اولین سازمان ملل خواستار MB Hydro شدیداً سایت Keeyask را به علت شیوع COVID-19 تعطیل کرد

روسای چهار سازمان ملل متحد پیرامون پروژه برق آبی Keeyask در شمال منیتوبا از Manitoba Hydro خواستار بستن موقت سایت برای جلوگیری از شیوع COVID-19 هستند.

از روز چهارشنبه ، 23 کارگر هیدرولیکی در سایت Keeyask در شمال مانیتوبا موارد مثبت COVID-19 را تأیید کرده اند ، در حالی که 8 کارگر دیگر “مشخص نبودند” و منتظر نتیجه آزمایش خود برای بازگشت از آزمایشگاه استانی Cadham هستند ، طبق وب سایت Manitoba Hydro.

این سایت در روز سه شنبه به سطح کد قرمز (بحرانی) سیستم پاسخ همه گیر استان منتقل شد.

اما در یک کنفرانس خبری مجازی روز چهارشنبه ، روسای Tataskweyak Cree Nation ، Fox Lake Cree Nation ، War Lake First Nation و York Factory Cree Nation گفتند که این برای آنها راحتی ندارد.

آنها گفتند كه خواسته های آنها برای اطلاع رسانی به موقع و دقیق در مورد شیوع بیماری در مانیتوبا هیدرو ناشنوا است و از دولت فدرال خواستند كه وارد عمل شود.

رئیس موریس Beardy از Fox Lake Cree Nation گفت که او می ترسد که نتواند از اعضای خود محافظت کند.

وی گفت: “ما به این اطلاعات به موقع نیاز داریم ، من نمی توانم به اندازه کافی استرس داشته باشم.” “این زشت است … ما را در یک نقطه دشوار قرار می دهد.”

وی گفت آنها نمی دانند که آیا شیوع Keeyask به دلیل کمبود اطلاعاتی که آنها به دست آورده اند ، به جوامع آنها سرایت کرده است.

وی با انتقاد از نحوه برخورد شیوع مانیتوبا هیدرو خواستار آن شد که آنها اعتراف کنند از کنترل خارج شده است.

وی گفت: “آنها به شدت شکست خورده اند و ببینید ما چه چهار کشور کری هستیم ، باید کارهای آنها را برای آنها انجام دهیم. ما باید قدم های خود را بالا ببریم.”

رئیس دورین اسپنس از Tataskweyak Cree Nation گفت که او از دو نفر از اعضای جامعه خود می داند که آزمایش مثبت داشته اند و ممکن است از طریق Keeyask به ویروس مبتلا شده باشند. یکی در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

ده ها نفر از چهار ملل اول در Keeyask کار می کنند یا در چند هفته گذشته در این سایت بوده اند. رئیسان گفتند ، بسیاری از آنها با رزرو رزرو می کنند.

رئیس لروی کنستانت از کارخانه ملت یورک گفت: به همین دلیل شیوع کی کیسک می تواند “شیوع” باشد.

چهار ملت اول مجاور در پروژه آبی Keeyask نقش دارند. با شیوع COVID-19 در سایت ، روسای ملل اول نگران هستند که این یک حادثه “فراگیر” باشد. (دوک هان لی / CBC)

علاوه بر این ، اولین ملل و همچنین مجمع روسای مانیتوبا صحت مکانیزم آزمایش سریع مانیتوبا هیدرو را زیر سوال بردند.

ادعاهای ‘نادرست و نادرست’: MB Hydro

سخنگوی مانیتوبا هیدرو ، بروس اوون ، ادعاهای مطرح شده در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه با رهبران سازمان های اول را مورد اختلاف قرار داد.

وی گفت: “با اولین نشانگر COVID-19 در سایت در Keeyask ، مانیتوبا هیدرو برای مقابله با حضور COVID-19 ، برای آزمایش و ردیابی کلیه کارکنان در محل و جلوگیری از شیوع ویروس ، اقدامات فوری را انجام داد.” پست الکترونیک.

وی همچنین ادعا کرد که هیدرو با شرکای First Nation شفاف نبوده است “کاملاً نادرست” خوانده است.

وی گفت: “ما روزانه با شرکای خود و جوامع همسایه همکاری می کنیم ، از جمله حمایت از برنامه های واکنش فردی همه گیر آنها ، و با در دسترس قرار دادن اطلاعات جدید ، به روزرسانی هایی درباره وضعیت ارائه می دهیم.”

آزمایش در سایت توسط Intrinsic Analytics از وینیپگ انجام می شود ، که آزمایش PCR را در محل انجام می دهد. آزمایش های PCR به جای حضور پاسخ ایمنی بدن یا آنتی بادی ، برای تشخیص مستقیم وجود آنتی ژن استفاده می شود.

اوون گفت ، فناوری تست مورد استفاده در کیاسک برای آزمایش های غربالگری اولیه شامل همان فناوری PCR و ماشین آلات استفاده شده توسط مقامات بهداشت عمومی استان است.

در مورد کارکنان در محل ، اوون گفت که مانیتوبا هیدرو حرکت کارگران ورودی را متوقف کرده است ، به استثنای تعداد کمی از کارکنان مورد نیاز برای حفظ عملیات مهم پروژه. اوون گفت ، این کارگران قبل از سفر به سایت آزمایش خود را ادامه می دهند.

این مسئله در مجلس عوام چهارشنبه مطرح شد ، زمانی که نیکی اشتون ، نماینده چرچیل کیواتینوک آسکی ، از نخست وزیر جاستین ترودو خواست تا در دوره سوال مداخله کند.

وی گفت: “این می تواند کل منطقه ما را در معرض خطر قرار دهد.”

ترودو گفت که دولت وی از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و از رهبران ملل اول در کار برای محافظت از جوامع آنها حمایت خواهد کرد ، اما در گفتن آنها متوقف شد.

سخنگوی وزیر خدمات بومی فدرال گفت که در حالی که ایستگاه تولیدی کیاسک تحت صلاحیت دولت استانی منیتوبا است ، دولت فدرال “در صورت درخواست آنها همیشه آماده همکاری در یک گفتگوی سازنده با طرفین است.”