آتش‌سوزی جنگلی Kátł’odeeche در آخر هفته اصلاً رشد نکرد

مقامات آتش نشانی در NWT می گویند آتش سوزی که بخشی از منطقه حفاظت شده Kátł’odeeche First Nation را سوزاند و شهر هی ریور را تهدید کرد، در آخر هفته رشد نکرد.

روز دوشنبه، مایک وست ویک، افسر اطلاعات آتش نشانی، گفت که هنوز گاه به گاه نقاط حساسی در کاتولودیچه ظاهر می شود و آتش نشانان تلاش خود را بر ریشه کنی این نقاط متمرکز کرده اند تا ساکنان در نهایت بتوانند به آنجا برگردند.

آتش هنوز به عنوان “در حال نگهداری” طبقه بندی می شود، به این معنی که در صورت تغییر شرایط، همچنان می تواند رشد کند. در آخرین برآورد، آتش سوزی 3209 هکتار زمین در سمت جنوب شرقی رودخانه هی را سوزانده است.

وست ویک گفت: “بیشتر آتش سوزی در سمت شرقی آتش سوزی است که دورتر از مناطق پرجمعیت منطقه حفاظت شده است.”

آتش نشانان پس از پایان هفته با شرایط گرم و خشک پیش بینی می کنند دمای هوا در روز دوشنبه خنک تر بماند و احتمال بارش باران وجود داشته باشد.

وست ویک گفت: “ما امیدواریم بتوانیم بر ایجاد خط سیاه و رسیدگی به آن نقاط داغ تمرکز کنیم.”

Blacklining به خاموش کردن کامل همه چیز در فاصله 100 فوتی خطوط کنترل اشاره دارد.

NWT Fire در یک به‌روزرسانی صبح دوشنبه در فیس‌بوک گفت: خدمه‌ها همچنین در تلاش هستند تا خطوط کنترل را در جنوب و شرق نگه دارند تا از گسترش آتش به منطقه‌ای جنگلی بین آن و بزرگراه 5 جلوگیری کنند. این خطوط همچنین به حفظ حریق کمک می‌کنند. آتش سوزی از رودخانه هی و بقیه ذخیره گاه.

در همین حال، در جای دیگری در قلمرو، آتش‌سوزی بزرگ جنگلی در 40 کیلومتری جنوب سامبا کئه در آخر هفته به 98000 هکتار افزایش یافت.

وست ویک گفت که انتظار می رود آتش سوزی که در اثر رعد و برق ایجاد شده است، بزرگتر شود.

وی گفت که تیم های آتش نشانی در حال کمک به جامعه برای ایجاد ایمنی هستند. کارکنان پشتیبانی بیشتر، از جمله متخصصان حفاظت از اشیاء قیمتی، در راه جامعه هستند.