فیلمی با آثار هنرمند آرایشگر متولد ساسک به جشنواره معتبر فیلم کن می رود.

فیلمی با آثار هنرمند آرایشگر متولد ساسک به جشنواره معتبر فیلم کن می رود.

حضور در یک گروه فیلم بلند برای رابین کوت هنرمند آرایشگر یک رویا بود. اما اکران فیلم در جشنواره فیلم کن فرانسه فراتر از آن چیزی است که او تصور می کرد.

“ذهن من متحیر شده است. من خیلی هیجان زده بودم. این مهم است. من رسما اعتبار IMDB را دارم … پس عالی است!” کوت با خنده گفت.

این هنرمند عضو Cote First Nation است و در رجینا بزرگ شده است. او اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و خود را متعهد به ترویج زیبایی و استایل بومی از طریق تلاش‌های خلاقانه‌ی بسیاری کرده است – چه بازیگران زن برای فرش قرمز یا تأسیس نشریه مد خودش، مجله Coté.

وقتی کوت به عنوان دستیار آرایش و مو برای فیلم جنایی واقعی توده برگشت، به کارگردانی دوانی پین، او احساس غرور می کرد که بخشی از یک عملیات تحت رهبری زنان بود.

کوت گفت: “من معتقدم که این خواهرخواندگی وجود دارد.”

“آنها واقعاً فرصت هایی را برای زنان رنگین پوست در صنعت ایجاد می کنند و من معتقدم که این روزها واقعاً مهم است، زیرا نمایندگی اهمیت دارد.”

فیلم Black Mass به کارگردانی دوانی پین است و در جشنواره فیلم کن در تاریخ 21 می اکران خواهد شد. (تصاویر متحرک جگوار)

کوت در صحنه فیلمبرداری با هنرمند اصلی آرایشگر که بومی آمریکایی است کار کرد. او گفت که آنها تنها مردم بومی سر صحنه فیلمبرداری نیستند.

احساس می‌کنم وجود ما در پشت صحنه نیز مهم است زیرا همه ما داستان‌هایی داریم که می‌خواهیم بگوییم و همه ما استعدادهایی داریم که احساس می‌کنم می‌توان آنها را به اشتراک گذاشت.»

توده سیاه داستان در دهه 1970 و در دوران حکومت وحشتناک قاتل زنجیره ای تد باندی رخ می دهد. برخلاف بسیاری از فیلم‌های مربوط به قاتل بدنام، توده سیاه بر قربانیانی که همگی زن بودند تمرکز دارد.

کوت گفت که تحقیق در مورد آرایش و موهایی که شخصیت ها در دهه 1970 داشتند، سرگرم کننده و الهام بخش بود. او از محیط با سرعت بالا لذت می برد.

چالش برانگیز بود، اما تقریباً شبیه آدرنالین است.

تماشا | ساسک. گریمور کار روی فیلمی که به کن رفت:

فیلمی با آثار هنرمند آرایشگر متولد ساسک به جشنواره معتبر فیلم کن می رود.

رابین کوت دستیار آرایش و مو در فیلم جنایی واقعی Back Mass به کارگردانی Devanny Pinn بود.

بازنمایی بومی پشت دوربین

کوت گفت که کار روی فیلمی که درباره مردم بومی نبود، اما همچنان آنها را به عنوان بخشی از تولید داشت، عالی بود.

دنیس گولت
کارگردان و فیلمنامه نویس تحسین شده کری متیس، دنیس گولت، در اصل اهل لارونژ، ساسک است و بیشتر برای فیلم بلند مهاجمان شب شناخته شده است. (ساموئل انگلکینگ/ارسال شده توسط دنیس گوله)

دنیس گولت، کارگردان و فیلمنامه نویس تحسین شده کری متیس در کانادا گفت که از شنیدن این خبر که هنرمند بومی دیگری از ساسکاچوان در حال ایجاد موج در دنیای فیلم است، بسیار هیجان زده است.

گولت گفت: “بسیار شگفت انگیز است که می بینم شخصی مانند رابین فرصت ها را بدست می آورد، اما همچنین به خاطر توانایی هایش و استعدادش شناخته می شود. من آن را تحسین می کنم و از شنیدن آن بسیار مفتخرم.”

