اتاوا با روسای کشورهای اول نوا اسکوشیا در مورد خدمات بهداشتی توافق نامه امضا می کند

دولت فدرال یک یادداشت تفاهم با روسای میکماق نوا اسکوشیا در مورد انتقال خدمات بهداشتی فدرال امضا کرده است.

توافق روز جمعه با 13 رئیس، روندی را ادامه می دهد که در نهایت طراحی و ارائه خدمات صحی برای میکماق را در سراسر استان متحول خواهد کرد.

پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، به سی‌بی‌سی گفت: «این برای اطمینان از وجود حمایت استان و دولت فدرال برای تغییر ارائه مراقبت‌های بهداشتی و بازگرداندن خودمختاری در ارائه مراقبت‌های بهداشتی به میکماق است. خیابان اصلی هالیفاکس در مصاحبه ای در روز جمعه

در نتیجه این امضا، روسای Mi’kmaw، دولت فدرال و دولت نوا اسکوشیا باید در راستای توافق چارچوبی برای تکمیل فرآیند انتقال طی چند سال آینده کار کنند.

نتیجه نهایی ارائه خدمات بهداشتی از طریق تاجیکیمک، یک سازمان سلامت و تندرستی Mi’kmaw که توسط 13 رئیس و شورای بزرگ میکماق هدایت می شود، خواهد بود.

سال گذشته، خدمات بومی کانادا 8.96 میلیون دلار در طول دو سال برای حمایت از تاجیکیمک متعهد شد و 6.79 میلیون دلار اضافی در ماه مارس اعلام کرد.

زنی با موهای قهوه ای بلند و عینک، کت بلیزر صورتی با پیراهن صورتی می پوشد.  او با میکروفون پشت یک تریبون ایستاده است.
آندریا پل، رئیس کشور اول پیکتو لندینگ، پس از اعلام روز جمعه با خبرنگاران صحبت می کند. (دانیل ژاردین/سی بی سی)

حاجدو و رؤسای 13 کشور اول در مراسم امضای قرارداد در Millbrook، NS شرکت کردند.

آندریا پل، رئیس ملت اول پیکتو لندینگ، در هنگام امضای قرارداد گفت: «اکنون می‌توانیم راه را در تغییر و تحول پیش ببریم و اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌هایی که ارائه می‌شوند، برنامه‌هایی هستند که به آنها نیاز داریم، نه برنامه‌هایی که به ما گفته می‌شود نیاز داریم.

یکی از اهداف کلیدی تاجیکیمک این است که مطمئن شود مراقبت های بهداشتی از آسیب های روانی و از نظر فرهنگی ایمن است.

حاجدو گفت که خدمات بهداشتی زمانی بهبود می‌یابد که اولین ملل درگیر باشند. او گفت: “این توافق زمینه را برای ایجاد یک سیستم بهداشتی با کیفیت و ایمن از نظر فرهنگی برای میکماق نوا اسکوشیا فراهم می کند.”

خیابان اصلی NS9:46خدمات بهداشتی فدرال در توافقنامه جدید به میکماق منتقل شد

پتی هاجدو، وزیر خدمات بومی، به میزبان جف داگلاس می‌پیوندد تا در مورد یادداشت تفاهم جدیدی صحبت کند که به تغییر طراحی و ارائه خدمات بهداشتی برای Mi’kmaq در سراسر نوا اسکوشیا کمک می‌کند.

او تبعیضی را که مردم بومی هنگام تلاش برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی با آن مواجه شده اند، تصدیق کرد.

“در اینجا یک مسیر رو به جلو وجود دارد و آنچه واقعاً هیجان انگیز است این است که مسیری با استان است، بنابراین یک سیستم جداگانه راه اندازی نمی شود، بلکه راه اندازی سیستمی است که می تواند توسط مردم بومی ارائه شود، اما همچنین با خدمات عمومی استان برای همه نوا یکپارچه شده است. اسکاتلندی ها،” هاجو گفت.

میشل تامپسون، وزیر بهداشت نوا اسکوشیا، گفت که وزارت بهداشت و سلامت در حال حاضر رابطه “بسیار خوب” با تاجیکیمک دارد.

تامپسون گفت: «ما واقعاً می خواهیم این کار را ادامه دهیم.

علاوه بر نوا اسکوشیا، طرح‌های تحول سلامت با بودجه فدرال در کبک، انتاریو و منیتوبا در حال انجام است.

هفته گذشته، اتاوا مبلغ 8.2 میلیارد دلار در مدت 10 سال را برای کمک به سازمان بهداشت و درمان سازمان ملل در بریتیش کلمبیا اعلام کرد تا سلامت و تندرستی را بهبود بخشد.

مرجع BC – اولین در نوع خود در کانادا – برنامه ریزی، مدیریت و ارائه مراقبت های بهداشتی را برای اولین ملل آن استان از اتاوا در سال 2013 بر عهده گرفت.