استفاده از صندوق مسکن 60 میلیون دلاری ایجاد کرده است.

به گفته اسنگز ، بخشی از خانه های ساخته شده در زمین YKDFN از طریق این صندوق مسکن و بدون وام وزیر به سهام شرکت مسکن قلمرو اضافه می شود.

اسنگز می گوید که First Nation اساساً با مدلی مخالف است که شرکت مسکن بخشی از سهام جدید مسکن را در اختیار داشته باشد و آن را به Yellowknives Dene در زمین خود اجاره دهد.

وی گفت: برخی از اعضا تا 30 هزار دلار اجاره معوقه به شرکت مسکن NWT دارند و به دلیل پایین بودن مالکیت خانه ها در چرخه فقر نگهداری می شوند.

وی گفت: “این برخلاف استراتژی و هدف اولین ملت ما است.”

First Nation قصد دارد قسمت های موجود را تمدید کند ، اعضای خود را برای ساخت و صدور گواهینامه آموزش دهد و از مدل های اجاره بها برای اعضای خود استفاده کند.

اسنگز می گوید كه YKDFN به ملاقات با مقامات فدرال ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل كند كه اولین ملل مانند آنها می توانند بودجه مورد نیاز خود را بدست آورند زیرا پول موجود در اختیار بیشتر ملت های اول در قلمرو نیست.

اسنگز گفت ، دو سال پیش ، 600 میلیون دلار توسط دولت فدرال به مجمع ملت های اول اختصاص داده شد.

وی گفت: “وقتی به این اعلامیه نگاه می كنید ، به ذخایر گره خورده است. چه تعداد ذخیره در NWT وجود دارد؟ فقط دو مورد. بقیه همه معاهدات مدرن یا ملت های اول ناآرام هستند كه به دنبال تسویه ادعاهای خود هستند.”

در همین حال ، آنها شروع به درخواست مواردی مانند ابتکار 1 میلیارد دلاری CMHC برای اسکان مجدد سریع کرده اند ، که 100 درصد بودجه را تضمین می کند.

این به آنها کمک می کند تا قسمتهایی از استراتژی خود را مانند پر کردن قسمتهای زیادی تحقق بخشند ، اما وی گفت که شرایط صندوق باید تغییر کند تا با فصل ساخت و ساز شمال و شرایط آن مطابقت داشته باشد.