ارکسترال پاواو braids ضرب بومی با صداهای سمفونیک

یک طبل پاواو به زودی سمفونی نیوبرانزویک را رهبری می کند و صداهای آن ها را به عنوان بخشی از دیدگاه کریس درکسن از یک پاواو ارکسترال به هم می بندد.

Derksen، که کری از North Tallcree First Nation، حدود 500 کیلومتر است، گفت: “من یک حامی قوی از گفتن داستان های خودمان هستم، بنابراین این راهی است که من می توانم داستان خود را بگویم، تا نوازندگان واقعی بومی را در موسیقی کلاسیک بگنجانم.” شمال ادمونتون

Derksen تور ارکسترال Powwow را با سمفونی نیوبرانزویک در Moncton، Saint John و Fredericton این هفته برگزار خواهد کرد.

در مرکز نمایش، گروه پاووا، Chippewa Travelers با شش خواننده خود قرار دارد. طبل آن تا حد زیادی به جای رهبر ارکستر سمفونیک را رهبری می کند.

درکسن گفت: “ایده اصلی پشت آن این بود که فقط زمان آن رسیده است که ما شروع به گوش دادن به ضربان قلب مردم بومی کنیم.”

خوانندگان بومی با نوازندگان سمفونیک در پیش زمینه
Chippewa Travelers در سال 2017 در روز کانادا ارکسترال Powwow را در کلگری اجرا می کند. (مسافران چیپوا/فیسبوک)

Derksen یک نوازنده ویولن سل آموزش دیده کلاسیک است و به دنبال راهی برای ترکیب صداهای کلاسیک با موسیقی سنتی است. او در سال 2015 آلبوم Orchestral Powwow را پس از دریافت مجوز از هر درام نگهدار از گروه‌های پاووو برای استفاده از آثارشان ایجاد کرد. Derksen نامزد جونو برای آلبوم Instrumental برای این پروژه شد.

پس از موفقیت آلبوم، او نمایش را توسعه داد و آن را به سراسر کشور رساند.

درکسن گفت: «وقتی برای اولین بار آلبوم را ساختم شبیه یک آلبوم مفهومی بود، بنابراین شش گروه مختلف درام وجود داشت و Chippewa Travelers گروهی بود که من بیشتر در استودیو با آن کار کردم.

“آنها آهنگ هایی را به طور خاص برای من نوشتند که بتوانم در اطراف بنویسم، اما من واقعاً هرگز انتظار نداشتم که به یک نمایش کامل تبدیل شود.”

Derksen گفت پس از کار با Chippewa Travelers در هفت سال گذشته، آنها مانند یک خانواده شده اند و او از طریق این پروژه به حضور بیشتر مردم بومی در فضاهای موسیقی کلاسیک افتخار می کند.

درکسن می‌گوید: «اصلاً تعداد زیادی نوازنده بومی کلاسیک وجود ندارد، اما آوردن پاووا به چنین فضای سفیدی واقعاً متحول کننده است.»

ملانی لئونارد، مدیر موسیقی سمفونی نیوبرانزویک، گفت که درکسن هنرمندی با استعداد و الهام بخش است و ارکسترال پاووو دیدگاه و صدای جدیدی به ارمغان می آورد.

لئونارد گفت: “این یک تجربه موسیقی بسیار هیجان انگیز، قدرتمند و عمیق خواهد بود.”

خانمی با لباس مشکی یک چوب رسانا در دست دارد
ملانی لئونارد مدیر موسیقی سمفونی نیوبرانزویک است. (سمفونی نیوبرانزویک)

او گفت که برخی از قطعات را رهبری خواهد کرد، اما تا حد زیادی سمفونی به دنبال طبل خواهد بود.

لئونارد می‌گوید: «این نیاز به نوازندگان دارد که واقعاً گوش کنند و اطراف درام جمع شوند و، می‌دانید، واقعاً با کل گروه همکاری کنند.

این شیوه متفاوتی از کار و رویکرد موسیقی است.»

تورهای ارکسترال پاواو در نیوبرانزویک از 29 تا 31 مه.

درکسن در حال حاضر بر روی یک سفارش با ارکستر متروپولیتن مونترال کار می کند و اولین نمایش جهانی آن در سپتامبر خواهد بود.