اولین ملت Shamattawa به دنبال کمک نظامی برای شیوع COVID-19 است

یک تیم واکنش سریع COVID-19 در یک کشور اول مانیتوبا در شمال زمین حضور دارد ، اما بعد از اینکه 30 مورد جدید روز یکشنبه به جامعه پیوند یافت ، جامعه به دنبال پشتیبانی بیشتر است.

در حال حاضر 60 مورد فعال COVID-19 شناخته شده در Shamattawa First Nation وجود دارد ، از جمله 30 تا 35 جدا از ذخیره ، به گفته رئیس اریک Redhead.

موی سرخ گفت: “این اعداد برای ما واقعاً ترسناک است.” “ما به نوعی گم شده ایم. همه منابعی را که در اختیار داریم قرار داده ایم و واقعاً به جایی نمی رسیم.”

“این زمان ترسناکی است که ما در آن زندگی می کنیم. من فکر می کنم مردم واقعاً می ترسند. آنها برای عزیزانشان می ترسند ، برای سلامتی و ایمنی خود می ترسند.”

شاماتاوا ، یک جامعه پرواز در 745 کیلومتری شمال شرقی وینیپگ ، اقدامات اضطراری را برای تلاش برای مهار شیوع بیماری انجام داده است. سرخ گفت: اینها شامل یک ساعت ممنوعیت رفت و آمد ، مأموریت ماسک ، محدودیت تعداد موجود در فروشگاه های مواد غذایی و بستن مدرسه و دفتر گروه است.

وی افزود ، برخی از اعضای گروه به عنوان افسران اجرای قانون COVID-19 یا برای ضد عفونی كردن خانه های افرادی كه آزمایش مثبت دارند ، استخدام شدند.

ردهد به سی بی سی نیوز گفت ، شامتاوا همچنین با شیوع سل نیز مقابله کرده است. (CBC)

سرخ گفت: “من می خواهم بگویم که اکثریت قریب به اتفاق اعضای من موافق بوده و این را بسیار بسیار جدی می گیرند.” “اما برخی از آنها از جدی گرفتن این موضوع امتناع می ورزند و اوضاع را اضافه می کنند.”

در حالی که شاماتاوا بیش از 1000 ساکن دارد ، Redhead گفت که او عمدتاً نگران سلامتی بزرگان جامعه است.

بخشی از این نگرانی ناشی از ازدحام بیش از حد در خانه ها است. چندین مورد وجود داشته است که بیش از دوازده نفر در یک خانه زندگی می کنند ، مجبور به ترک می شوند ، زیرا همه آنها از نظر آزمایش COVID-19 مثبت هستند و مجبور به جدا شدن در جای دیگر هستند.

وی گفت: “من واقعاً معتقدم اگر ما مسكن كافی داشتیم و می توانستیم فاصله ایمنی را از یكدیگر حفظ كنیم ، آن چنان بد نخواهد بود.”

Redhead گفت: صلیب سرخ در جامعه است و همچنین به مردم کمک می کند تا در هتل های خارج از First Nation منزوی شوند.

سرخ برای کمک به ارتش ، مانند تخصص پزشکی مستقر در Opaskwayak Cree Nation ، به منظور ایجاد بیمارستان های صحرایی و کمک به نظارت و جداسازی بیماران COVID-19 ، تحت فشار است.

یک تیم کمک پزشکی چند منظوره نیروهای کانادایی در 21 نوامبر برای کمک به شیوع COVID-19 در یک خانه مراقبت شخصی در OCN مستقر شدند. (ارائه شده توسط وزارت دفاع ملی)

رئیس اطمینان ندارد که فراخوان کمک تأیید می شود ، اما او می گوید ارزش درخواست را دارد زیرا وضعیت در شاماتاوا بسیار شدید است.

بیش از نیمی از 63 کشور اول در مانیتوبا یک مورد COVID-19 را گزارش کرده اند.

براساس بولتن COVID-19 مانیتوبا که روز دوشنبه منتشر شد ، مردم ملل اول 19 درصد از کل موارد فعال COVID-19 استان ، یک چهارم بستری شدن در بیمارستان و 17 بیمار را تحت مراقبت های ویژه تشکیل می دهند.

در این بولتن که شامل اطلاعات مربوط به آخر هفته است ، اشاره شده است که شش نفر از اولین ملل در میان مرگ های اعلام شده توسط این استان هستند ، از جمله یک پسر زیر 10 سال که در وینیپگ زندگی می کند.

شیوع یک خانه مراقبت شخصی در OCN ، حدود 520 کیلومتری شمال غربی وینیپگ ، اخیراً نیاز به کمک ارتش داشت.

همه 28 نفر از ساکنان خانه مراقبت از یادبود Rod McGillivary و حداقل 17 نفر از 48 کارمند آزمایش COVID-19 مثبت داشتند. یک ساکن درگذشت اما بقیه بهبود یافتند و همه کارکنان آلوده بهبود یافته و به کار خود بازگشتند. شیوع این بیماری روز یکشنبه پایان یافت.

Redhead خاطرنشان کرد که سایر جوامع ، از جمله OCN ، دارای شماره COVID-19 مشابه Shamattawa بوده اند ، اما گفت “این جوامع چهار یا پنج برابر بزرگتر هستند.”

Redhead گفت ، علاوه بر شیوع فعلی COVID-19 ، از تابستان گذشته با افزایش موارد سل مقابله کرده است. سل یا سل یک بیماری عفونی است که به طور معمول ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.