Oskenontona فیلیپ دیرینگ که به عنوان “Beadman” شناخته می شود ، آینده ای روشن را برای یک سنت باستانی می بیند

Oskenontona فیلیپ دیرینگ کار با مهره ها را راهی برای ارتباط مردم با یکدیگر می داند ، این زبان را از قبل بیان می کند – حتی به هزاره های قبل.

دیرینگ ، که مغازه اش در کاناواکه آن قسمت اساسی از منجوق کاری بومی را برای جامعه فراهم می کند ، برای بسیاری به سادگی به عنوان بیدمن شناخته می شود.

وی به سی بی سی مونترال گفت: “ما آنقدر مشتری نداریم که بخواهیم روی آب بمانیم بنابراین من در جاده بیرون می روم.” بیا بریم.

قبل از همه گیری ، او مرتباً از جوامع بومی در کبک و انتاریو بازدید می کرد و همچنین برای فروش مهره های خود به استانهای اقیانوس اطلس و مانیتوبا سفر می کرد.

هنگامی که از او برای بازدید از جوامع کری در کنار جیمز بی دعوت شد ، این لقب به او داده شد.

“اولین جامعه ای که من به آنها رفتم ، آنها گفتند:” هی ، بیدمن اینجا است! ” Deering می گوید ، که دو دهه است تمام وقت مهره می فروشد.

“آنها شروع کردند به من تماس گرفتن با بیدمن ، هیچ کس اسم من را نمی دانست.”

مانیکر گیر کرد ، به اندازه ای که وقتی قهوه قفل شد ، او مغازه ای به نام The Beadman Emporium در مونترال افتتاح کرد

Beadman Emporium در بهار گذشته و در هنگام شیوع بیماری همه گیر در مونترال افتتاح شد. (ارائه شده توسط Métèque)

این Emporium اکنون بخشی از فضای هنری Mètèque در Notre-Dame-de-Grâce است ، جایی که نمایشگاه مهره توسط مهره در حال حاضر به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه همکاری با Nive-Immigrant Art Hive است ، جایی که Deering مفسر فرهنگی است.

دیرینگ گفت: “ما می توانیم از طریق اینترنت بفروشیم و با COVID در واقع مجبوریم … اما شما می خواهید رنگ ها را در همان قسمت ببینید و مهره ها را لمس كنید ، به كیفیت دانه ها نگاه كنید.”

او می گوید منجوق دوزی “یک سنت جامعه ای” در خانواده اش است که نسل های بعدی را پشت سر می گذارد.

مادربزرگ بزرگ او در اواخر دهه 1800 در نمایشگاه ملی کانادا در تورنتو منجوق فروشی فروخت و مادرش نیز تقریباً یک قرن بعد همین کار را کرد.

در طول انقلاب صنعتی ، “انواع مشاغل یا شیوه های زندگی که مردم از راه خود گذرانده بودند. مردم باید مهارت های جدید و تجارت جدید برای کار پیدا کنند.”

مهره های شیشه ای اکنون رایج است ، اما برخی از هنرمندان از پوسته و مواد دیگر استفاده می کنند. (ارائه شده توسط Métèque)

“در آن زمان ، منجوق دوزی نوعی موقعیت عقب بود”

اهمیت دیدن مادرش در حال انجام منجوق دوزی و مسافرت با او بود که به او اهمیت داد.

او در این مسیر در سایر جوامع بومی متوقف می شد تا منجوق بیشتری خریداری کند تا سهام خود را تا زمان رسیدن به تورنتو افزایش دهد.

از مادرش بود که یاد گرفت: اگر می خواهید مهره بفروشید ، بهترین راه دیدار با مردم است.

هنرمندان جوان روح تازه ای به سنت می بخشند

در حالی که وی به نظر می رسید علاقه به این صنعت در اواخر قرن بیستم کاهش می یابد ، نسل جدیدی از هنرمندان این عمل را دوباره زنده می کنند.

“انواع جدیدی از مهره ها وجود دارد که ما قبلاً هرگز آنها را ندیده بودیم … پس از بازگشایی پودرها ، می توانید بازدید کنید و ببینید که منجوق فروشی در حال حاضر تجارت پررونقی است.”

وی با اشاره به مهره هایی با قدمت دهها هزار ساله در آفریقا و خاورمیانه نشان می دهد که این سنتی است که مدتهاست در سراسر جهان مشاهده می شود.

او می گوید که این مهره ها فراتر از اهداف تشریفاتی هستند – آنها قبل از اینکه انسان کلماتی برای توصیف آنها داشته باشد ، برای ثبت وقایع استفاده می شد.

وی گفت: “زبان انسان یک فرایند نمادین است ، به توانایی تفکر نمادین نیاز دارد. و مهره ها نیز می توانند یک نماد باشند.”

“ما به عنوان مردم Iroquois از مهره ها برای ضبط معاهدات و توافق نامه ها و همچنین استفاده از آنها برای اجتماعات و دعوت های مختلف اجتماعی استفاده می کنیم. این لیست همچنان ادامه دارد.”

او می گوید منجوق کاری “توانایی ما برای همکاری هماهنگ با هم” را نشان می دهد.

نمایشگاه Bead by Bead تا 6 دسامبر در Métèque (5442 Côte-Saint-Luc Rd.) ادامه دارد ، اطلاعات بیشتر در اینجا.

گوش دادن به بخش کامل در Let’s Go زیر:

بیا بریم21:12آواهای بومی: Oskenontona “Philip” Deering

هر ماه یک بار در روز دوشنبه ، ما کبکرهای بومی را در مونترال و اطراف آن برگزار می کنیم. این مجموعه ای است در اینجا در بیا برویم به نام Voices Voices در و اطراف Tiohtià: ke. سابرینا ماراندولا با Oskenontona “فیلیپ” Deering صحبت می کند ، که برای بسیاری معروف به “Beadman” است. 21:12