آتش‌سوزی‌های متعدد در غرب ساسکاچوان که تهدیدی برای اولین ملت‌ها است

فصل آتش سوزی جنگلی در ساسکاچوان در حال انجام است و چندین جامعه ملت اول در استان هم اکنون تحت تأثیر قرار گرفته اند.

بعدازظهر چهارشنبه، رؤسای قبایل آژانس Battlefords (BATC) گفتند که آتش سوزی با شدت بالا تقریباً 2800 هکتار را سوزانده و همچنان در حال سوختن است – که یک «تهدید مهم» برای اولین ملت موسومین در 35 کیلومتری شمال بتلفورد شمالی است.

BATC از ساکنان می خواهد که هوشیار باشند و نسبت به هرگونه تغییر در رفتار آتش سوزی هوشیار باشند. یک طرح تخلیه در حال اجرا است و BATC از ساکنان ملت اول موسومین می‌خواهد در صورت دستور تخلیه، دارو و لباس آماده داشته باشند.

همچنین از Saulteaux First Nation در همان نزدیکی خواسته می شود که در حالت آماده باش باشند زیرا آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

استیو وندال، هماهنگ کننده مدیریت اضطراری BATC، گفت که آتش سوزی در ظهر روز چهارشنبه شروع شد. وی گفت: هوای گرم و خشک همراه با وزش باد مداوم، مهار آتش را سخت کرده است.

«چند ساعتی در محل آتش سوزی بودم [there was] دود سیاه بسیار غلیظ،” وندال بعد از ظهر چهارشنبه گفت.

دود از یک جنگل بیرون می آید
این آتش سوزی تا بعدازظهر چهارشنبه بیش از 2800 هکتار را سوزانده بود. (ارسال شده توسط استیو وندال)

BATC روز چهارشنبه گفت که تلاش‌ها برای سرکوب ادامه دارد و نیاز فوری به منابع بیشتر برای مهار آتش وجود دارد.

وندال گفت: «ما با دو کشور کار می کنیم، ملت اول موسومین و ملت اول ساولتو، همچنین با استان و همچنین شهر بتلفورد شمالی و هر جامعه داوطلبی که مایل به کمک هستند کار می کنیم.

وندال از کشاورزان یا سایر اپراتورهای تجهیزاتی که توانایی قطع خطوط کنترل آتش در اطراف املاک را دارند خواست تا با BATC تماس بگیرند.

دستور تخلیه اجباری برای Clearwater River Dene Nation

عصر چهارشنبه دستور تخلیه اجباری برای منطقه کلیرواتر ریور دِن، واقع در حدود 511 کیلومتری شمال بتلفورد شمالی، به دلیل افزایش دود آتش سوزی و عبور آتش از تنها بزرگراه به جامعه اجرا شد.

تدی کلارک، رئیس کلیرواتر ریور دِن نیشن، عصر چهارشنبه در پستی در فیس بوک نوشت: «از همه اعضا، به ویژه سالمندان، نوزادان، کودکان خردسال و همه افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و مشکلات تنفسی خواسته می‌شود که محل را تخلیه کنند.

کلارک در پست فیس بوک نوشت که یک مرکز فرماندهی تخلیه در سالن اجتماعات کلیرواتر ریور دن نیشن در حال راه اندازی است و اتوبوس هایی برای بردن اعضا به دریاچه میدو و لویدمینستر در دسترس هستند.