Reggie Leach افسانه NHL به فرد ساساکاموز ادای احترام می کند

یک افسانه NHL از مانیتوبا از یک پیشکسوت NHL از ساسکاچوان و راهی که او برای افراد سازمان ملل متحد که رویای لیگ بزرگ را دارند ، افتخار می کند.

رجی لیچ ، که نام او در جام استنلی درج شده است ، در مورد فرد ساساکاموز ، که روز سه شنبه به دلیل عوارض ناشی از مرگ درگذشت ، گفت: “این یک روز ناراحت کننده برای دنیای هاکی ، به ویژه ملل اول در سراسر کشور است. ما یک پسر بزرگ را از دست خواهیم داد.” به COVID-19.

ساساکاموس ، که در ذخیره گاه هندی Ahtahkakoop در ساسکاچوان بزرگ شد و بعداً رئیس جامعه شد ، یکی از اولین ورزشکاران بومی بود که در لیگ ملی هاکی بازی کرد.

او 86 ساله بود.

لیچ ، از ریورتون ، من ، که یک بازیکن نوجوان 16 ساله بود و اولین بار شنید ، گفت: “برای من فقط افتخار بود که در کنار او باشم. هر وقت او را می دیدم ، قلبم را خوشحال می کرد.” نام ساساکاموس

“من شنیدم که وجود دارد [First Nations] پسری که چند بازی در لیگ ملی هاکی و در آن زمان انجام داد ، فکر نمی کنم بازیکنان بسیاری از تیم های ملل اول در هر جایی بازی کنند ، “لیچ گفت:” این به او الهام بخش است.

لیچ که اکنون 70 ساله است ، در بیش از 13 فصل در مسابقات لیگ NHL با Boston Bruins – که او را در سال 1970 به عنوان سومین نفر آماده کرد – و همچنین مهرهای طلایی کالیفرنیا ، بال های دیترویت Red Wings و Philadelphia Flyers ، که با آنها برنده یک جام استنلی در سال 1975 شده بود ، سابقه فعالیت داشت.

لیچ ، یکی از اعضای مشهور آگهی های تبلیغاتی مشهور در دوره Broadies Bullies ، رکوردهای گلزنی را ثبت کرد که هنوز هم وجود دارد.

اما او مطمئن نیست که هیچ یک از آنها بدون اینکه اول ساساکاموز آنها را مجبور به تحمیل کند ، حتی اگر فقط برای مدت کوتاهی باشد اتفاق می افتاد.

ساساکاموز در طول فصل 1953-53 فقط 11 بازی با شیکاگو انجام داد و بقیه اوقات را با Moose Jaw Canucks از لیگ هاکی نوجوانان غربی کانادا تقسیم کرد.

فرد ساساکاموز هنگامی که توسط شیکاگو بلک هاوکس دعوت شد ، به اولین بازیکن هاکی بومی در NHL تبدیل شد. (داگ استیل / CBC)

لیچ ، که به خاطر سرعت و گلزنی خود لقب Riverton Rifle را به دست آورد ، گفت: “بسیاری از مردم می گویند ،” خوب ، او فقط 11 بازی انجام داد ، اما برای من ، این 11 بازی همه چیز برای ملت اول ملت ما بود. قدرت

“او آن را حمل کرد [mantle as a leader] در تمام زندگی خود ، رئیس جامعه بودن و نشان دادن رهبری و مهربانی به همه – نه فقط مردم اولین ملت. زندگی باید با همه مهربان باشد. “

لیچ هرگز فرصتی برای ملاقات زیاد با ساساکاموز پیدا نکرد تا اینکه پس از بازنشستگی لیچ در سال 1984.

سپس آنها معمولاً در کارگاهها و مسابقات جوانان در سراسر کشور مسیرهای متفاوتی را طی می کردند که به آنها کمک می کردند – از جمله مسابقات قهرمانی کشور “Fred Sasakamoose” Chief Thunderstick “برای بازیکنان جوان هاکی بومی در ساسکاچوان.

فرد ساساکاموز به عنوان اولین بازیکن بومی در NHL تاریخ ساز شد. (فیس بوک)

لیچ گفت: “او می خواست بچه های جوان ما را وادار كند تا بهترین تلاش خود را بكنند و دست از تلاش برندارند. چیزهایی كه او در زندگی اش برای مردم ساخته است ، شگفت آور است.”

“من در طول این سالها او را شناختم و ما دوستان بزرگی شدیم. من به داستانهای او و مبارزاتی که او پشت سر گذاشت گوش کردم.

“او فردی بسیار بسیار جالب برای گفتگو بود. هر وقت فرصتی پیدا می کردم که مدتی را با او سپری کنم ، با او می نشستم و با او صحبت می کردم و چیزهای زیادی از او آموختم.”

لیچ اواخر سه شنبه شب در پستی در فیس بوک نوشت: علی رغم سختی هایی که ساساکاموس با آن روبرو بود ، “او همیشه لبخند و کلمه ای مهربان برای همه داشت.”

رجی لیچ ، اینجا با دخترش برندی ، 13 فصل در NHL بازی کرد. (رجی لیچ)

لیچ آخرین بار حدود سه هفته پیش با ساساکاموس در یک تماس زوم صحبت کرد ، همراه با دیگر NHLers سابق NHLers تد نولان و تئورن فلوری. وی گفت: این گروه در مورد مشاغل و هاكی خود به طور كلی صحبت كردند.

“این یک چیز عالی بود و کاری که بسیار خوشحالم از انجام آن برخوردار شدم.”

لیچ گفت ، علی رغم دنباله دار بودن ساساکاموز ، لیچ و سایر افرادی که پیرو آن بودند ، NHL در تلاش برای ورود به بخش بومیان عقب است.

او صریحاً گفت: “ما خیلی فاصله داریم.”

“این مانند هر چیز دیگری است. ما همیشه درمورد هر کاری با افراد First Nation کمانچه دوم هستیم و این مسائل باید متوقف شود.”

وقتی لیگ ویلی اوری را به عنوان سفیر هاکی برای بازیکنان سیاه تعیین کرد ، او امیدوار بود که قرار ملاقات بومیان به زودی انجام شود. اینطور نبوده

اوری ، که در 18 ژانویه 1958 ، با بوستون بروینز ، اولین بازیکن سیاه پوست NHL شد ، از سال 1998 سفیر تنوع در لیگ است. در این نقش ، او به مدرسه ها و برنامه های هاکی سفر می کند تا پیام های گنجاندن ، فداکاری را ارائه دهد. و اعتماد به نفس

ژنرال فرماندار جولی پایت ، فرد ساساکاموس را به عنوان عضوی از سفارش کانادا طی مراسمی در سالن ریدو در سال 2018 سرمایه گذاری کرد. (دیوید کاوای / مطبوعات کانادایی)

لیچ گفت: “اینها مواردی است که با لیگ ملی هاکی من را آزار می دهد ، این که آنها برای یک ملیت کاری می کنند اما برای ما کاری نمی کنند.”

“من فکر می کنم مردم ما First Nation بهترین طرفداران هاکی در جهان هستند زیرا این تنها کاری است که انجام می دهند زندگی و تنفس و خوردن هاکی است.

“مهم نیست که چه جامعه کوچکی باشد ، آنها لیگ دارند و بازی می کنند و بازی می کنند و بازی می کنند. و فردی این را ثابت کرد.”