با افزایش موارد COVID-19 ، رهبران فورت اسمیت می خواهند جاده یخی به فورت چیپویان زمستان امسال بسته شود

رهبران در فورت اسمیت ، NWT ، به دلیل COVID-19 می خواهند یک جاده یخی محبوب به سمت شمال آلبرتا را ببندند.

گری چیزی ، رئیس اسمیت Landing First Nation ، به CBC گفت که اوایل این هفته نامه ای به نماینده دبیرخانه محلی COVID-19 در شهر فرستاد و از او خواست که جاده فورت چیپویان ، آلتا ، یک پرواز پرواز در چهار ساعت جنوب قلعه باشد. اسمیت ، در زمستان تعطیل باش.

در این نامه آمده است: “ما از پاركز كانادا می خواهیم كه جاده Fort Chipewyan Winter امسال را بسته نگه دارد.”

چیزی به CBC گفت که باز نگه داشتن جاده به این معنی است که هر کسی می تواند از آلبرتا به جامعه خود سفر کند و این امر خطر ابتلای بیشتر به منطقه را افزایش می دهد.

“آلبرتا در حال انفجار با COVID است[-19]، و ما نمی خواهیم این به اینجا بیاید ، “چیزی گفت.

“این خطر گسترش جامعه را افزایش می دهد.”

“همه ما باید فداکاری کنیم”

لین ناپیر ، شهردار فورت اسمیت ، به سی بی سی گفت که این شهر به همان دلایلی که چیزی ذکر کرد ، با باز نگه داشتن جاده مخالف است.

اگرچه او می داند که ممکن است برای افراد دارای خویشاوندان در آن سوی مرز NWT-Alberta سخت باشد ، ناپیر گفت که او می خواهد مردم زمان هایی را که ما در آن زندگی می کنیم به یاد بیاورند.

“تا زمانی که ما می توانیم دریافت کنیم [COVID-19] تحت کنترل ، همه ما باید فداکاری کنیم و شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. “

جاده یخی 228 کیلومتری از انتهای یک جاده ماسه ای درست در جنوب قلعه اسمیت آغاز می شود و از چندین رودخانه و دریاچه از جمله دریاچه آتاباسکا تا قلعه چیپویان امتداد دارد.

پارک های کانادا به دنبال ورودی هستند

قلعه Chipewyan فقط در جاده ها در زمستان قابل دسترسی است. با دو جاده یخی جداگانه به فورت اسمیت در شمال و فورت مک موری ، آلتا ، در جنوب متصل است.

پارک های کانادا وظیفه حفظ جاده فورت اسمیت را بر عهده دارند و شهرداری وود بوفالو از مسیر جنوبی به فورت مک موری مراقبت می کند.

فورت چیپویان بخشی از شهرداری منطقه ای وود بوفالو است که شامل 12 جامعه در سراسر شمال آلبرتا است. طبق داده های COVID-19 استان ، 110 مورد فعال در شهرداری وجود دارد که همگی در Fort McMurray متمرکز شده اند.

برای مردم این منطقه بسیار محبوب و بسیار مهم است.– بورلی توپر ، فورت فیتزجرالد ، آلتا.

پاركز كانادا در بیانیه ای به سی بی سی گفت كه به دنبال دریافت اطلاعات از طرف فورت اسمیت و فورت چیپویان ، شهرداری منطقه ای وود بوفالو و دولت ارضی در مورد باز شدن راه در دسامبر امسال است.

در این بیانیه آمده است: “ما قصد داریم طی ماه آینده با سازمانهای مربوطه همکاری کنیم تا چشم اندازها ، گزینه ها و خطرات را درک کنیم.”

در حال حاضر این سرزمین برای برخی از ساکنان آلبرتا در شمال رودخانه صلح فراهم می کند تا بدون نیاز به خودزنی وارد مناطق شمال غربی شوند تا بتوانند به خدمات در فورت اسمیت دسترسی پیدا کنند.

