معلم Sherwood Park برنده جایزه GG برای دوره ارتباط طراحی اسکیت بورد ، تاریخ بومی است

یک معلم Sherwood Park به دلیل یک پروژه کلاس غیرمعمول که در دبیرستان کامپوزیت سالیسبری ایجاد کرد ، شناخته می شود.

کریستین بصارابا آنچه را او “دوره sk8t کارآفرین” می نامد و یکی از پروژه های اخیر خود ، کاوش استعمار ، خلاقیت و آشتی با اسکیت بورد ، طراحی اسکیت بورد و تاریخ بومی را آموزش می دهد.

این پروژه به تازگی جایزه سرآمد تاریخ استاندار کل را به دست آورده است.

بصارابا گفت: “من فوق العاده افتخار می کنم ، این واقعا در مورد جایزه نیست ، اگرچه ، شما می دانید که شناخته شدن خوب است.” “من از این واقعیت که این پروژه پتانسیل دارد برخی از این موضوعات را در یک صحنه ملی رونمایی کند بیشتر هیجان زده هستم.”

بصارابا از دانشجویان خود خواست مارک های اسکیت بورد خود را از جمله آرم و هدف برای نام تجاری خود بسازند ، همه با موضوع بومی.

وی گفت: “پس آنها مجبور شدند دارایی های تجاری خود را ایجاد کنند ، بنابراین مجبور شدند یک اسکیت بورد دست ساز کنند.”

باسارابا Jon Cardinal و Cree هنرمند Cree مستقر در Edmonton و Jo Buffalo اسکیت بورد حرفه ای Cree را از Maskwacis برای تخصص و تجربه خود استخدام کرد.

معلم شروود پارک ، کریستین باسارابا برای پروژه ای که دانش آموزان را مجبور به طراحی اسکیت بورد بر اساس تاریخ استعمار کانادا کرده بود ، برنده یک جایزه معتبر شده است. (CBC / دیو باجر)

بصارابا گفت: “هدف من این بود که دانشجویانم با این هنرمند کار کنند و گرافیک اسکیت بورد ایجاد کنند که به گذشته استعماری کانادایی ها نگاه کند.”

کاردینال به عنوان یک طراح اسکیت بورد تجربه دارد و بوفالو در یک مدرسه مسکونی تحصیل کرده بود بنابراین این زوج توانستند دیدگاه های خود را به دانش آموزان منتقل کنند ، برخی از آنها بومی هستند.

بصارابا گفت: “ما دانش آموزانی داشتیم كه پدربزرگ و مادربزرگ آنها در مدارس مسكونی تحصیل می كردند و با اثرات آن مقابله می كردند و بنابراین آنها بخشی از این داستان را با ما در میان گذاشتند.”

یکی از طرحی که واقعاً برای او چشم گیر بود ، توسط دانشجو جورجیا لانتز بود.

بصارابا گفت: “تصویر او این بود که گروهی از جوانان بومی در یک کلاس توسط یک روحانی تحت مراقبت قرار می گیرند و همه چشمانشان خالی است.” “این یک تصویر واقعا قدرتمند است.”

معلم دبیرستان کامپوزیت سالیسبری و کریستین باسارابا و جو بوفالو اسکیت بورد حرفه ای با هیئت مدیره حرفه ای خود که پدربزرگش ، رئیس پوند ساز است ، ظاهر می شوند. (تهیه شده توسط کریستین بصارابا)

لانتز گفت که به او و دانشجویان دیگرش آزادی خلاقیت داده شده است ، حتی اگر طراحی آنها بحث برانگیز باشد.

دانش آموز کلاس 12 گفت: “من واقعاً می توانستم آنچه را که فکر می کردم بهترین و معنی دارترین است انجام دهم.” “من می خواستم از دست دادن هویتی که بچه ها در مدارس مسکونی با آن روبرو بودند و آسیب های مذهبی که به آنها تحمیل شده بود را نشان دهم.”

لانتز از شنیدن اینکه استادش به خاطر این پروژه غیرمعمول شناخته می شود خوشحال است.

او گفت: “خیلی جالب است.” “من می دانم که او تلاش زیادی را در کلاس انجام داد و این واقعاً نشان داد.”

به عنوان یک پاداش اضافی ، بصارابا قرار گذاشت که طرح های دانش آموزان در فروشگاه اسکیت ادمونتون Local 124 نمایش داده شود.

بصارابا گفت: “ما یک نوع نمایشگاه هنری واقعی داشتیم و به مدت پنج هفته در آن نمایشگاه داشتیم.” “بنابراین این نوعی ظریف بود ، این واقعیت که آنها در واقع هنر خود را در جامعه داشتند.”

دانش آموز کلاس 12 جورجیا لانتز طرح اسکیت بورد خود را به نمایش می گذارد. (CBC / دیو باجر)

بصارابا معتقد است كه آگاهي از گذشته كانادا از جمله خطاهايي كه مرتكب شده است براي همه مهم است و او از اينكه نقشي در اين زمينه دارد راضي است.

وی گفت: “من فکر می کنم که با توجه به فرهنگ بومی ، نژادپرستی سیستمی زیادی وجود دارد که همچنان وجود دارد.” “با مطالعه گذشته ، ما تمایل نداریم که در آینده مرتکب این اشتباهات بشویم و این به دست جوانان است.

وی افزود: “من می خواهم مردم آن را كت شكر نكنند و همه این مسائل را زیر فرش نگذارند. من می خواستم آنها را به منصه ظهور برسانم و دانش آموزانم را به نوعی درگیر كنم و می خواهم آنها با توجه به اینكه مسیر آشتی خواهد رفت. ”

معلم برنده جایزه امیدوار است که بتواند آن را در آینده نیز حفظ کند.

“من فکر می کنم این پروژه کاری است که می تواند سالانه با گروه جدیدی از دانشجویان انجام شود و فقط آن مکالمه را ادامه دهید.”

اسکیت برد دانشجویان بیش از یک ماه در یک فروشگاه اسکیت ادمونتون به نمایش درآمد. (ارائه شده توسط کریستین بصارابا)