‘This is our land’: چگونه یک نقشه جدید به کودکان Innu کمک می کند تا درباره تاریخ بیشتر بدانند

Kanani Davis ، مدیر آموزش هیئت مدرسه Innu ، می گوید که ادامه دادن به کودکان در مورد تاریخ سرزمین آنها مهم است. (ربکا مارتل / CBC)

هیئت مدیره مدرسه Innu در لابرادور نقشه Nitassinan – میهن Innu – را با مکانهای قابل توجه و تاریخی از سرزمین خود با کمک اطلاعاتی که توسط بزرگان و اعضای جامعه منتقل شده است ، دوباره طراحی کرده است.

پروژه سه ساله – متمرکز بر ایده ای برای آموزش تاریخچه خانه به کودکان – اکنون کامل شده است.

کانانی دیویس ، مدیر آموزش هیئت مدیره مدرسه Innu ، به رادیو CBC گفت: “این سرزمین ما است. این جایی است که مردم شما ، اجداد شما زندگی می کردند ، شکار می کردند و بسیاری از آنها دفن شده اند. بسیاری از آنها در این سرزمین متولد شده اند.” صبح لابرادور معنای پروژه.

“این بسیار مهم است که ما همچنان به کودکان خود اهمیت زمین را می آموزیم ، زیرا بسیاری از ما اکنون نمی توانیم مانند پدران و مادران خود ، به عنوان پدر و مادر خود ، در آن سرزمین برویم. بنابراین ، مدرسه بسیار مهم است. “

نقشه نشان داده شده هیچ یک از مرزهای مدرن فعلی را ندارد. مکان های روی نقشه به Innu-aimun – زبان Innu – نوشته شده اند و دیدگاه بزرگان را درباره آنچه در این زمین مهم است منعکس می کنند.

پیش بینی Nitassinan بدون مرز بین کبک و لابرادور انجام می شود و مکان های مهم را با اطلاعاتی که توسط بزرگان Innu منتقل می شود برجسته می کند. (ربکا مارتل / CBC)

دیویس گفت: “بسیاری از جغرافیا ، همه به زبان انگلیسی است ، و همه چیز در مورد بقیه کانادا است.” “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به کودکان آموزش می دهیم و آنها می دانند که افراد Innu در آن مسیرها زندگی کرده و سفر کرده اند.”

جولین آشینی بیشتر کارهای هنری را اداره می کرد ، اما همچنین در تسهیل مصاحبه با بزرگان برای اطمینان از صحت نام و مکان کمک می کرد.

آشینی گفت که قبل از استعمار مکان های زیادی در کانادا بدون مرز وجود داشته است. اکنون یک مرز بین کبک و لابرادور است.

وی گفت: “آنها مکانهایی بودند که به طور مکرر توسط Innu رفت و آمد می کردند.” “ما در پایان به جمع آوری داده ها پرداختیم ، در پایان به جمع آوری نام مکان ها پرداختیم و در پایان تصحیح نام مکان را انجام دادیم.”

جولین آشینی تمام کارهای هنری این نقشه را هنگام تحصیل در امتحانات دانشکده حقوق ایجاد کرد. (ژولین آشینی / فیس بوک)

آشینی گفت که او در طول پروژه مشغول بوده و تمام ترسیم تصاویر خود را در ترم دوم سال اول دانشکده حقوق خود هنگام پایان دادن به امتحانات دستکاری کرده است. او تصور می کند که در مجموع حدود 40 ساعت صرف ارائه طرح ها و گردآوری قطعه نهایی کرده است.

وی گفت: “پس از آن طرح های اولیه ، من در نهایت نقاشی قطعات واقعی را انجام دادم ، که این کار را با آبرنگ انجام دادم.” “شما باید بگذارید خشک شود. بنابراین زمان زیادی صرف انتظار خشک شدن لایه ها و سپس رنگ آمیزی چیزهای دیگر شد. در هر زمان من احتمالاً همزمان سه نقاشی داشتم.”

آشینی گفت که از نتیجه نهایی خوشحال است. حتی اگر نقشه ها هنوز برای فروش نیستند ، تقاضا بسیار زیاد است.

وی گفت: “نه تنها محل كار آنها را می خواهد ، بلكه مردم آنها را در خانه هایشان می خواهند تا به فرزندانشان نشان دهند.”

“این چیزی است که من فکر می کنم خارق العاده است.”

مقالات بیشتری را از CBC نیوفاندلند و لابرادور بخوانید