این هنرمند متولد لارونژ بیشتر برای این فیلم بلند شناخته شده است مهاجمان شب، و از اواخر دهه 1990 در صنعت سینما کار کرده است.

او خواهان بازنمایی بیشتر بومی نه تنها در جلوی دوربین، بلکه در پشت آن نیز است. گوله گفت که این به تغییر مثبت در فرهنگ مجموعه کمک می کند.

گولت گفت: «بسیاری از مردم سوء استفاده از مجموعه‌ها و بدرفتاری و بسیاری از شیوه‌های استثماری را تجربه کرده‌اند.

“اما ما به عنوان فیلمساز می خواهیم مردم به عنوان شریک احساس افتخار کنند. ما می خواهیم مردم بومی را در همه موقعیت ها در صنعت ببینیم. به عنوان خدمه، به عنوان افراد آرایشگر، به عنوان گریپ و برق. می دانید، تمام طیف.”

کوت گفت که کار کردن با هنرمندانی با چنین کالیبر بالایی در صحنه فیلم‌برداری خاص بود توده سیاهو گفت که مردم آنجا توجهی به قومیت او نداشتند.

کوت گفت: “من دوست دارم آنها را فضاهای امن بنامم زیرا آنها واقعاً به اینکه واقعاً شما چه کسی هستید اهمیت نمی دهند. آنها فقط می خواهند بدانند آیا می توانید کار را انجام دهید؟ آیا می توانید کار را انجام دهید؟ و این مهمترین چیز است.”

یک میکاپ آرتیست آرایش یک مدل با پلیور بنفش را انجام می دهد
رابین کوت به مدل ابیگیل فلاورز نشان می دهد که چه نوع آرایشی را در صحنه فیلمبرداری فیلم Black Mass انجام داده است. (لورا اسکیارپلتی/سی بی سی)

آوردن همش خونه

کوت به طور موقت به زادگاهش رجینا بازگشته تا با جامعه اولین ملل خود ارتباط برقرار کند. او قبلاً بلیط خود را برای فرانسه خریداری کرده بود، اعتبار خود را برای جشنواره کن دریافت کرده بود و هنگامی که فرصتی به دست آورد اتاق هتل خود را رزرو کرد که باعث شد در سفر تجدید نظر کند.

کوت گفت: “من به خانه آمدم و بعد دیدم، فرصت دیگری پیدا کردم. این فرصت بزرگی برای من است که در زمینه طراحی کار کنم و هنرم را با جامعه خود به اشتراک بگذارم.”

کوت گفت که در حالی که رفتن به فرانسه فرصتی شگفت انگیز برای هر کارمند سینما خواهد بود، اما کوت گفت که خلق آثار هنری در استان زادگاهش فرصتی بزرگتر است.

او گفت: “این فقط یکی از آن چیزهایی است که برای من بسیار نزدیک و عزیز بود. کن، فرانسه نیز همینطور است. اما احساس می کنم که همیشه برای من وجود خواهد داشت.”

فقط بازگشت و ارتباط مجدد با جامعه برای من بسیار بسیار مهم است.”

یک مدل بومی با شلوار صورتی و کت چرم.
جلدی ساختگی از تلاش مجله بومی آینده رابین کوت، مجله Coté، با حضور طراح مد و بازیگر Nipîy Iskwew. (رابین کوت)

وقتی کوت به تهیه کننده و کارگردان گفت توده سیاه که او دیگر به کن سفر نمی کند، آنها گفتند که می خواهند هنر او را بدون توجه به تبلیغ کنند.

کوت گفت: “آنها قصد دارند مجله من را همراه با فیلم تبلیغ کنند. بنابراین من فکر کردم که خیلی عالی بود.”

اکنون، کوت بر ارتقای جامعه خود متمرکز شده است.

کوت گفت: “مردم زیادی در جهان گم شده اند که تلاش می کنند خودشان را پیدا کنند. من همیشه می دانستم که به عنوان یک زن ملل اول کی هستم، تاریخم، از کجا آمده ام و مبارزاتی که در جوامع خود با آن روبرو هستیم.”

“من فکر می کنم برای افرادی مانند من مهم است که به جامعه برگردند و بگویند “یک دنیای کامل آنجا وجود دارد و آنها منتظرند تا ما این فضاها را پر کنیم.” من فقط می‌خواهم جوانانمان را تشویق کنم که رویاهای بزرگ داشته باشند.”