آهسته، غیرقابل اعتماد و گران قیمت: CRTC در مورد اینترنت شمالی گوش می دهد

اتصالات کند و لکه دار، قطعی طولانی مدت، قیمت های بالا و گزینه های کمی برای ارائه دهندگان خدمات.

اینها برخی از مشکلات اینترنت شمال بود که مداخله گران در جلسه دوشنبه در مورد ارتباطات راه دور در شمال به رگولاتوری مخابرات کانادا بیان کردند.

«بیشتر مردم بومی هستند که ندارند [internet] برندا نوریس، که یک طرح اینترنتی خانوادگی بومی را برای انجمن زنان بومی NWT هدایت می‌کند، به کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات راه دور کانادا (CRTC) گفت.

بی‌عدالتی خاصی در این واقعیت وجود دارد که این جوامع حداقل 15 سال از دیگران عقب هستند.»

CRTC در طول هفته جلسات استماع در Whitehorse برگزار می کند و راه هایی را برای بهبود خدمات اینترنت و تلفن در شمال کانادا بررسی می کند.

این کمیسیون، از جمله، ایجاد یارانه برای مقرون به صرفه‌تر کردن اینترنت در شمال، بازپرداخت خودکار برای قطع اینترنت و نحوه تعامل ارائه‌دهندگان خدمات با جوامع بومی را بررسی خواهد کرد.

ویکی ایتریدز، رئیس و مدیرعامل CRTC در سخنان افتتاحیه خود گفت: “ما می دانیم که همه در کانادا به دسترسی سریع، مقرون به صرفه و قابل اعتماد به خدمات مخابراتی برای مشارکت کامل در اقتصاد و جامعه امروزی نیاز دارند.”

یکی از اهداف ما یافتن راه‌حل‌هایی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و مطمئن‌تر کردن سرویس اینترنت در شمال دور است.»

برندا نوریس در یک روز آفتابی در مقابل درختان و ساختمان ها می ایستد.
این بیشتر مردم بومی هستند که ندارند [internet] برندا نوریس، که یک طرح اینترنتی خانواده بومی را برای انجمن زنان بومی NWT هدایت می‌کند، به CRTC گفت. (پریسیلا هوانگ/CBC)

چندین نفر شهادت دادند که جوامع بومی – از نظر اقتصادی و اجتماعی – به دلیل اتصالات اینترنتی کند و نامطمئن و قیمت های بالا دچار مشکل شده اند.

نوریس گفت که این یکی از دلایلی است که چرا اینترنت باید به صورت رایگان در اختیار خانواده های بومی قرار گیرد.

او گفت: “ما از مناطق شمال غربی با همه منابع، مدارس مسکونی، شما نام ببرید، چیزهای زیادی گرفته ایم.”

او ادامه داد: «کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم با اتصال به اینترنت انجام دهیم. آنها اینترنت را در جوامع خود می گیرند و چیزی از آن می سازند، و این کمترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم تا آن را به آنها بدهیم.»

دولت NWT یارانه را توصیه می کند

ویلیام مک کی، معاون وزیر دارایی NWT به CRTC گفت که قیمت دلیل اصلی نداشتن اینترنت خانوارها در جوامع کوچکتر است.

او گفت: «این امر به ویژه در مورد خانوارهای بومی که نرخ مصرف اینترنت پایین تنها 63 درصد است، در مقایسه با 94 درصد برای سایر خانوارها صادق است.

مک کی توصیه کرد که CRTC دو یارانه برای مقرون به صرفه تر کردن اینترنت شمالی ایجاد کند: یکی مستقیماً برای خانوارهای کم درآمد و دیگری برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) تا بتوانند قیمت های خود را برای همه مشتریان شمالی کاهش دهند.

جیسون نیپین، مدیر اجرایی Broadband Communications North، که متعلق به هفت شورای قبیله ای در منیتوبا است، گفت قبل از هر بحثی در مورد یارانه ها، CRTC باید بر بهبود اتصال تمرکز کند.

وی گفت: وقتی می گویید یارانه ضروری است، برخی از مشتریان ما حتی نمی توانند به اینترنت وصل شوند، وجود ندارد. “بنابراین ما به ارتباطات بیشتری نیاز داریم تا حتی در مورد یارانه ها در برخی از جوامع خود صحبت کنیم. این یک چالش بزرگ است.”

Leanne Goose یک محقق با DigitalNWT است.
Leanne Goose یک محقق با DigitalNWT است. او گفت پهنای باند محدود در جوامع کوچکتر NWT از دسترسی آنلاین به خدمات ضروری جلوگیری می کند. (ارسال شده توسط Leanne Goose)

Leanne Goose یک محقق با سازمان سواد دیجیتال DigitalNWT است. او گفت که پهنای باند محدود در جوامع کوچکتر مناطق شمال غربی از دسترسی آنلاین به خدمات ضروری مانند بانکداری، مدرسه و مشاوره سلامت روان جلوگیری می کند.

او گفت: «من خانواده‌هایی را می‌شناسم که بچه‌هایی در مدرسه دارند و کارمندان سازمان‌های محلی را می‌شناسم که انتظار می‌رود به صورت آنلاین یاد بگیرند و کار کنند، اما به دلیل اتصال اینترنت محدود یا سرعت پایین یا گاهی اوقات اصلاً اتصال اینترنتی قابل اعتماد نمی‌توانند.»

گوس در مورد تسلط نورث وستل بر بازار اینترنت شمال صحبت کرد و گفت که خدمات مشتریان این شرکت باید بهبود یابد.

او گفت برای شروع، خدمات مشتری باید به زبان‌های بومی در دسترس باشد و شرکت باید نظارت بر استفاده از آنها را برای مردم آسان‌تر کند و از هزینه‌های بیش از حد بالا اجتناب کند.

“رقابت ممکن است”

بیل مرداک رئیس کنسرسیوم اتصال فرست مایل است، یک سازمان غیرانتفاعی ملی متشکل از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ملل اول. او گفت که CRTC باید موانعی را که مانع از رقابت ارائه دهندگان کوچکتر و بومی در بازار اینترنت شمال می شود، برطرف کند.

او گفت: «ما نشان داده‌ایم که رقابت در شمال دور امکان‌پذیر است و ISP‌های کوچک بومی می‌توانند خدمات پهنای باند محلی را با قیمت‌های پایین‌تر و با پشتیبانی فنی بهتر نسبت به Northwestel ارائه کنند.

مرداک اضافه کرد که ارائه دهندگان محلی به صورت محلی استخدام می کنند و همچنین می توانند به سرعت به خاموشی ها رسیدگی کنند زیرا در جوامعی که در حال خدمت هستند یا در نزدیکی آن زندگی می کنند.

نورث وستل روز جمعه در مقابل CRTC شهادت خواهد داد. این شرکت از اظهار نظر در مورد انتقادات مطرح شده در جلسات قبل از شهادت خودداری کرد.

اندرو اندرسون، سخنگوی Northwestel در بیانیه ای ایمیلی گفت: «در سه سال گذشته Northwestel دسترسی به اینترنت نامحدود با سرعت 500 مگابیت در ثانیه را برای بیش از 26000 خانه شمالی فراهم کرده است.

او نوشت: “ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در مورد چگونگی ادامه بهبود زیرساخت اینترنت در شمال هستیم.”

جلسات استماع CRTC در Whitehorse تا جمعه ادامه دارد.