قلعه چیپویان ، تصویر بالا ، در شمال شرقی آلبرتا در ساحل دریاچه آتاباسکا است. (جف مکینتوش / CP)

این شامل اعضای First Landing Smith و Mikisew Cree First Nation است. در بیانیه پارک های کانادا آمده است که افتتاح اتصال جاده زمستانی به آلبرتا می تواند این مقررات خاص را “به خطر بیندازد”.

در بیانیه ای برای CBC ، شهرداری وود بوفالو اظهار داشت كه آنها از اینكه پارك كانادا در حال رایزنی هستند آگاه هستند ، اما در مورد باز شدن راه فورت اسمیت موضعی ارائه ندادند.

این تأیید کرد که کار در مسیر جنوبی به Fort McMurray قبلاً آغاز شده است و باید تا 15 دسامبر باز شود.

“این بسیار تأثیرگذار خواهد بود”

بورلی توپر ، ساکن فورت فیتزجرالد ، آلتا ، در یک جامعه کوچک 8 نفره در جنوب فورت اسمیت زندگی می کند.

او هر ساله گفت که مردم در منطقه “واقعاً چشم به راه” هستند تا درست قبل از تعطیلات جاده یخ باز شود تا بتوانند به دیدار اقوام خود بروند.

در طول زمستان ، Tupper گفت که آلبرتانی ها اغلب برای لذت بردن از کارناوال زمستانی جامعه و دربی ماهیگیری محلی ، به فورت اسمیت می روند. در پایان فصل جاده یخ در اوایل ماه مارس ، توپر گفت که “غالباً فعالیت” زیادی وجود دارد زیرا افراد در دیدار آخرین لحظه با خانواده یا برای خرید مواد غذایی به شمال می آیند.

توپر گفت: “این امر بسیار تأثیرگذار بر روی مردم خواهد بود ، تا بسته شود.” “این برای مردم این منطقه بسیار محبوب و بسیار مهم است.”

ساکن آلبرتا از بسته شدن جاده حمایت می کند

قبل از COVID-19 ، روبی ساكسكانیپ-شرلی سالانه چهار بار از جاده یخی برای خرید مواد غذایی در فورت اسمیت استفاده می كرد.

وی گفت که او عاشق رانندگی تا NWT است زیرا اغلب گله های بوفالو از دریاچه ها عبور می کنند.

رانندگی تا فورت اسمیت ممکن است بین چهار تا شش ساعت طول بکشد ، اما سرعت این کار بسیار سریعتر از رفتن به جنوب فورت مک موری است.

من باید خودم را ایمن نگه دارم ، بنابراین با آن خوب هستم.– روبی ساکزانیپ-شرلی ، شمال آلبرتا

هنوز هم ، ساكسكانيپ- شرلي اظهار داشت كه اگر از اين طريق موجب امنيت همه شود ، مایل است سفر طولانی تر از خانه خود به خارج از فورت چیپویان به فورت مك موری را برای موارد ضروری خود انجام دهد.

ساكسكانیپ-شرلی به سی بی سی گفت: “برای من مهم نیست كه آنها جاده را ببندند.”

“کووید[-19] یک نگرانی است و من باید خودم را ایمن نگه دارم ، بنابراین با آن خوب هستم. “

5 مورد COVID-19 در فورت اسمیت

این نگرانی ها در حالی است که این قلمرو چهار مورد دیگر COVID-19 را بعد از ظهر پنجشنبه در فورت اسمیت تأیید کرد و در مجموع 5 مورد در جامعه وجود داشت. همه موارد در یک خانوار است.

در بیانیه ای از دکتر كامی كاندولا ، رئیس بهداشت عمومی این سرزمین ، آمده است كه هنوز خطر انتقال جامعه از این موارد وجود ندارد.

در بیانیه آمده است: “بررسی تماس نشان می دهد که هیچ ارتباط برجسته ای در سرزمین های شمال غربی وجود ندارد و هیچ خطر عمومی برای هر جامعه NWT یا مسافران هوایی اخیر شناسایی نشده است.”