اریکا بودین، مدافع رجینا به عنوان رئیس جدید Cowessess First Nation انتخاب شد

اریکا بودین، مدافع رجینا، به عنوان رئیس بعدی Cowessess First Nation، کشور اصلی او، در جنوب ساسکاچوان انتخاب شده است. او ریاست برجسته کادموس دلورم را بر عهده می گیرد.

بودین اوایل صبح سه شنبه در پستی در صفحه کمپین خود به پیروزی خود پرداخت.

Beaudin گفت: “این یک روز باورنکردنی است و من هنوز در حال جذب و پردازش تمام معنای آن هستم.”

“چیزی که من می دانم این است که این مهمترین تلاشی است که من انجام داده ام. به عنوان رئیس شما، هیجان زده هستم که بخشی از تیمی هستم که شما انتخاب کرده اید. می دانم که ما با اتحاد و اشتیاق گرد هم خواهیم آمد تا خدمت کنیم و بهترین کمکی باشیم که می توانیم باشیم.”

این انتخابات در 24 آوریل برگزار شد. Beaudin با 366 رای از مجموع 844 رای پیروز شد. نامزدهای ترنس پلتیه و گری جی اسپارویر هر کدام با 203 رای در جایگاه دوم قرار گرفتند.

Beaudin بلافاصله نقش رئیس را پر می کند. این وکیل مشهور در حال کناره گیری از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی خدمات هندی وضعیت معاهده رجینا (RTSIS) است. او در سال 2007 با توجه به اعلامیه 25 مارس خود مبنی بر نامزدی ریاست Cowessess به این سازمان پیوست.

کادموس دلورم، رئیس ملت اول Cowessess، در سمت چپ، در پشت صحنه روز Miyo-wiciwitowin که در استادیوم Mosaic در رجینا، پنجشنبه، 29 سپتامبر 2022 برگزار شد، با رئیس ملی AFN، RoseAnne Archibald صحبت می کند. این رویداد 18000 دانش آموز دبیرستان، رهبران تجاری و مردم در مورد تأثیر مدارس مسکونی و اهمیت اجرای فراخوان های اقدام سال 94 که توسط کمیسیون حقیقت و آشتی تعیین شده است، بحث کنند.
رئیس خروجی کادموس دلورم از Cowessess First Nation مسئولیت بررسی و به اشتراک گذاری اسناد تاریخی در مورد مدارس مسکونی در کانادا را بر عهده خواهد گرفت. (مایکل بل/ مطبوعات کانادا)

ما با کارکنانی زیر 20 نفر و کمتر از 2 میلیون دلار در قراردادهای مشارکت با پنج حوزه برنامه مختلف شروع کردیم. “بودین گفت.

Beaudin در حمایت از مسکن برای بی خانمان ها در رجینا نقش اساسی داشته است.

دلورم در اوایل فوریه اعلام کرد که برای سومین بار به عنوان رئیس Cowessess که در حدود 140 کیلومتری شرق رجینا قرار دارد، نخواهد آمد. او از سال 2016 در این نقش فعالیت می کرد.

بعداً در فوریه، Crown-Indigenous Relations and Northern Affairs Canada اعلام کرد که دلورم به عنوان رئیس کمیته مشاوره اسناد مدارس مسکونی جدید خدمت خواهد کرد. این کمیته وظیفه دارد توصیه هایی را برای چگونگی شناسایی اسناد تاریخی مربوط به مدارس مسکونی و به اشتراک گذاشتن آنها با مرکز ملی حقیقت و آشتی تهیه کند.