خانه هوشمند چیست ؟

این جاروبرقی برای حرکت نیاز به دوربین ها و سنسورهایی دارند که موانع مختلف را شناسایی کند تا حرکت جاروبرقی حساب شده و دقیق باشد. قفل های هوشمند، در هوشمند پارکینگ، سیستم تشخیص دود، سیستم تشخیص نشت آب، دوربین های نظارتی همگی می توانند به امنیت هر چه بیشتر خانه های هوشمند کمک کنند. می توان از سنسورهای بیشتر و متنوع تری استفاده کرد تا حوادث مختلف و همچنین مکان های بیشتری تحت پوشش سیستم امنیتی قرار بگیرند. کاربرد کانکس نگهبانی از کانکس نگهبانی در مکان های مختلف جهت حراست و نگهبانی محوطه ، تجهیزات و ادوات ، تاسیسات و کنترل تردد اشخاص یا وسایل نقلیه استفاده میشود. خانهای که در آن مجموعهای از لوازم و تجهیزات منزل میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تحت هدایت یک ابزار کنترل مرکزی و بصورت هماهنگ و یکپارچه عمل نمایند، خانه هوشمند نامیده میشود. ایجاد ارتباط در تجهیزات بی سیم از طریق بستر اینترنت انجام می پذیرد. البته این سیستم دارای محدودیت هایی است زیرا برقراری ارتباط از طریق سیم های برق همیشه قابل اطمینان نیست و ممکن است دچار نویز شوند.

همان طور که سیستم کامپیوتری و رایانه ها امکان دارند که مورد حمله ی هکرها واقع شوند، ابزار هوشمند موجود در خانه نیز هک می شوند. هزینه هوشمند سازی تمام وسایل موجود در منزل و اتصال آن ها به شبکه ی اینترنت می تواند بالا باشد. سیستم های امنیتی می توانند از طریق شبکه ی اینترنت کنترل شوند. امکان اتصال این ماشین لباسشویی به اینترنت و کنترل از راه دور آن توسط دستگاه ها و ابزارهایی مانند گوشی هوشمند وجود دارد. همانطور که گفتیم پیشرفت روز افزون تکنولوژی سبب می شود تا استفاده از امکانات و تجهیزات خانه های هوشمند نیز مانند سایر تکنولوژی ها در سال های آینده در اختیار بخش عمده ای از کاربران قرار گیرد. با فراگیری هر چه بیشتر هوش مصنوعی و همچنین پیشرفت الگوریتم ها و روش های آن، عملکرد خانه های هوشمند متفاوت تر از چیزی خواهد شد که امروز است. چیزی که این شبکه اینترنتی را جذاب میکند، سهولت نصب و تنظیمات ساده آن است. این ویژگیهای ساده میتواند باعث کاهش اتلاف انرژی شود. بدین ترتیب بدون کاهش کیفیت زندگی، با مقدار اندکی از انرژی حجم بالایی از نیازها را مرتفع ساخت.

به علت اینکه در یک ساختمان باید هزینه برق سیستم روشنایی پارکینگ و راه پله ها به صورت مشترک بین ساکنین پخش شود لازم است این انرژی تفکیک شود. همچنین سیستم آبیاری هوشمند می تواند با توجه به اطلاعاتی که از شرایط محیطی دریافت می کند، مقدار آبی که گیاهان و درختان به آن نیاز دارند را تامین نماید. در این سیستم ها امکان ابیاری از راه دور و یا آبیاری زمین ها بدون دخالت انسان و با برنامه ریزی قبلی وجود دارد. هم برنامه قبلی و هم جدید ضمیمه شدن هر کدوم را دوست داشتین پروگرم کنید. خانه هوشمند را همه مردم دوست دارند چرا که راحتی صاحبان خانه را خرید پکیج هوشمند سازی خانه فراهم میکند. چرا به استفاده از تجهیزات خانه هوشمند نیازمندیم؟ با وجود اینکه خانه های هوشمند رفاه و راحتی زیادی را با خود به همراه دارند اما همواره دارای چالش هایی هستند. در نتیجه افراد زیادی نمی توانند از عهده ی هزینه های این خانه ها برآیند. به همین خاطر معمولا براورد هزینه ها پس از تعین مشخصات فنی سازه صورت می گیرد و نمی توان قیمت کلی بر اساس متر مربع یا هر دستگاه در نظر گرفت.

4. کانکس فانتزی فروشگاهی اگر چه سازه های فروشگاهی از سالهای بسیار دور تحت عنوان دکه مطبوعاتی در شهر ها حضور داشته اند اما با اینترنتی شدن بسیاری از جراید این سازه ها تبدیل به فروشگاه های کوچکی درون بافت شهری شده که از نظر نوع خدمات و محصول نیز نوع های مختلفی از آنها منجمله اغذیه فروشی ، تنقلات و فروشگاه محصولات فرهنگی پدید آمده که نیازمند طرح ، رنگ و امکانات مختص به خود می باشند. اگر این نوشته برایتان مفید بود لطفا کامنت بنویسید و ما را نیز دعا کنید. اگر به دنبال کار در زمینه بازار اتوماسیون ساختمان هستید پیشنهاد می کنیم نوشته زیر را از دست ندهید. دانش مهندسی برق برای راه اندازی تجهیزات برقی و برنامه نویسی کنترلرها و اطلاعات مکانیکی برای شناخت تاسیسات به کار رفته در ساختمان، نیاز است. هوشمند سازی کامل و اصولی ساختمانها بسیار هزینهبر است ولی تجهیزات و دستگاههای هوشمندی هم در بازار و با هزینه به مراتب کمتری در دسترس هستند. مسئله ی دیگر هزینه ی پیاده سازی خانه ی هوشمند است. تمامی امور به صورت هوشمند و با همکاری و تعامل وسایل مختلف صوت می گیرد. شما تمامی تجهیزات را می توانید با در اختیار داشتن یک گوشی یا کامپیوتر ، کنترل کنید.