روز جانبازان بومی: 8 پیشکسوت از Kitigan Zibi که باید درباره آنها بدانید

8 نوامبر روز ملی جانبازان بومی است ، روزی که به رسمیت شناختن کمک های ملل ، متیس و اینویت ها در خدمت سربازی. با هشت نفر از پیشکسوتان کیتیگان زیبا آنیشینابگ ، کویت ، که از جنگ جهانی اول تا جنگ در افغانستان در نیروهای مسلح کانادا و آمریکا خدمت کرده اند ، ملاقات کنید.

سیمون کاپونیکین ، فرانک جیمز گاگون و هولنگر گاگن

سه نفر از پسران سسیل ناتاوسی در جنگ جهانی اول جنگیدند: سیمون کاپونیکین که به عنوان سام گاگنون نام نویسی کرد و دو برادر ناتنی وی هولنگر گاگن و فرانک جیمز گاگون کاپونیکین در 77 گردان خارج از کشور از نیروهای اعزامی کانادا نام نویسی کرد ، در حالی که دو برادر دیگر از اعضای گردان 38 نیروی اعزامی کانادا بودند.

آنها در نبرد سومه جنگیدند ، جایی که گردانهای آنها در 18 نوامبر 1916 به سنگر آلمان حمله کردند و مجبور شدند در تمام شب با حمله متناوب آلمان مقابله کنند. در حالی که هولنگر گاگن زخمی شده بود ، فرانک جیمز گاگن یکی از 117 سرباز گردان 38 بود که در این عملیات کشته شد. وی در قبرستان نظامی کانادایی Regina Trench در فرانسه به خاک سپرده شده است.

مارک نظامی او چنین است: “به یاد یک پسر دوست داشتنی هم چنین” او تا کنون بر روی دریاها آرام می گیرد – مادر. “


ویلیام میچل (مرکز فرهنگی Kitigan Zibi Anishinabeg)

ویلیام میچل

ویلیام میچل یک سرباز آلگون کوئین از کیتیگان زی ، کوئه بود که در جنگ جهانی اول با هنگ 22 سلطنتی ارتش کانادا خدمت می کرد. وی در سال 1916 بر اثر انفجار گلوله زخمی شد ، و سپس در سال 1917 توسط گاز سمی در ویمی ریج زخمی شد. وی در ژانویه 1919 مرخص شد و قبل از پیوستن به RCMP در سال 1920 در یک اتاق شبانه روزی در اتریا زندگی می کرد ، هنگامی که به شمال منیتوبا اعزام شد .


ریحان آلیاس اوجیک (جانیک اودیک)

ریحان آلیاس اوجیک و رابرت سایمون اوجیک

برادران باسیل آلیاس اوجیک و رابرت سایمون اوجیک هر دو در جریان جنگ جهانی دوم در عمل کشته شدند. رابرت در 31 آگوست 1943 وارد خدمت شد در حالی که برادر کوچکترش باسیل در 11 فوریه 1944 وارد خدمت شد. هر دو از اعضای هنگ سلطنتی کانادا بودند. ریحان یکی از سیزده سلطنتی بود که در آخرین نبرد کمپین نرماندی در سال 1944 در شهر سنت اوین دو تیلول فرانسه کشته شد. قبر جنگی وی در گورستان نظامی کانادا در برتویل سور لایز است. رابرت یک سال بعد در سال 1954 هنگام خدمت در هنگ سلطنتی کانادا درگذشت و در قبرستان جنگ هولتن کانادا ، هلند به خاک سپرده شد.


کریس چاپ در سال 1972. (چاپ مسیحی)

کریستوفر آر. چاپ

کریستوفر پرینتاپ از پیشکسوتان جنگ ویتنام بود. مادر وی اهل کیتیگان زیبا و پدرش از ملت توسکارورا در ایالت نیویورک بود. پرینتاپ در اولین گشت خود با یکصد و یکمین عقاب هوادار هوایی ارتش ایالات متحده در حال گشت زنی در جنگل بود و در دومین تور خود به تیم های حمله هوایی منصوب شد. وی در سال 2013 در سن 61 سالگی درگذشت.


داستین کوت

داستین کوت یکی از دو جانباز زنده یاد کیتیگان زیبا ، کوئه است. او در تور افغانستان در دو تور شرکت کرد. وی اولین تور خود را در سال 2006 و در سن 22 سالگی به عنوان عضوی از Royal Canadian Dragoons ، یکی از اعضای خدمه درون یک ناو زرهی LAV III آغاز کرد. وی در اکتبر 2009 برای تور دوم امضا کرد و در مه 2010 به کانادا بازگشت.

داستین کوت در سال 2007. (داستین کوت)