اتاوا متعهد 12 میلیون دلار برای ارتقای خدمات آب در دره سیوکس داکوتا می شود.

یک ملت اول جنوب غربی منیتوبا از 12 میلیون دلار بودجه فدرال برای اطمینان از دسترسی اعضای ذخیره شده به آب آشامیدنی برای نسل های آینده استفاده می کند.

مارک میلر، وزیر روابط تاج و تخت، روز سه‌شنبه در دره سیوکس داکوتا، واقع در 260 کیلومتری غرب وینیپگ بود و از بودجه 12 میلیون دلاری فدرال برای کمک به ساخت سیستم‌های آب و فاضلاب خبر داد.

میلر گفت: “این اعلامیه ای است که مدت زیادی از آن گذشته است.” “برای اطمینان از اینکه شما از حمایت مالی برخوردار هستید تا بر زندگی 1000 نفر در جامعه تأثیر بگذارد که به آنها خدمات بهتری داده شود. [a] سیستم آب جدیدتر با ظرفیت پیشرفته برای اطمینان از سالم بودن آب شما.”

به عنوان بخشی از ارتقاء، یک تصفیه خانه آب قرار است تا سه هفته دیگر به مناقصه گذاشته شود و انتظار می رود ساخت و ساز در ماه اوت آغاز شود. پیش بینی می شود برنامه کلی ساخت و ساز حدود 12 تا 16 ماه طول بکشد.

زنی با عینک و دامن روبانی پشت تریبون صحبت می کند.
جنیفر بون، رئیس کشور داکوتا دره سیوکس می‌گوید که این ارتقاء خدمات را تقریباً دو برابر می‌کند و به حدود 4000 نفر می‌رساند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

رئیس جنیفر بون می‌گوید که این ارتقاء برای تامین آب برای جمعیت پیش‌بینی‌شده آینده و مناطق توسعه در کشور داکوتا در دره سیوکس ضروری است. کار روی این پروژه در سال 2019 آغاز شد، زمانی که آب به عنوان یک اولویت در کشور مشخص شد و ارزیابی آب و فاضلاب به زودی پس از آن تکمیل شد.

تصفیه خانه کنونی آب در سال 1991 ساخته شد. 187 اتصال در سراسر جامعه با استفاده از شبکه آب و 110 ساختمان با کامیون آب تحویل می گیرند.

اعضای جامعه در حال حاضر آب را با استفاده از اتصالات لوله از کارخانه تصفیه آب، خدمات حمل و نقل کامیون و چاه های خصوصی فردی دریافت می کنند.

Bone گفت که جامعه قصد دارد در نهایت اکثر خانه ها و مشاغل را به منبع آب لوله کشی از تصفیه خانه آب برساند که به گفته او می تواند تقریباً 4000 نفر را تامین کند.

یک مرد بومی مسن‌تر مردی را نشان می‌دهد که پیراهنی روبانی به تن دارد و آویز مهره‌ای دارد.
اسوالد مک‌کی، بزرگ کشور داکوتا دره سیوکس، آویز مهره‌ای را به میلر نشان می‌دهد که به وزیر هدیه داده شده است. (چلسی کمپ/سی بی سی)

بون گفت که تصفیه خانه جدید آب به رفع نیازهای مسکن در دره سیو و مسائل اجتماعی و اقتصادی ناشی از دسترسی به مسکن ایمن و کافی کمک خواهد کرد.

Bone گفت: “من می دانم که ما در طول سال ها با تصفیه خانه آب خود مشکلاتی داشته ایم.”

زمانی که می‌خواستیم به ارتقاء ادامه دهیم یا فقط می‌خواستیم با ساخت‌وساز کاملاً جدید شروع کنیم، باید تصمیم بزرگی می‌گرفتیم.»

این بودجه از صندوق زیرساخت جامعه بومی اعلام شده در بودجه 2021 تأمین می شود. بودجه برای حمایت از پروژه‌های زیربنایی مانند تأسیسات فاضلاب، تأسیسات بهداشتی، تأسیسات فرهنگی، مدارس و مسکن استفاده می‌شود.

حمایت فدرال از آب آشامیدنی پاک

در حال حاضر سه کشور اول با توصیه های طولانی مدت آب جوش در منیتوبا وجود دارد. توصیه های بلند مدت آب به گونه ای می شود که پس از یک سال توصیه های کوتاه مدت حل نمی شود.

میلر می‌گوید که خدمات کانادا با این جوامع – ماتیاس کلمب، شاماتاوا اولین ملت و تاتسکویاک ​​کری – کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مردم می‌توانند آب با کیفیتی داشته باشند.

میلر گفت: «هر جامعه نیاز خاص خود را دارد.

او گفت که تامین آب آشامیدنی برای این جوامع یک اولویت برای دولت فدرال است.

میلر گفت: “بی امان بودن در مورد اطمینان از اینکه آن جوامع منابع مورد نیاز خود را دریافت می کنند و حمایت دولت کانادا مهم است.”

میلر همچنین با رئیس و شورای اولین کشور دیدار کرد و در جریان بازدید خود از محل مدرسه مسکونی سابق براندون بازدید کرد. جستجوهای اولیه حاکی از آن است که ممکن است گورهای بالقوه بدون علامت در محوطه مدرسه سابق و اطراف آن وجود داشته باشد.

زن و مردی به هم لبخند می زنند.
جنیفر بون، رئیس داکوتا دره سیوکس، در سمت چپ، و وزیر مارک میلر از محل مدرسه مسکونی سابق براندون بازدید کردند. (چلسی کمپ/سی بی سی)

میلر می گوید که دولت فدرال برای حمایت از این جست و جوها هر کاری که می تواند انجام خواهد داد.

«جستجوی حقیقت وجود دارد، و چیزی که افراد در موقعیت من مدت‌هاست از آن محروم بوده‌اند، حق مردم بومی این است که بدانند عزیزانشان کجا هستند، حتی به مقدار کمی از بسته شدن دست یابند».