شهردار گرند بانک پس از فروش Clearwater به خریداران First Nations ، نفس راحتی می کشد

بزرگترین کارفرما در بانک بزرگ در معامله میلیارد دلاری که این هفته اعلام شد دست به تغییر کار می زند ، اما شهردار این شهر انتظار دارد که امواج شوک کمی برای جامعه ماهیگیری شبه جزیره بورین وجود داشته باشد.

Clearwater Seafoods روز دوشنبه فروش خود را اعلام کرد که نشان می دهد برندهای Premium مستقر در BC و ائتلافی از سازمان ملل متحد صاحب مالکیت خواهند شد.

این شرکت دارای دو کارخانه فرآوری در نیوفاندلند است. طبق وب سایت آن ، یکی از این افراد در گرند بانک ، حدود 125 نفر مشغول به کار است.

رکس متیوس ، شهردار روز چهارشنبه گفت: “Clearwater 30 سال ضربان قلب Grand Bank بوده است.” “آنها دستمزد خوبی می پردازند ؛ آنها سه کشتی اصلی برای برداشت محصول دارند.”

با توجه به این وضعیت ، متیوز قبل از فروش به هوای عدم اطمینان در شهر اشاره کرد.

وی گفت: “این می توانست بسیار متفاوت باشد.” “اگر برخی از شرکت ها دست خود را به Clearwater رساندند ، ممکن است این شرکت خراب یا خراب شده باشد.”

در عوض ، با ائتلاف گروههای میمقاق که این عنوان را در اختیار دارند – از جمله میاوپوکک First Nation در نزدیکی آن – متیوز گفت که اطمینان دارد عملیات بانک بزرگ در بدترین حالت “طبق معمول” تجارت خواهد شد.

“اولین رژگونه به نظر من بسیار بسیار مثبت به نظر می رسد. همان تیمی که Clearwater در طول سال ها داشته است ، همان تیم مدیریتی ، مدیریت ارشد ، آنها در جای خود باقی خواهند ماند. نیروی کار ثبات مورد نظر خود را خواهد داشت. … آنها می خواهند شرکت را تولید و سرمایه گذاری کنند و رشد دهند. “

“من فکر می کنم یک استراتژی خوب واقعاً خوبی بود. و من فکر می کنم اولین ملل [coalition] قرار است چیزهای زیادی برای این شرکت جدید به ارمغان بیاورد. “

گام بعدی برای صنعت در Miawpukek

یکی از گروههای میکماق خود در نیوفاندلند بخشی از این ائتلاف است.

رئیس میاوپوكك ، میسل جو گفت: “ما یا می توانستیم در خط ساحلی بایستیم و همه چیز را تماشا كنیم … یا درگیر می شویم و امیدواریم كه خدا برای آینده ، برای فرزندانمان چیزی عالی باشد.”

رئیس Mi’sel Jo می گوید که تیم در پشت صحنه برای تأمین معامله سخت کار کرده است و او امیدوار است که این امر صنعت را در میاوپوک تقویت کند. (بروس تیللی / CBC)

مالکیت جدید یک گام بعدی منطقی برای جامعه است ، که ناوگان کشتی های ماهیگیری خود را دارد و در گذشته مشارکت داشته است. جو می گوید که ادامه کار در Miawpukek – و نه فقط به خاطر رفاه ، ضروری است.

وی گفت: “ما باید کارها را ادامه دهیم تا چشم انداز آنچه مردم ما را می بینند تغییر دهیم.” اشاره به کلیشه هایی که درباره جامعه وجود دارد. وی تعامل اخیر با یک راننده تاکسی از کرنر بروک ، که ادعا می کرد رودخانه کن پر از “مستی و مشروب کش بنزین” متکی به بهزیستی است ، به عنوان مثال توصیف کرد.

جو گفت: “این نوع تصویری است که در مورد بومیان وجود دارد.”

شهردار سنت آنتونی به طور موقت خوش بین است

Clearwater بزرگترین تولید کننده صدف دریایی در آمریکای شمالی است و دارای مجوز برداشت کانادا برای انواع مختلفی از جمله خرچنگ دریایی ، گوش ماهی ، خرچنگ و صدف است.

بر اساس وب سایت این شرکت همچنین 150 نفر در شبه جزیره شمال استخدام کرده است.

شهردار سنت آنتونی کریستا هاول روز چهارشنبه برای مصاحبه تلفنی در دسترس نبود ، اما به سی بی سی نیوز گفت که او با ذینفعان محلی صحبت کرده است تا درک کند که خرید ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد.

“من درک می کنم که بسیاری از تفکرات و نظرات در مورد این معامله وجود دارد: تأثیری که بر ماهیگیران بومی و غیر بومی ، دریایی خواهد داشت [versus] شیلات در ساحل ، دسترسی به مناطق ماهیگیری و غیره “، وی روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت.

هاول گفت با توجه به اظهارات Clearwater مبنی بر اینکه هدف آن محافظت از مشاغل در آتلانتیک کانادا است ، او با احتیاط نسبت به آینده عملیات در سنت آنتونی خوش بین است.

هاول گفت: “شهر سنت آنتونی سابقه همکاری دیرینه ای با Clearwater داشته است و ما امیدواریم که همان موارد بیشتری را ادامه دهیم.”

بیشتر بخوانید از CBC Newfoundland and Labrador