سئو خارجی (Off Page SEO) چیست؟

هر اقدامی که خارج از سایت خود برای بهینه سازی سایت یا بهبود رتبه سایت انجام می دهیم سئو خارجی گفته می شود. همونطور که از اسمش پیداست شامل اقداماتی میشه که ما برای داخل سایت مون استفاده میکنیم یعنی تمامی کارهایی که برای سئو برای داخل سایتمون انجام میدیم و توی این اقدامات ما باید تمامی الگوریتم ها رو رعایت کنیم تا بتونیم سایت بهینه و خوبی رو داشته باشیم. آسان است. برای حداکثر ارتباط با دامنه و سایت / مشتری ، می توانید یک وبلاگ در مورد سفر با یک گربه ایجاد کنید. ممکن است قبلا در مورد شبکه های خصوصی وبلاگ که به اختصار PBN نامیده می شوند مطالبی دیده یا شنیده باشید، اما احتمالا در رابطه با این شبکه ها و چگونگی راه اندازی آنها اطلاعات زیادی ندارید. در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم گفت. در این مقاله در مورد بک لینک و تأثیر آن در سئوی وبسایت، صحبت خواهیم کرد. نوشتن مقالات کاربردی و با کیفیت (مثل همین مقاله :D) توجه صاحبان سایر وبسایتها را به وبسایت شما جلب کرده و احتمال قرارگیری لینک مطالب سایت شما در وبسایت آنها را افزایش میدهد. بک لینک به شما کمک میکند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد و موجب افزایش بازدید سایت خواهد شد.

در این صورت، وب سایت فاطمه بک لینکهای جدید زیادی را ایجاد میکند. گوگل بین لینک های سمی جدید و قدیمی تمایز قائل نیست، به این معنی که بک لینک های مخربی که سال ها پیش ساخته شده اند، هنوز می توانند باعث جریمه دستی شما شوند. به ویژه سایت های جدید با اعتبار کم در مقابل گوگل نشانه دار میشوند که اثرات مخربی در پی خواهد داشت. چنین کاری می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد، در برخی موارد هم مکاتبه با صاحبان دیگر سایت ها جواب نمی دهد، و به نوعی زمان شما هدر می رود. از وب سایت B لینکی به وب سایت A داده شده است و به نوعی یک بک لینک بسیار ارزشمند برای وب سایت کتابفروشی (وب سایت A) به حساب میآید. از این گذشته ، هر چه تعداد بیشتری از افرادی که به جستجوی وب سایت شما می پردازند و محبوب تر می شوید ، قدرت دامنه شما بیشتر خواهد شد.

حال که با مفهوم «بک لینک» و نقش آن در بهبود سئوی سایت آشنا شدید، بهتر است که با تعدادی راهکار ساده در جهت جذب بک لینک مناسب برای وبسایتتان آشنا شوید. همچنین شبکههای اجتماعی که امروزه بخش مهمی از اینترنت را به خود اختصاص دادهاند با توجه به گستردگی مخاطبانشان به شدت برای گرفتن بک لینک توصیه میشوند. این ابزار نمی تواند به صفحه های اینترنت نهفته شده در پسوردها یا این که در سرورهای سری ذخیره شده دسترسی پیدا نماید . حتمی است دستکم دو تا سه برگه اینترنت دربردارنده داده ها یا این که مقالاتی موءثر باشند . دوما در متن خبر ، چند بک لینک دائمی بصورت لینک فالو به سایت شما قرار داده میشود . هنگام اتصال به یک سایت خارجی، ویژگیهایی برای صفحهای که از آن پیوند میگیرید، انتخاب کنید. حتماً همه لینکهای برگشتی به دامنه را بررسی کرده و صفحه را با کیفیت ترین لینک دهنده انتخاب کنید. پس بلاگی را انتخاب کنید که مرتبط، معتبر و قابل اعتماد باشد، تعداد مخاطبان بالایی از آن بازدید کنند.

شما به عنوان یک وبمستر اگر میخواهید به سایتهایی لینک بدهید که مورد اعتماد شما نیستند، لازم است که از لینکهای nofollow استفاده کنید. در این مطلب به معرفی 50 روش ساخت بک لینک پرداخته تا شما بتوانید از طریق آنها به بک لینک سازی برای سایت خود یا مشتریانتان بپردازید. در مقاله آموزش تولید محتوای سئو شده به موضوع تولید محتوا برای سئو پرداختهایم. شاید به نظر برسد لینک این سایت ها فایده چندانی ندارند و کم ارزش هستند و در واقع هیچ تاثیری خاصی ، حتی تاثیر منفی هم ندارند. انجام این کار بسیار ساده بوده اما اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصا در شرایطی که ما در شبکههای اجتماعی زیادی عوضویت داشته باشیم. امروزه بعضی وبسایتها به اشخاصی پول میدهند تا همین کار را به صورت مصنوعی انجام دهند که البته استراتژی مناسبی نیست. کسی از میزان تاثیر بک لینکها در موتورهای جستجو، به صورت دقیق خبر ندارد، با این حال آنچه که با اطمینان میتوانند گفت این است که آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. بک لینکها را میتوان به عنوان مکالمهی میان وب سایتها نیز شناخت، زیرا شما با هر کلیک روی هر کدام از آنها به بالا رفتن سئو نیز کمک خواهید کرد.